Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Trendimport-konkurs  (läst 30239 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Trulsig

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
Trendimport-konkurs
« skrivet: 09 februari 2011, 12:57:11 »
Hej,

Trendimport, som är företaget bakom Invest, har ansökt om konkurs. 

http://www.allabolag.se/5566508908

Utloggad zibrosc1235

  • Nam et ipsa scienta potestas est
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 508
  • Karma +5/-29
  • Kön: Man
    • Budgetvärmepumpar
SV: Trendimport-konkurs
« Svar #1 skrivet: 09 februari 2011, 14:28:59 »
Från hemsidan idag:

"Trendimport fortsätter att växa i Europa med finansiell stabilitet och kundfokus. Idag går 80% av affärerna till företag. Trendimport tar ansvar I hela värdekedjan från produktveckling genom logistik och eftermarknad.
Trendimports huvudkontor är beläget i Nacka. Kvalitetsäkringskontoret är placerat i Shanghai."

Så snabbt kan det gå.. och alla garantiåtagande puts väck.
Suterränghus
Ventilation: Självdrag
Uppv.yta: 150 m2 Innetemp ca 21 grader
Söder om Mälaren

Utloggad utopiazz

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 2778
  • Karma +8/-3
  • Kön: Man
SV: Trendimport-konkurs
« Svar #2 skrivet: 09 februari 2011, 15:00:29 »
Från hemsidan idag:

"Trendimport fortsätter att växa i Europa med finansiell stabilitet och kundfokus. Idag går 80% av affärerna till företag. Trendimport tar ansvar I hela värdekedjan från produktveckling genom logistik och eftermarknad.
Trendimports huvudkontor är beläget i Nacka. Kvalitetsäkringskontoret är placerat i Shanghai."

Så snabbt kan det gå.. och alla garantiåtagande puts väck.


Den infon har funnits länge på hemsidan. Man försöker inte på något sätt dölja att en ansökan om konkurs är inlämnad utan det finns under PRESS

http://www.trendimport.se/system/content46/press.asp
Ta alltid ut lycka i förskott, det värsta som kan hända är att du var glad i onödan.

VP Driftsatt 2005-02-10
Nibe 1115-8.5 med elpatron kopplad för 6kw (avstängd)
Nibe VPA 300/200, Acktank 500l, borra 203m (199 aktiva meter).
Villa 200m2 i Stockholm med 180m2 golvvärme (vatten) samt fyra vattenradiatorer.
Värmer även 2st gästsugor på totalt 30m2 med fem vattenradiatorer. Matning via 20m kulvert.

Utloggad zibrosc1235

  • Nam et ipsa scienta potestas est
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 508
  • Karma +5/-29
  • Kön: Man
    • Budgetvärmepumpar
SV: Trendimport-konkurs
« Svar #3 skrivet: 09 februari 2011, 15:18:39 »
Jo jag såg det pressmeddelandet.. Och hur skulle man kunna dölja en konkurs? det utannonseras ju till o med.
Min poäng var att samtidigt som man är i konkurs har texten:

"Trendimport fortsätter att växa i Europa med finansiell stabilitet och kundfokus. Idag går 80% av affärerna till företag. Trendimport tar ansvar I hela värdekedjan från produktveckling genom logistik och eftermarknad.
Trendimports huvudkontor är beläget i Nacka. Kvalitetsäkringskontoret är placerat i Shanghai."

http://www.trendimport.se/system/content46/about.asp

Budskapen "diffar" lite tycker jag..

Det kan ur konsumentperspektiv vara upplysande att notera sådana budskap och vad dom är värda. I det här fallet kommer med största sannolikhet tusentals kunder stå utan utlovade garantiåtaganden tex.. Att sända ett garantianspråk till en konkursförvaltare lär knappast vara särskilt framgångsrikt. Och jag tror inte att Vdn kommer att sälja sin villa och sin BMW X3 för att kunderna skall få sina garantiärenden ersatta..
« Senast ändrad: 09 februari 2011, 18:54:30 av zibrosc1235 »
Suterränghus
Ventilation: Självdrag
Uppv.yta: 150 m2 Innetemp ca 21 grader
Söder om Mälaren

Utloggad utopiazz

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 2778
  • Karma +8/-3
  • Kön: Man
SV: Trendimport-konkurs
« Svar #4 skrivet: 10 februari 2011, 07:46:02 »
Jo jag såg det pressmeddelandet.. Och hur skulle man kunna dölja en konkurs? det utannonseras ju till o med.
Min poäng var att samtidigt som man är i konkurs har texten:

"Trendimport fortsätter att växa i Europa med finansiell stabilitet och kundfokus. Idag går 80% av affärerna till företag. Trendimport tar ansvar I hela värdekedjan från produktveckling genom logistik och eftermarknad.
Trendimports huvudkontor är beläget i Nacka. Kvalitetsäkringskontoret är placerat i Shanghai."

http://www.trendimport.se/system/content46/about.asp

Budskapen "diffar" lite tycker jag..

Det kan ur konsumentperspektiv vara upplysande att notera sådana budskap och vad dom är värda. I det här fallet kommer med största sannolikhet tusentals kunder stå utan utlovade garantiåtaganden tex.. Att sända ett garantianspråk till en konkursförvaltare lär knappast vara särskilt framgångsrikt. Och jag tror inte att Vdn kommer att sälja sin villa och sin BMW X3 för att kunderna skall få sina garantiärenden ersatta..

Jag håller med om att man borde ha en infon direkt på sin förstasida för att det ska vara helt ärligt. Samtidigt så är varumärken och firmanamn en ekonomisk tillgång i bolaget och då vill man nog inte skylta mer än nödvändigt.

För den som redan köpt sin VP eller moped (före ansökan) så spelar det ju ingen roll hur mycket dom skyltar med konkursansökan. För den som inte köpt ännu kan man tycka att dom borde upplysa om ansökan.

Har man dessutom köpt sin produkt via någon av deras återförsäljare så spelar konkursansökan inte så stor roll (garantimässigt) eftersom det är ÅF som hara garantiansvaret. Att det sen i praktiken blir svårt eftersom ÅF inte vill/kan laga prylarna är ju inte kul.
Ta alltid ut lycka i förskott, det värsta som kan hända är att du var glad i onödan.

VP Driftsatt 2005-02-10
Nibe 1115-8.5 med elpatron kopplad för 6kw (avstängd)
Nibe VPA 300/200, Acktank 500l, borra 203m (199 aktiva meter).
Villa 200m2 i Stockholm med 180m2 golvvärme (vatten) samt fyra vattenradiatorer.
Värmer även 2st gästsugor på totalt 30m2 med fem vattenradiatorer. Matning via 20m kulvert.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34818
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Trendimport-konkurs
« Svar #5 skrivet: 10 februari 2011, 13:08:35 »
Det är inte säkert att de har tillgång till sin hemsida.
De företag jag haft som kunder, och som gått i KK, har i vart fall aldrig svarat på några mail, så jag gissar att de stängs ute helt och hållet från sina datorer.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad zibrosc1235

  • Nam et ipsa scienta potestas est
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 508
  • Karma +5/-29
  • Kön: Man
    • Budgetvärmepumpar
SV: Trendimport-konkurs
« Svar #6 skrivet: 10 februari 2011, 13:35:25 »
Det är inte säkert att de har tillgång till sin hemsida.
De företag jag haft som kunder, och som gått i KK, har i vart fall aldrig svarat på några mail, så jag gissar att de stängs ute helt och hållet från sina datorer.

Jo så kan det vara. När IT-bubblan sprack för ett antal år sedan var jag på ett antal konkursutförsäljningar från IT bolag som kursat för att köpa lite utrustning till firman. Det var lite obehagligt när man öppnade en hurts eller ett kontorsskåp för att avgöra skicket och där fanns anställdas personliga tillhörigheter kvar i många fall. Och vad några inköpta datorer innehöll skall vi inte tala om..
Tydligen hade fogden varit där och låst lokalerna lite oväntat och öppnade igen inför konkursutförsäljningen.
Suterränghus
Ventilation: Självdrag
Uppv.yta: 150 m2 Innetemp ca 21 grader
Söder om Mälaren

Utloggad greven1

  • Vd
  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: örnsköldsvik
  • Antal inlägg: 1016
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Fri energi
SV: Trendimport-konkurs
« Svar #7 skrivet: 10 februari 2011, 16:11:02 »
Jo jag såg det pressmeddelandet.. Och hur skulle man kunna dölja en konkurs? det utannonseras ju till o med.
Min poäng var att samtidigt som man är i konkurs har texten:

"Trendimport fortsätter att växa i Europa med finansiell stabilitet och kundfokus. Idag går 80% av affärerna till företag. Trendimport tar ansvar I hela värdekedjan från produktveckling genom logistik och eftermarknad.
Trendimports huvudkontor är beläget i Nacka. Kvalitetsäkringskontoret är placerat i Shanghai."

http://www.trendimport.se/system/content46/about.asp

Budskapen "diffar" lite tycker jag..

Det kan ur konsumentperspektiv vara upplysande att notera sådana budskap och vad dom är värda. I det här fallet kommer med största sannolikhet tusentals kunder stå utan utlovade garantiåtaganden tex.. Att sända ett garantianspråk till en konkursförvaltare lär knappast vara särskilt framgångsrikt. Och jag tror inte att Vdn kommer att sälja sin villa och sin BMW X3 för att kunderna skall få sina garantiärenden ersatta..

Jag håller med om att man borde ha en infon direkt på sin förstasida för att det ska vara helt ärligt. Samtidigt så är varumärken och firmanamn en ekonomisk tillgång i bolaget och då vill man nog inte skylta mer än nödvändigt.

För den som redan köpt sin VP eller moped (före ansökan) så spelar det ju ingen roll hur mycket dom skyltar med konkursansökan. För den som inte köpt ännu kan man tycka att dom borde upplysa om ansökan.

Har man dessutom köpt sin produkt via någon av deras återförsäljare så spelar konkursansökan inte så stor roll (garantimässigt) eftersom det är ÅF som hara garantiansvaret. Att det sen i praktiken blir svårt eftersom ÅF inte vill/kan laga prylarna är ju inte kul.
trÃ¥kigt  :( men jag kommer att bulla upp med massa reservdelar till dessa maskiner som jag även fortsättningsvis kommer att sälja till vääldigt lÃ¥ga marginaler sÃ¥ att alla kan fÃ¥ igÃ¥ng sina maskiner. kommer även att fortsätta med suport gratis om nÃ¥gon har problem !!
krister
följ strömmen  stäng av den !!
eviheat split 15. 400 m borra.
sfinx solpaneler 500 l vv beredare.
10kw nät kopplade kisel paneler/sungrow inwerter 12 kw
timmerhus 450 m2  förbrukn 27000 kw tidigare förbrukn 11 m2 olja

Utloggad zibrosc1235

  • Nam et ipsa scienta potestas est
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 508
  • Karma +5/-29
  • Kön: Man
    • Budgetvärmepumpar
SV: Trendimport-konkurs
« Svar #8 skrivet: 10 februari 2011, 17:17:15 »
Jo jag såg det pressmeddelandet.. Och hur skulle man kunna dölja en konkurs? det utannonseras ju till o med.
Min poäng var att samtidigt som man är i konkurs har texten:

"Trendimport fortsätter att växa i Europa med finansiell stabilitet och kundfokus. Idag går 80% av affärerna till företag. Trendimport tar ansvar I hela värdekedjan från produktveckling genom logistik och eftermarknad.
Trendimports huvudkontor är beläget i Nacka. Kvalitetsäkringskontoret är placerat i Shanghai."

http://www.trendimport.se/system/content46/about.asp



Budskapen "diffar" lite tycker jag..

Det kan ur konsumentperspektiv vara upplysande att notera sådana budskap och vad dom är värda. I det här fallet kommer med största sannolikhet tusentals kunder stå utan utlovade garantiåtaganden tex.. Att sända ett garantianspråk till en konkursförvaltare lär knappast vara särskilt framgångsrikt. Och jag tror inte att Vdn kommer att sälja sin villa och sin BMW X3 för att kunderna skall få sina garantiärenden ersatta..

Jag håller med om att man borde ha en infon direkt på sin förstasida för att det ska vara helt ärligt. Samtidigt så är varumärken och firmanamn en ekonomisk tillgång i bolaget och då vill man nog inte skylta mer än nödvändigt.

För den som redan köpt sin VP eller moped (före ansökan) så spelar det ju ingen roll hur mycket dom skyltar med konkursansökan. För den som inte köpt ännu kan man tycka att dom borde upplysa om ansökan.

Har man dessutom köpt sin produkt via någon av deras återförsäljare så spelar konkursansökan inte så stor roll (garantimässigt) eftersom det är ÅF som hara garantiansvaret. Att det sen i praktiken blir svårt eftersom ÅF inte vill/kan laga prylarna är ju inte kul.
trÃ¥kigt  :( men jag kommer att bulla upp med massa reservdelar till dessa maskiner som jag även fortsättningsvis kommer att sälja till vääldigt lÃ¥ga marginaler sÃ¥ att alla kan fÃ¥ igÃ¥ng sina maskiner. kommer även att fortsätta med suport gratis om nÃ¥gon har problem !!
krister

Bra krister! Stämmer uppgifterna på deras hemsida har dom sålt ca 20000 maskiner!
Suterränghus
Ventilation: Självdrag
Uppv.yta: 150 m2 Innetemp ca 21 grader
Söder om Mälaren

Utloggad greven1

  • Vd
  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: örnsköldsvik
  • Antal inlägg: 1016
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Fri energi
SV: Trendimport-konkurs
« Svar #9 skrivet: 10 februari 2011, 23:14:43 »
det jag vet är att dom köpt en hel del från amitime o även midea. sedan e det inte bara sverige dom sålt till.
frågan är vad händer med typ jula nu ? gissar att dom kommer från trend ? vet inte säkert o jag kanske drar förhastade gissningar nu. men i vilket fall så kommer det att bli bekymmer nu för alla kunder.får väl se om någon startar upp nya invest ....annars så kanske jag skall ta emot mideas anbud ! om inte annat res del förs till invest maskiner från midea.
följ strömmen  stäng av den !!
eviheat split 15. 400 m borra.
sfinx solpaneler 500 l vv beredare.
10kw nät kopplade kisel paneler/sungrow inwerter 12 kw
timmerhus 450 m2  förbrukn 27000 kw tidigare förbrukn 11 m2 olja

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34818
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Trendimport-konkurs
« Svar #10 skrivet: 11 februari 2011, 07:38:35 »
Enligt uppgifter som jag tagit del av så är konkursförvaltaren postivit inställd till möjligheterna för att en ny ägare tar över och driver verksamheten vidare.
Hur det blir med produktutbud och garantier är dock så vitt jag förstår helt upp till en eventuellt ny ägare att ta ställning till i fall som dessa.
En ny ägare har alltså inga skyldigheter att bibehålla garantier eller tillhandahålla reservdelar på tidigare sålda varor, men kan välja att göra det för att vårda varumärket.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad zibrosc1235

  • Nam et ipsa scienta potestas est
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 508
  • Karma +5/-29
  • Kön: Man
    • Budgetvärmepumpar
SV: Trendimport-konkurs
« Svar #11 skrivet: 11 februari 2011, 11:36:49 »
Enligt uppgifter som jag tagit del av så är konkursförvaltaren postivit inställd till möjligheterna för att en ny ägare tar över och driver verksamheten vidare.
Hur det blir med produktutbud och garantier är dock så vitt jag förstår helt upp till en eventuellt ny ägare att ta ställning till i fall som dessa.
En ny ägare har alltså inga skyldigheter att bibehålla garantier eller tillhandahålla reservdelar på tidigare sålda varor, men kan välja att göra det för att vårda varumärket.

Konkursförvaltaren är på tårna kan man konstatera. I dagens Dagens Nyheter finns redan en stor annons från konkursförvaltaren Hamilton då han bjuder ut hela eller delar av Trendinvest till anbudsförsäljning.
Hur han hunnit med detta sedan i måndags är lite obegripligt, men det har han. Värmepumpsdelen med ca 20 000 försålda maskiner i norden är nog rätt intressant för många. Och med ett litet dekalbyte typ "Nya" Investpumpen kan man starta med ren kassa utan risk för kostnader för reklamationer och garantianspråk om man är lagd så. Blir intressant att följa.
« Senast ändrad: 11 februari 2011, 11:38:54 av zibrosc1235 »
Suterränghus
Ventilation: Självdrag
Uppv.yta: 150 m2 Innetemp ca 21 grader
Söder om Mälaren

Utloggad utopiazz

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 2778
  • Karma +8/-3
  • Kön: Man
SV: Trendimport-konkurs
« Svar #12 skrivet: 11 februari 2011, 11:48:04 »
Det är inte säkert att de har tillgång till sin hemsida.
De företag jag haft som kunder, och som gått i KK, har i vart fall aldrig svarat på några mail, så jag gissar att de stängs ute helt och hållet från sina datorer.

Dom hade iaf så mycket tillgång till hemsidan att dom kunde lägga in ett nytt pressmeddelande.
Ta alltid ut lycka i förskott, det värsta som kan hända är att du var glad i onödan.

VP Driftsatt 2005-02-10
Nibe 1115-8.5 med elpatron kopplad för 6kw (avstängd)
Nibe VPA 300/200, Acktank 500l, borra 203m (199 aktiva meter).
Villa 200m2 i Stockholm med 180m2 golvvärme (vatten) samt fyra vattenradiatorer.
Värmer även 2st gästsugor på totalt 30m2 med fem vattenradiatorer. Matning via 20m kulvert.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34818
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Trendimport-konkurs
« Svar #13 skrivet: 11 februari 2011, 12:55:51 »
Mmm, det kan de ju ha gjort i samma veva som dom ansökte om KK...
Men visst, om de redan då visste att konkursförvaltaren skulle driva det vidare fanns det väl ingen större anledning att göra nåt åt honom.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad zibrosc1235

  • Nam et ipsa scienta potestas est
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 508
  • Karma +5/-29
  • Kön: Man
    • Budgetvärmepumpar
SV: Trendimport-konkurs
« Svar #14 skrivet: 11 februari 2011, 14:12:06 »
Det skulle vara rätt intressant att veta vem/vilka som gått in med en ansökan att sätta företaget på obestånd för obetalda fakturor mm och till vilket belopp. Det verkar som konkursen har kommit som en blixt från klar himmel för dom anställda och för återförsäljare då försäljningen av de flesta produkter gått bra med varor till hyfsad kvalité till rel. lågt pris. Det kanske kommer fram allteftersom att ngn form av "oredlighet" har förekommit i ngt led.
« Senast ändrad: 11 februari 2011, 14:14:22 av zibrosc1235 »
Suterränghus
Ventilation: Självdrag
Uppv.yta: 150 m2 Innetemp ca 21 grader
Söder om Mälaren

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!