Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Eco Logic styrenhet  (läst 2120 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad värmemannen

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 120
  • Karma +0/-0
Eco Logic styrenhet
« skrivet: 12 september 2004, 10:06:51 »
Jag har en, ännu inte installerad, CTC ECO Logic styrenhet. Det som får mig att tveka inför installationen är det mekaniska utförandet. Lådans kapsling synses bristfällig.

I lådans underkant är en öppning, cirka 50 mm gånger 300 mm. Denna öppning är tilll för att kablarna lätt skall kunna föras in för installationen. Dock innebär öppningen att man även med fingrarna kan komma åt spänningsförande delar (trefas). Utöver detta så är dragavlastningen för kablarna så liten att en trefaskabel inte får plats utan måste mantlas av utanför lådan.

Finns det någon annan som uppmärksammat dessa problem?
« Senast ändrad: 12 september 2004, 17:15:31 av värmemannen »

admin

  • Gäst
admin
Re:Eco Locig styrenhet
« Svar #1 skrivet: 12 september 2004, 13:11:55 »
Vet inte hur lådan ser ut, men det brukar finnas lösa täckbrickor/luckor med hål förberedda där förskruvningar/kablar monteras. Täckbrickan skruvas fast underifrån - har du några skruvhål runt öppningen?

Kan den eventuellt ha kommit bort i hanteringen?

Utloggad värmemannen

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 120
  • Karma +0/-0
Re:Eco Locig styrenhet
« Svar #2 skrivet: 12 september 2004, 13:49:37 »
Synpunkten lÃ¥ter god och jag skall kontrollerad. Dock kan jag anföra att jag frÃ¥gat tillverkaren och att de säger att enheten är riktig. Det kan vidare noteras att CE-märkning saknas sÃ¥väl pÃ¥ enheten som i dokumentationen.  Under alla omständigheter är dragavlastningen gjord pÃ¥ ett sÃ¥dant sätt att trefaskabeln till strömförsörjningen mÃ¥ste mantlas av utanför enheten (dvs där är tre dragavlastare brevid varandra men samtliga för smÃ¥ för trefaskabel). Elsäkerheten synes sÃ¥ledes tveksam och jag har inte vÃ¥gat installera.


nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!