Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Daikin Emura X35, problem att ansluta WiFi  (läst 2353 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gäst

  • Gäst
Gäst
Daikin Emura X35, problem att ansluta WiFi
« skrivet: 17 mars 2018, 19:29:10 »
Vi har en Daikin Emura X35 som fungerar Ok. Men jag har stora problem att få den att ansluta till WiFi så att jag kan styra den via telefonen.

Anslutningen ska ju, kortfattat, kunna ske genom att jag trycker på WPS-knappen på routern varefter jag trycker på SETUP-knappen på värmepumpens modul. Dioden RUN ska då börja blinka snabbare (oklart hur mycket snabbare) och enheterna ska para sig med varandra och dioden RUN ska lysa med fast sken. Men det gör den inte.

Manuell konfigurering ska kunna göras i AF-mode. Jag kan ansluta telefonen direkt till pumpen, men när sökning efter nätverk hemma att ansluta pumpen till sker så tappar telefonen anslutningen till pumpen varje gång och vips så har jag kastats tillbaka till ruta 1.

Någon som varit med om liknande problematik eller som har något tips på hur jag ska göra för att få det att fungera?

Utloggad mafo

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 11
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Daikin Emura X35, problem att ansluta WiFi
« Svar #1 skrivet: 25 juli 2018, 14:55:36 »
Jag två Daikin lvp som jag just försöker få igång app-styrningen på. Den första funkar och jag kan styra den via appen. Men den andra tappade jag kontakten med och den försvann från menyn efter att appen krävde en uppgradering. Nu är läget som personen ovan beskriver.

Finns det ingen reset?

Utloggad mafo

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 11
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Daikin Emura X35, problem att ansluta WiFi
« Svar #2 skrivet: 25 juli 2018, 20:44:03 »
Efter ytterligare trixande appen till mina två Daikin Caldo så har kommit fram till att det går bra att lägga till en men inte två lvp i appen. Först lägger jag in en lvp, den kommer upp i appen och den går att styra som jag ösnkar. Sen när jag lägger till den andra så försvinner den första. Har verfierat detta ett antal gånger. Det blir lika varje gång och det oavsett vilken ordning som jag försöker lägga in dom. Slutsats: Daikin kan aldrig ha testat denna app med två st Daikin Caldo :(

Som svar på ursprungsfrågan så vill jag lägga till att det ser ut som om "Lägg till adapter" (dvs lvp i Daikins app) misslyckas, men om man stänger av och startar om appen så finns den där i alla fall.

Utloggad Daikin_

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Daikin Emura X35, problem att ansluta WiFi
« Svar #3 skrivet: 26 juli 2018, 06:08:16 »
Efter ytterligare trixande appen till mina två Daikin Caldo så har kommit fram till att det går bra att lägga till en men inte två lvp i appen. Först lägger jag in en lvp, den kommer upp i appen och den går att styra som jag ösnkar. Sen när jag lägger till den andra så försvinner den första. Har verfierat detta ett antal gånger. Det blir lika varje gång och det oavsett vilken ordning som jag försöker lägga in dom. Slutsats: Daikin kan aldrig ha testat denna app med två st Daikin Caldo :(

Som svar på ursprungsfrågan så vill jag lägga till att det ser ut som om "Lägg till adapter" (dvs lvp i Daikins app) misslyckas, men om man stänger av och startar om appen så finns den där i alla fall.

Det går att lägga in flertalet maskiner i en och samma app. På kontoret har vi 4 st. maskiner kopplade på en telefon.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!