0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bore styras av priset, dyrare maskin, garanti, med pressat pris ingen garanti..men de borde säljaren upplyst om, men kanske inte om lagen säger att han ej behöver lämna garanti så är det köparen själv som får kolla upp detta..
Ursprungligt fel är nog ändå svårt att påvisa, helst om han säger nej, mycket bök att gå vidare med detta för 149:-..
Köper man en fiddy för några hundringar över nätet får man räkna med att garantin inte sköts på ett bra sätt, det gäller Fiddys likväl som värmepumpar.Jag slutar aldrig förvånas över att folk aldrig lär sig att det finns anledningar till varför vissa företag är billigast...Dessutom var ju felet inte ursprungligt, den har ju bevisligen fungerat en stund.Sen är det omöjligt för ÅF att veta om grabben kört i halvmeterhögt blött gräs, lera eller på torr asfalt, och kunden kommer troligen i normalfallet aldrig att berätta exakt hela sanningen.Om detta med lågprishandel på nätet fortsätter att öka kommer vi att bli tvugna att helt sluta med allt vad reklamationsrätt och garantier är, allt annat är orimligt.Om chunlan vill kan han dessutom kräva att ÅF betalar för returfrakten, delarna, reparationen, och frakten tillbaka igen - av skitfiddyn han köpt. (OM det nu är så att du köpt det allra billigaste du kunde hitta vill säga)De här konsumentköplagarna vi har är väl skapligt bra anpassade för lokal försäljning när kunden bor på orten, men absolut inte anpassade efter näthandel.