Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: IVT Greenline HE C9 startar ej upp efter strömavbrott (se film)  (läst 1938 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Denfrusne

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 9
  • Karma +0/-0
Hej. Har nämnda bergvärmepump som installerades 2011. För ca två år sen efter ett strömavbrott så hoppade den inte igång, skärmen var helt svart. Efter några av och på med strömmen så hoppade den igång. I vintras hade jag samma problem, denna gång var antalet ON/OFF på strömmen fler men den startade till slut. Idag så löste jordfelsbrytaren ut av nån okänd anledning. Nu får jag inte igång den alls. Det klickar inne i pumpen när den inte startar. Jag monterade bort framsidan med display samt skyddsplåten och filmade en snutt. Nån kanske vet vad felet är ? Det klickar i två av korten samt att det blinkar lite lampor på dom

https://streamable.com/g2ane1
IVT Greenline HT/CE9 installerad 2011. 1-planshus med källare byggt -74. 114+100 kvm uppvärmt varav 16 kvm är vattenburen golvvärme med minishunt LK M60

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29387
  • Karma +18/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
Kontrollera säkringen på bilden, markerad med blått.
Annars låter det som att elektrolytkondensatorerna börjar ge upp.
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

Utloggad Denfrusne

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 9
  • Karma +0/-0
Uppdatering: Hade väl egentligen gett upp men precis innan jag skulle gå och lägga mig gjorde jag några försök. Och på tredje försöket hoppade fanskapet igång. Får ringa nån servicetekniker på måndag. Så här går det inte ha det
IVT Greenline HT/CE9 installerad 2011. 1-planshus med källare byggt -74. 114+100 kvm uppvärmt varav 16 kvm är vattenburen golvvärme med minishunt LK M60

Utloggad Denfrusne

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 9
  • Karma +0/-0
Uppdaterar denna ifall nån skulle ha ett liknande problem. Ca. 1,5 månad efter jag startade tråden hade jag en servicekille där. Visade sig vara att "powerkortet" var defekt. Efter bytet har det inte varit några problem.
IVT Greenline HT/CE9 installerad 2011. 1-planshus med källare byggt -74. 114+100 kvm uppvärmt varav 16 kvm är vattenburen golvvärme med minishunt LK M60

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 713
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!