Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Fel Panasonic WH-MXC09G3E8  (läst 1142 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad gnetlig

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 10
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Fel Panasonic WH-MXC09G3E8
« skrivet: 03 oktober 2022, 19:40:24 »
Hej!

Jag har Panasonic WH-MXC09G3E8 i utedelen sedan 2016, innedelen är en äldre Sanyo. Värmepumpen ha varit helt problemfri till förra helgen. Jag fick felmeddelande "F23" som indikerar att kretskortet kan vara trasigt. Ringde dem som installerat den och fick höra att jag skulle bryta ström och säkring, sedan slå på igen efter ett tag. Nu var felmeddelandet borta, pumpen går i gång, men det kommer ingen värme, trots att den står i läget "Heat". Ringde min installatör igen som tyckte jag skulle mäta elen för att se om jag har el över alla tre faser. Firman är verksam på en ort 2 timmar från mig och de tyckte det kändes onödigt att komma bara för att mäta om elen är korrekt. Jag har ingen koll på el, men har tillgång till en enklare multimeter. Är detta något jag kan kontrollera själv, eller är det bara enklast om jag anlitar en servicetekniker på närmare håll?
Villa byggd1942, 70 m2 + 70 m2 källare

panasonic wh-mxc09g3e8 (luft-vatten)

Alf Olsson

  • Gäst
Alf Olsson
SV: Fel Panasonic WH-MXC09G3E8
« Svar #1 skrivet: 14 december 2022, 13:21:30 »
Hej
Fick du någon lösning på ditt problem "F 23". Jag har samma problem nu.

Gäst44125

  • Gäst
Gäst44125
SV: Fel Panasonic WH-MXC09G3E8
« Svar #2 skrivet: 06 april 2023, 11:30:58 »
Hej.

Vid F23 så öppna och kolla om det ligger olja under kompressorn. Oftast så är F23 att det läcker vid en av kompressorfötterna på dessa modeller.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!