Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Sverigepumpen HE9LKE makalös manick  (läst 2339 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Blacksmith

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
Sverigepumpen HE9LKE makalös manick
« skrivet: 24 december 2010, 16:20:55 »
Installerade en Sverigepump HE9LKE genom Allvärmeteknik i november och är otroligt nöjd  *roflmao*.
Jag var fullt medveten om att man betalar en del extra för konceptet Sverigepumpen. Men att man köper just en paketlösning och jag ville ha det så!
Men det jag är så nöjd med är funktionen. Vi har haft mer än 20 minus nu senaste veckan och den bara fortsätter att pumpa in värme. Visserligen klarar den inte hela värmebehovet (150 kvm en och halvplan), men tillsammans med braskaminen håller den 22 grader inomhus. Vid minus 26 och fick jag dock slå på elradiatorerna.
Men att den ger så mycket värme vid så kall väderlek är det jag är mest imponerad av. Jag hade räknat med att den inte skulle vara till mycket hjälp från ca minus 17-18 grader.
Idag är det runt minus 8 och ganska kraftig blåst och då är det inga bekymmer att hålla en behaglig värme.

Utloggad Mike

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 2498
  • Karma +3/-2
  • Panasonic LZ25
SV: Sverigepumpen HE9LKE makalös manick
« Svar #1 skrivet: 24 december 2010, 16:40:09 »
Kul att även allvärmeteknik hittat till forumet  ;)

Utloggad Krokodilen

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Uppsala
  • Antal inlägg: 518
  • Karma +0/-3
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar! (när dom fungerar)
SV: Sverigepumpen HE9LKE makalös manick
« Svar #2 skrivet: 25 december 2010, 15:53:59 »
Ja är det inte fantastiskt Allvärmeteknik Ã¥t alla.......Paketlösning.......?  om jag köper en Coolix sÃ¥ är väl det en paketlösning det med....eller????
Konverterat frÃ¥n direktverkande elradiatorer till Luftvärmepump 2006. Hus: Västkuststugan -80, Ort Öregrund, uppvärmd yta ca 60 m2  alla fönster är 3-glas
Värmepump Panasonic E12DKE
( H16 på pump efter 3 år och 2 mån fick utbytes msom även den snurrade i 3 år innan kompressorn havererade..... Efter lite letande fick det bli en Sharp Z40 KR...... så nu är det upp till bevis.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!