Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Problem med Ariterm Bionet 12/20  (läst 5095 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad gusalb

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Karma +0/-0
Problem med Ariterm Bionet 12/20
« skrivet: 07 september 2008, 19:02:37 »
Hej!

Jag har problem med att min panna eldar för ofta.  fiR:

Jag har en Ariterm Bionet 12/20 som eldar mot en acktank om 500l. Den är inställd att elda till 80 grader i tanken och sedan släppa ner tanken till 60 grader och så börja om igen. Som man ser på den bifogad loggen så är det dock inte detta som sker (se början och slutet av loggen). Den släpper bara ned tempen 5 grader innan den börjar elda igen.
När man läser av Pannans temperatursensor i tanken ger den samma temperatur som loggen +/- en grad, så pannan vet vad det är för temp i tanken. Det är alltså inte något fel på pannan sensor i tanken.
Som man också ser på bilden så gjorde pannan rätt i en vecka men gick sedan tillbaka till det tidigare beteendet.

Är det nÃ¥gon som har sett detta tidigare eller vet vad det kan bero pÃ¥?  Sc:,h

Mvh

Gustav

Utloggad LoonQ

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Ã…land
  • Antal inlägg: 56
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Nybliven pelletseldare
    • My Page
SV: Problem med Ariterm Bionet 12/20
« Svar #1 skrivet: 09 september 2008, 18:59:05 »
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig:( men ställ frågan på pellets.info; där finns det säkert någon som kan hjälpa dig:)
Bor i: 3-plans parhus på ca 180m2, byggd 2009. Bottenplanet samt mellanplanet har vattenburen golvvärme, övre våningen har elradiatorer.
Husets placering: Jomala, Ã…land
Värmer med: NIBE Fighter 310p

Utloggad gusalb

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Karma +0/-0
SV: Problem med Ariterm Bionet 12/20
« Svar #2 skrivet: 09 september 2008, 23:24:24 »
Jag försöker bli medlem där men admin verkar vara pÃ¥ semster för det skickas inget aktivera-mail    :'(

Tack för tipset iaf!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!