Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Felkod P1  (läst 9724 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad PallePeach

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Felkod P1
« skrivet: 20 februari 2015, 23:54:04 »
Ja, vår värmepumpsrelation startade ju bra...
Vi fick installerad en ny pump idag, de blev klara medan jag och min sambo var på jobbet. Vi ville höja temperaturen med en grad ikväll, ställde in pumpen och trodde det var klart. Nu visar den en felkod, P1. Självklart händer sådant här alltid på en fredag kväll när man inte kan ringa supporten. Har ni något tips på vad vi kan göra för att få igång den igen? Har redan provat att reseta, men den visar samma felkod efter bara nån minut igen. :(

Utloggad Lmf

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2865
  • Karma +5/-2
SV: Felkod P1
« Svar #1 skrivet: 21 februari 2015, 21:38:50 »
Finns mig veterligen ingen felkod P1 på en Ecodan luft/vatten

Däremot finns det felkod P1 på Luft/luft
Är det en luft/luft du har?

Det är bra att skriva ut vilken typ av värmepump man har då samma fabrikat kan ha olika styrsystem på olika modeller och därmed olika felkoder för samma fel.
Bosch EHP 8 AW (Luft/Vatten, 8kW)
2 x 500L Acktank med varmvatten och solslinga
88+88m² byggt 1962 med orginal 2-glasfönster och eftermonterad FTX.
Tilläggsisolerad vind 60cm Cellelousa isolering
Tidigare Förbrukning ca 25500kWh el per år
Årsförbrukning 2010 på 19038kWh (Isolering av vind samt 3kW Zibro LLVP i Garaget i källaren)
Årsförbrukning 2011 på 11744kWh (Monterat 8kW LVVP Bosch (demont LLVP) samt bytt VVB
Årsförbrukning 2012 på 12018kWh (Optimerat VP drift,bytt ca 30% av radiatorerna till lågtemp,bytt radiator CP till lågenergi)
Årsförbrukning 2013 på 10382kWh (Bytt samtliga vitvaror samt att ca 80% av radiatorerna är bytta,nästan all belysning numera lågenergilampor)
Årsförbrukning 2014 på 10670kWh (Endast tätat fönster och dörrar)
Årsförbrukning 2015 på 9988kWh (Tätat ventiler och eftersom huset har FTX så behövs dess inte)

Västkusten.

"Dare Calor"

Utloggad PallePeach

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Felkod P1
« Svar #2 skrivet: 21 februari 2015, 22:59:55 »
Det är en Mitsubishi Ecodan SW75 luft/vatten vi har. Det verkar tyvärr som vi måste vänta till åtminstone måndag för att få detta åtgärdat. Pratade med en jourtekniker idag på telefon som inte ens han visste exakt vad som måste göras...
Hoppas i alla fall att det är relativt lätt för dem att fixa. Vi får frysa lite till helt enkelt. :P

Utloggad Asa

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 160
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Felkod P1
« Svar #3 skrivet: 21 februari 2015, 23:38:07 »
Hej!
Tror det kan ha med att den inte får signal från innegivaren. Om du kör med trådlös, prova att köra mot kurva...
/A

Utloggad percolegate

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Felkod P1
« Svar #4 skrivet: 11 juli 2017, 10:49:36 »
Det är en Mitsubishi Ecodan SW75 luft/vatten vi har. Det verkar tyvärr som vi måste vänta till åtminstone måndag för att få detta åtgärdat. Pratade med en jourtekniker idag på telefon som inte ens han visste exakt vad som måste göras...
Hoppas i alla fall att det är relativt lätt för dem att fixa. Vi får frysa lite till helt enkelt. :P

Fick du en lösning på detta, har exakt samma felkod på min pump efter att försökt installera en rumsgivare?

Mvh

Per

Fixaren3

  • Gäst
Fixaren3
SV: Felkod P1
« Svar #5 skrivet: 22 februari 2019, 14:27:31 »
Hej,
Jag hade detta problem idag med efter installation av trådlös rumsgivare.
Tanken trodde det var -20 i rummet och larmade på felkod P1.
Problemet var att jag inte ändrat i menyn under val givare.
Där får man välja RC1 (tror jag). Min tanke var förvalda på nåt som hette TH1 (tror jag).
Efter det försvann felkoder och tanken började visa den riktiga temperaturen i rummet.

Balazs

  • Gäst
Balazs
SV: Felkod P1
« Svar #6 skrivet: 28 december 2022, 20:24:25 »
Detta forum hjälpte mig avlösa problemet idag. Tack för att ni som skriver här finns!
Exakt samma grej, jag hade nog dock råkat klicka på TH1 av någon anledning och RC1 löste biffen.
Googling till sjysta forum 1
Instruktionsbok 0

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!