Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Räntefritt i 12 mÃ¥nader eller betalningsfritt upp till 6 mÃ¥nader !!!!!!!!!  (läst 5895 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TS Comfort AB

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
HallÃ¥ alla energi jägare  Thumbsup

Ville bara ha lite synpunkter angående olika betalningsalternativ vid köp av värmepump.
Lämnar lite alternativ som jag önskar kommentarer till, tex vilket alternativ skulle ni själv välja.

1.
Betalningsfritt i 3 månader.
kampanjavgift 95:- + 1 aviavgift på 35:-

Betalningsfritt  i 6 mÃ¥nader.
Kampanjavgift 295:- + 1 aviavgift på 35:-

Summan på värmepumpen betalas efter 3 eller 6 månader och kampanjavgift + 1 aviavgift tillkommer.

2.
Räntefritt i 12 månader.
Kampanjavgift 295:- + 35:- i aviavgift under 12 månader

Räntefritt i 24 månader
Kampanjavgift 495:- + 35:- i aviavgift under 24 månader.

Summan på värmepumpen delas upp i 12 eller 24 månader, kampanjavgift och aviavgifterna per månad tillkommer

3
kreditköp mellan 12 och 72 månader med ränta på 6,95% (30% avdragsgill i deklaration)
kampanjavgift 395:- + aviavgift 35:-/ månad

Summan på värmepumpen delas upp i 12 till 72 månader, kampanjavgift, aviavgift 35:-/månad samt 6,95 ränta tillkommer.

mvh
Thomas
TS Comfort (tidigare TS Fastighetservice)
www.tsfs.se
.



Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad nic2

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1564
  • Karma +1/-1
  • Jag saknar min kamin...ibland
Hallå, hallå!

Alt.2.

Motivering: Om investeringskostnaden är ca 20000kr så är en månadskostnad på 800kr-1700kr (24/12mån) ganska hanterbart för de flesta inbillar jag mig. Den genomsnittliga energibesparingen/månad i normala fall ligger ju på mellan 400-800kr. (luft/luft -värmepump)

/nic2
1,5 plans villa (-82)140m2 i Östergötland.
Bergvärme, Nibe 1230-6, 150m energibrunn, installerat 2007

Förbr. 2012: Totalt 12000kWh, varav 4800kWh till VP för värme & varmvatten.

Utloggad TS Comfort AB

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Kanske borde förtydliga att jag tänkte på luft/luft värmepump som du skriver nic2
kan bli lite väl saftigt att betala av en luft/vatten för 80000:- pÃ¥ 12 mÃ¥nader  ::)
mvh
Thomas
TS Comfort AB
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad FRJO

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: västra götaland
  • Antal inlägg: 1450
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
varför ha aviavgift om du har ränta?   jag hade höjt räntan ett snäpp och skitit i aviavgiften
jag är en sÃ¥n som retar mig pÃ¥ aviavgift   fiR:     men sÃ¥ kanske inte alla tänker
Nibe 1115-10,vpa 200/70. 2 st borrhål med 120 m aktivt djup
Värmer hus från 70 talet med uppvärmd yta 310 m2
Inomhuspool 40m3 24grader
Fujitsu slim 12 för ac
Årsförbrukning ca20000 kw/h

Utloggad TS Comfort AB

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Tyvär är det inte jag som bestämmer om aviavgiften, gillar inte heller aviavgifter men det gick inte att baka in dom på andra sätt !!!
Det är via ett finansbolag och dom gillar avgifter  ;D
Inga aviavgifter, kampanjavgifter eller räntor går till mig.
Vissa av förslagen kostar mig pengar i form av procentuell avgift till finansbolaget sÃ¥ det gÃ¥r ingen nöd pÃ¥ dom  ;)
Ett av förslagen kostar mig ingenting sÃ¥ jag tycker alla kunder ska välja det  ;)
mvh
Thomas
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad kjell62

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Dalarna Falun
  • Antal inlägg: 1214
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
HallÃ¥ alla energi jägare  Thumbsup

Ville bara ha lite synpunkter angående olika betalningsalternativ vid köp av värmepump.
Lämnar lite alternativ som jag önskar kommentarer till, tex vilket alternativ skulle ni själv välja.

1.
Betalningsfritt i 3 månader.
kampanjavgift 95:- + 1 aviavgift på 35:-

Betalningsfritt  i 6 mÃ¥nader.
Kampanjavgift 295:- + 1 aviavgift på 35:-

Summan på värmepumpen betalas efter 3 eller 6 månader och kampanjavgift + 1 aviavgift tillkommer.

2.
Räntefritt i 12 månader.
Kampanjavgift 295:- + 35:- i aviavgift under 12 månader

Räntefritt i 24 månader
Kampanjavgift 495:- + 35:- i aviavgift under 24 månader.

Summan på värmepumpen delas upp i 12 eller 24 månader, kampanjavgift och aviavgifterna per månad tillkommer

3
kreditköp mellan 12 och 72 månader med ränta på 6,95% (30% avdragsgill i deklaration)
kampanjavgift 395:- + aviavgift 35:-/ månad

Summan på värmepumpen delas upp i 12 till 72 månader, kampanjavgift, aviavgift 35:-/månad samt 6,95 ränta tillkommer.

mvh
Thomas
TS Comfort (tidigare TS Fastighetservice)
www.tsfs.se
.

 jag kanske är en lite udda kund
 har allergi mot av-betalningar
 jag anser mig inte ha rÃ¥d att köpa en pryl
 om jag inte kan köpa den kontantant
 det enda jag har pÃ¥ av-betalning är huset
 jag var för fattig för att köpa det kontant.
 kjell  *vinkar*



Mitsubishi FH35 + Panasonic E 12-DKE + TE 9
 Hus ca 150 m2 + källare 150 m2 
 
 NIBE 2025-6
 Garage 50 m2 en NE-12 LKE
 Sommarstugan E 9 ckp

Utloggad Mike

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 2498
  • Karma +3/-2
  • Panasonic LZ25
Inget av alternativen är bra eftersom banklån är billigare.

1.
Betalningsfritt i 3 månader.
kampanjavgift 95:- + 1 aviavgift på 35:-

Betalningsfritt  i 6 mÃ¥nader.
Kampanjavgift 295:- + 1 aviavgift på 35:-

Summan på värmepumpen betalas efter 3 eller 6 månader och kampanjavgift + 1 aviavgift tillkommer.


20000:- på 3 månader ger effektiv ränta: (95+35)*4/20000= 2,6% ej avdragsgill = 3,71% bankränta
20000:- på 6 månader ger effektiv ränta: (295+35)*2/20000= 3,3% ej avdragsgill = 4,71% bankränta

2.
Räntefritt i 12 månader.
Kampanjavgift 295:- + 35:- i aviavgift under 12 månader

Räntefritt i 24 månader
Kampanjavgift 495:- + 35:- i aviavgift under 24 månader.

Summan på värmepumpen delas upp i 12 eller 24 månader, kampanjavgift och aviavgifterna per månad tillkommer

20000:- på 12 månader ger effektiv ränta: (295+35*12)/10000= 7,15% ej avdragsgill = 10,21% bankränta
20000:- på 24 månader ger effektiv ränta: (495+35*24)/10000*2= 6,67% ej avdragsgill = 9,53% bankränta

3
kreditköp mellan 12 och 72 månader med ränta på 6,95% (30% avdragsgill i deklaration)
kampanjavgift 395:- + aviavgift 35:-/ månad

Summan på värmepumpen delas upp i 12 till 72 månader, kampanjavgift, aviavgift 35:-/månad samt 6,95 ränta tillkommer.

Absolut dyraste alternativet pga aviavgiften!!!
« Senast ändrad: 04 april 2009, 23:12:20 av Mike »

Utloggad TS Comfort AB

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Tjena Mike

Har ingen koll på vad man får för ränta vid mindre lån av sin bank.
misstänker att bankerna också har avgifter vid låneansökningar.
Betalningsfritt 3 mÃ¥nader är som du skriver minst avgifter och jag tror det är svÃ¥rt att fÃ¥ bättre villkor frÃ¥n sin bank pÃ¥ sÃ¥dant kort lÃ¥n men jag kan sÃ¥klart ha fel ,det har hänt nÃ¥gon gÃ¥ng förut  ;D
Bästa vore om alla hade kjelle62:s plÃ¥nbok  ;)
Tror även folk är lite bekväma och använder sig av butikens alternativ då alla inte har tid att söka lån på banken, går troligtvis smidigt via nätet för dom flesta i och för sig.

Nu kommer det mest argument mot mina alternativ, skulle nog inte skrivit att jag önskade argument  ;D ;D ;D
Har du inga kompisar nic2 som kan ge lite positiva besked  ;)
mvh
Thomas

Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Mike

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 2498
  • Karma +3/-2
  • Panasonic LZ25
Om du skall jämföra med bank utan att man bakar in lånet i huset (som man brukar och idag till 2.15% avdragsgill ränta) så ligger detta närmast att jämföra mot:
http://www.swedbank.se/sst/inf/out/infOutWww1/0,,159556,00.html?WT.srch=1

Som synes inga som helst avgifter och en avdragsgill ränta på 4,85% = 3,39% efter skatteavdrag...
Och även i detta fall är samtliga dina alternativ dyrare.

Utloggad FRJO

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: västra götaland
  • Antal inlägg: 1450
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
7.4% får man på min bank om man vill ha kredit på visa kortet
Nibe 1115-10,vpa 200/70. 2 st borrhål med 120 m aktivt djup
Värmer hus från 70 talet med uppvärmd yta 310 m2
Inomhuspool 40m3 24grader
Fujitsu slim 12 för ac
Årsförbrukning ca20000 kw/h

Utloggad TS Comfort AB

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Dom som inte amorterar på sitt huslån bör inte lägga det på huslånet.
Min enkla frÃ¥ga var annars vilket alternativ av dom jag föreslog som var av  intresse för luft/luft värmepumpsköpare om dom skulle använda sig av nÃ¥got av mina alternativ. Att lÃ¥na frÃ¥n sin bank borde alltid vara billigare lösning jämfört med finansieringsbolag.
Vissa kan även låna kostnadsfritt av sina föräldrar, släkt eller liknande så det finns många sätt att låna billigt men det var inte riktigt det som jag funderade på.
mvh
Thomas

Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Mike

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 2498
  • Karma +3/-2
  • Panasonic LZ25
Jag tror att alternativ 2 är det som är intressantast för dem som inte bryr sig om att de förlorar en 1000-lapp jämfört med att gå till banken och ta ett avgiftsfritt medlemslån (som alltså inte har med huset att göra).

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!