Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Mail strul !!!!!  (läst 2073 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TS Comfort AB

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Mail strul !!!!!
« skrivet: 13 januari 2019, 18:31:25 »
Nu är det kaos !!!!!!!!

Fick Mail om att utrymmet var fullt och att jag behövde radera en del .
Vet ej fanken hur det gick till men via Telias webmail lyckades jag tydligen radera alldeles för mycket sÃ¥ det är sÃ¥ gott som tomt i alla korgar  :-\

Finns nog ingen ångerknapp dessvärre

Vet att det var ett par beställningar och minst ett inbokat hembesök bland det som försvann sÃ¥ är det nÃ¥gon som läser här som vet med sig att dom har beställt eller har en tid inbokad för besök fÃ¥r dom gärna maila eller ringa mig  :)

Vet nÃ¥gon om det gÃ¥r att fÃ¥ tillbaka raderade Mail via Telia sÃ¥ är det ännu bättre  tummenupp

Mvh
Thomas
0707634900
Comfort@telia.com
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Mike

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 2496
  • Karma +3/-2
  • Panasonic LZ25
SV: Mail strul !!!!!
« Svar #1 skrivet: 13 januari 2019, 19:17:38 »
Du har tittat om den finns en papperskorg?
Man brukar ju få radera i två steg.

Utloggad bopakoster

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: 58 53N 11 02E
  • Antal inlägg: 4995
  • Karma +3/-0
SV: Mail strul !!!!!
« Svar #2 skrivet: 13 januari 2019, 19:23:46 »
Skriv eller ring Telia kundservice! 90200. Då får du i alla fall besked om det är kört eller inte.
Har du raderat mailen i datorn? Då kan du kanske du kan hitta mailen i någon back-up?
2 vuxna i 150m2 enplansvilla (profilbilden) med inredd vindsvÃ¥ning + 80m2 källare byggd 1937 pÃ¥ västkusten.  Inflyttat 2007. Installerat bergvärmepump Nibe 1225-8 i dec 2008. Borra 140m. Tilläggsisolerat 95mm invändigt väggar 400mm pÃ¥ vinden. Energiglas som tredje ruta i alla fönster. Tillbyggnad 30m2 med krypgrund 2015. Golvvärme i badrum och tillbyggnad övriga rum radiatorer. Sänkt elenergiÃ¥tgÃ¥ngen frÃ¥n 45 till 9MWh/Ã¥r, efter uppvärmning av gÃ¥rdshus till 11MWh/Ã¥r
Installerat LL-pump i renoverat gårdshus på 40m2, Misubishi MSZ dec2021.
Timpris debitering Tibber från nov 2020, Ngenic Tune styrning av bostadshuset mot bl.a. lågpristider sedan feb 2023

Utloggad Hasberg

  • Försöker att komma till forumets gradering:
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Nordanstig
  • Antal inlägg: 630
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Mail strul !!!!!
« Svar #3 skrivet: 13 januari 2019, 19:56:50 »
Om du tar kontakt med Telia, kan dom nog återskapa mailen för en tid tillbaka.
Jag blev av med nästan samtliga mail för några år sen, kommer inte ihåg orsaken
till det men jag hade inte raderat dom. Anklagade Telia först, men jag tror inte
det var deras fel, fick tillbaka de flesta mailen då.
Hände en gång till strax efter men då hade jag garderat mej på/med en annan
dator och behövde inte be Telia om hjälp.
Bergvärmepump Nibe F1255 - 12 fr 26.10.2017, Borrhål enl. offert/SGU: 170 m .
Elementhus "Växavillan" byggd -72/73, 149 m2, enplan utan källare.
Huvudsäkring  16 A
Isolering 120 mm, fönster 2 glas, högtemp. enrörssystem m. m. i original skick
Tidigare panna Euronom A25FR -72, = 45 år utan problem med olja, elpatroner o pellets.
VP Nibe F1255-12       2023       8394 kWh ( VP 6593 + 1801 kWh HH-el)
VP Nibe F1255-12       2022       8024 kWh ( inkl. HH-el.)
VP Nibe F1255-12       2021       8839 kWh ( inkl. HH-el.)
VP Nibe F1255-12       2020       7783 kWh ( inkl. HH-el.)
VP Nibe F1255-12       2019       8019 kWh ( inkl. HH-el)
(Tilläggsisolering vind  + 2 x 95 mm skivor under 2018)
VP Nibe F1255-12       2018       9132 kWh ( inkl. HH-el ) 
Pellets, Katla o Iwabo  2001 – 2017 Genomsn. -12 t.o.m -16: ca 6851 kg/8,2 pall/Ã¥r + HH-el.
Olja igen                      1997 -  2001
Elpatroner i panna       1982 – 1996:  ca 25500 – 29500 kWh ( + HH-el, dÃ¥ ca 6000 kWh/Ã¥r.)(60 - 62° C max pann-temp.)
Oljeeldning                   1973 – 1982:  ca 3300 – 3500 l/Ã¥r + HH-el.

Utloggad bopakoster

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: 58 53N 11 02E
  • Antal inlägg: 4995
  • Karma +3/-0
SV: Mail strul !!!!!
« Svar #4 skrivet: 13 januari 2019, 20:13:04 »
Fick Mail om att utrymmet var fullt och att jag behövde radera en del .
Vet ej fanken hur det gick till men via Telias webmail lyckades jag tydligen radera alldeles för mycket sÃ¥ det är sÃ¥ gott som tomt i alla korgar  :-\
Vet nÃ¥gon om det gÃ¥r att fÃ¥ tillbaka raderade Mail via Telia sÃ¥ är det ännu bättre  tummenupp
Har du tömt även papperskorgen i webmail?
Jag har ibland för mycket sparat pÃ¥ web-mailen och gÃ¥r in där o raderar, men jag tar automatiskt ner alla mail och sparar det jag behöver i datorn, tror att de är kvar där även när jag raderat i Webmailen  dontknow
2 vuxna i 150m2 enplansvilla (profilbilden) med inredd vindsvÃ¥ning + 80m2 källare byggd 1937 pÃ¥ västkusten.  Inflyttat 2007. Installerat bergvärmepump Nibe 1225-8 i dec 2008. Borra 140m. Tilläggsisolerat 95mm invändigt väggar 400mm pÃ¥ vinden. Energiglas som tredje ruta i alla fönster. Tillbyggnad 30m2 med krypgrund 2015. Golvvärme i badrum och tillbyggnad övriga rum radiatorer. Sänkt elenergiÃ¥tgÃ¥ngen frÃ¥n 45 till 9MWh/Ã¥r, efter uppvärmning av gÃ¥rdshus till 11MWh/Ã¥r
Installerat LL-pump i renoverat gårdshus på 40m2, Misubishi MSZ dec2021.
Timpris debitering Tibber från nov 2020, Ngenic Tune styrning av bostadshuset mot bl.a. lågpristider sedan feb 2023

Utloggad TS Comfort AB

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Mail strul !!!!!
« Svar #5 skrivet: 13 januari 2019, 20:41:48 »
Lyckades med konststycket att radera även papperskorgen sÃ¥ där är det ocksÃ¥ tomt  ::)
SÃ¥g att mailen pÃ¥ datorn lÃ¥g kvar till en början sÃ¥ trodde jag klarat mig men efter ett tag var det tomt även där  tOOmten

Googlat lite och eventuellt kan man ringa en personlig tekniker på Telia för att få hjälp,
Har inte klurat ut om det gäller alla Mail ???

Samtalet debiteras tydligen per minut men det spelar ingen roll om jag får tillbaka mina grejer :)
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad TS Comfort AB

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Mail strul !!!!!
« Svar #6 skrivet: 13 januari 2019, 21:24:32 »
Ha ha , börjar undra vad fanken jag gjorde !!!!

Hittar inte ens mailen till min @live.se adress ?
Kan man verkligen lyckas dessa ocksÃ¥ i samma veva  ::)
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad TS Comfort AB

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Mail strul !!!!!
« Svar #7 skrivet: 14 januari 2019, 14:05:40 »
Nu är Telia mailen tillbaka  :)
Gick att återskapa via personlig tekniker hos telia om det inte gått mer än 20 dagar för den som gör samma tavla som mig!!

Min mailbox har dock varit full ett tag så inkommande Mail har bara studsat tillbaka så är det någon som saknar svar får ni gärna maila igen

Tackar för synpunkter tummenupp

Mvh
Thomas
TS Comfort AB
WWW.TSFS.SE
COMFORT@TELIA.COM
0707634900

Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad perra83

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1393
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Mail strul !!!!!
« Svar #8 skrivet: 21 januari 2019, 21:49:03 »
Vilken tur att det löste sig!!
Men du måste ha miljarder med e-mail om du har fullt. Jag har en gammal Hotmailadress sedan jag gick på högstadiet och det är 20år sedan ja skapade den. Där finns det så svårt mycket. Samma med min Gmail som är 10år. Inte ett ljud om att den är full.
*Götenehus -84 155m² 1,5 plan  *Cronspisen 3m³ ved/Ã¥r uppskattat  *LLVP Panasonic HZ9RKE-5 -17  *Acetec PD-250 -14  *Östberg Heru 100 S EC -21  *Nya fönster -21/-22/-23 U-värde 0,8/0,9  *Nibe S1255 6kW -23
Tot förb
2022 8389 kWh 7404 kWh utan elbilsladdning
2021 9659 kWh  FTX oktober
2020 9805 kWh
2019 10779 kWh
2018 12019 kWh
2017 13356 kWh Luftvärmepump juni
2016 14151 kWh Elektrisk golvvärme i badrum mars
2015 13292 kWh Monterat rumsgivare till 410P
2014 12627 kWh Acetec 250 installerad november
2013 12857 kWh
2012 13415 kWh Köpte huset i maj
2011 12990 kWh
2010 18348 kWh

Utloggad TS Comfort AB

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Mail strul !!!!!
« Svar #9 skrivet: 21 januari 2019, 23:26:52 »
Nä inte så mycket men det är många Mail med bilder och dylikt som kunder skickar .
Mitt dilemma är dock att jag verkar ha lagt in den på mig som privatperson istället för på företaget via my business!!!!
Har dÃ¥ bara 200mb istället för 1000 som det är för företag, gick att ändra i efterhand efter samtal med supporten men dÃ¥ skulle det sparas i mappar och fan och hans moster först och där sprack det för mig  ::)

FÃ¥r invänta lite assistans för det  tummenupp
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad purjo__

  • Jag har i princip doktorerat pÃ¥ Bosch/IVT Rego800 och CanBus.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Gävleborg
  • Antal inlägg: 13175
  • Karma +20/-11
  • Kön: Man
  • Utbildad elektroingenjör. Arbetar inom IT
SV: Mail strul !!!!!
« Svar #10 skrivet: 22 januari 2019, 07:46:19 »
Det låter som att du behöver anställa en administratör. Skicka alla inloggningsuppgifter till mig så fixar jag det till min ordinarie konsulttaxa.
Bor i pastorsvillan tillhörande ett gammalt missionshus
Villan: Timmerhus byggt 1878. 1.5  plan, bya 100 / boa 160 kvadrat, 2-glasfönster, självdragsventilation. Vattenburen värme med elpanna + braskamin. Förbrukning ca 35MWh + en mindre mängd ved.
Kyrkan: Timmerstomme, bya 300 / boa 490 kvadrat, 78 kvadrat 1-glasfönster med innerbågar... Byggt 1876. Direktverkande el på 45kW. Förbrukning ca 5MWh för att hålla frostfritt på toaletten och köket samt tvättmaskin.
Gävleborg.


Ju mer man vet desto mindre förstår man.

Utloggad TS Comfort AB

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Mail strul !!!!!
« Svar #11 skrivet: 22 januari 2019, 08:39:16 »
Ha ha jo man skickar gärna alla uppgifter pÃ¥ inloggningar  ::)

Gäller att fÃ¥ hit brorsan sÃ¥ smÃ¥ningom när han har tid och lust , timtaxan är bättre där  tummenupp
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad BennyTheCat

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 124
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Mail strul !!!!!
« Svar #12 skrivet: 03 februari 2019, 17:35:15 »
Lättast är att du kör ett företagskonto på office 365, peka jobbmailen dit.

Kostnaden är väldigt liten och du får möjlighet att köra Officepaketet på både plattor och datorer.

https://www.microsoft.com/sv-SE/microsoft-365/business#pmg-cmp-desktop


Utloggad TS Comfort AB

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Mail strul !!!!!
« Svar #13 skrivet: 03 februari 2019, 17:47:34 »
Tackar för tips  tummenupp

Har inte tagit tag i detta ordentligt ännu, fick även massa tips av telia supporten .
En fråga är om man kan lagra i iCloud och komma åt därifrån via padda och telefon?

Men dÃ¥ jag är en total IDIOT när det gäller sÃ¥dant mÃ¥ste det vara busenkelt och idiotsäkert  ::)

FÃ¥r väl anställa Purjo  tOOmten
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!