Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: IFTTT kan inte slÃ¥ pÃ¥ kyla, men kan slÃ¥ pÃ¥ fläktläge  (läst 696 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Josef Hallberg

  • Gäst
Josef Hallberg
IFTTT kan inte slå på kyla, men kan slå på fläktläge
« skrivet: 07 juni 2020, 16:53:16 »
Jag har en extern termometer (en Ubibot) som jag använder tillsammans med min Daikin Caldo 35 enhet. Jag har två IFTTT regler aktiva, en som aktiverar fläkt om temperaturen går under 21 grader, och en som slår på kylning när temperaturen går över 22 grader. Övergången till fläkt går jättebra, men när regeln för att gå över till kyla triggas (för det gör den i IFTTT) så ändras inte läget på min Daikin enhet till kylning utan fortsätter på fläktläge.

Trodde att "out of home" inte fungerade för att slå på kyla, men jag testade via telefonen (slog av wifi och körde på 4G) och den lyckas då slå på kyla. Så, det kan vara IFTTT som gör något dumt kanske? Någon som har någon lösning?

Josef Hallberg

  • Gäst
Josef Hallberg
SV: IFTTT kan inte slå på kyla, men kan slå på fläktläge
« Svar #1 skrivet: 07 juni 2020, 17:02:50 »
Teori:
I "out of home" läget så behöver jag inte bekräfta mitt val när jag går från kylning till fläktläge, men jag får upp en kontrollfråga om jag verkligen vill slå på kylning om jag väljer detta i "out of home"-läget. Kan det vara så att IFTTT drabbas av samma kontroll och inte hanterar detta? Går det i så fall att få Daikin-enheten/gränssnittet att inte be om bekräftelse?

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!