Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: CTC ecoair 7.9  (läst 1467 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad irover

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 108
  • Karma +2/-0
CTC ecoair 7.9
« skrivet: 22 april 2019, 23:18:11 »
Hejsan
Fick tag på en ecoair 7.9 billigt. endast utedelen. Ingen aning om den fungerar, så jag skulle vilja testköra den. Hur kopplar man för att få igång den? Hur kollar jag om det är tillräckligt med gas i den? Kanske finns nån i Skåne som skulle kunna hjälpa mig att gå igenom pumpen?

Har tänkt att använda pumpen i kombination med pellets, så att vid ganska hög temp går pelletspanna in och värmer. Typ +5 grader eller nåt sånt. Så pumpen ska bara jobba vår sommar och höst har jag tänkt. Jag har ett gammalt hus och behöver väldigt hett vatten i radiatorerna när det är kallt, därför vill jag kunna kombinera pellets och pump.

Andreas L

  • Gäst
Andreas L
SV: CTC ecoair 7.9
« Svar #1 skrivet: 30 april 2019, 06:02:31 »
Sitter det en ecobasic i värmepumpen? Då är det ganska enkelt, bara att ställa in en lämplig returtemperatur och cirkulera vattnet.

Om det inte finns en ecobasic i skulle du behöva hitta antingen en sådan eller en eco logic från rätt generation. Det går även att bygga något själv, du behöver då kontaktor, motorskydd, termostat

Utloggad tc75

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 265
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: CTC ecoair 7.9
« Svar #2 skrivet: 09 oktober 2019, 23:07:27 »
Hur gick det, fick du liv i bitarna

Gastarbeiter

  • Gäst
Gastarbeiter
SV: CTC ecoair 7.9
« Svar #3 skrivet: 21 december 2022, 04:13:21 »
Hejsan
Fick tag på en ecoair 7.9 billigt. endast utedelen. Ingen aning om den fungerar, så jag skulle vilja testköra den. Hur kopplar man för att få igång den? Hur kollar jag om det är tillräckligt med gas i den? Kanske finns nån i Skåne som skulle kunna hjälpa mig att gå igenom pumpen?

Har tänkt att använda pumpen i kombination med pellets, så att vid ganska hög temp går pelletspanna in och värmer. Typ +5 grader eller nåt sånt. Så pumpen ska bara jobba vår sommar och höst har jag tänkt. Jag har ett gammalt hus och behöver väldigt hett vatten i radiatorerna när det är kallt, därför vill jag kunna kombinera pellets och pump.
Märkligt att ingen anmärkt på att pellets ska gå in vid hög temperatur.
Och om han ska sälja huset nån gång ger pumpen inget mervärde för den som ska bo året runt.


nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!