Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Förbrukning  (läst 1604 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ad

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 36
  • Karma +0/-0
Förbrukning
« skrivet: 08 januari 2008, 15:13:52 »
Har nu frÃ¥n den 15 december till dagen datum kontrollerat förbrukning för en M-B 35  med floor. Genomsnittet har varit 1,15 kw per timme.AlltsÃ¥ 27,5 kwh per dygn. Huset är ett 1 1/2-plans pÃ¥ 175 kvm. Huset finns i SkÃ¥ne , sÃ¥ medeltemperaturen har varit c:1 grad.
Den avger c:a 5 liter vatten per dygn när temperaturen ligger över nollan. Men vid temperaturen under nollan och låg fuktighet c:a 1/3 liter per dygn. Tillägger att temperaturen har varit inställd på 23 grader. Detta har medfört att temperaturen på bottenplanet har varit c:a 22 grader samt på ovanvåningen direkt över trappan har varit 21 grader. Rummet längst in på ovanvåningen hade 19,5 grader.

Utloggad sleepz

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
SV: Förbrukning
« Svar #1 skrivet: 09 januari 2008, 14:37:01 »
hej!

jag bor i sörberge en bit utanför sundsvall i 125 kvm enplananare..
jag har haft 23 grader i köket och ungefär 21,7 grader i vrummet som ligger på varsin sida om huset.
huset är ett borohus från 91. jag har haft pumpen ställd på 23 grader.

installerade en mitsubishi fd25-vah den 15:e december och den har dragit 425 kwh på 592 timmar.
detta enl en elmätare från jula!
det ger ett snitt på 719 w per timme.
medeltempen enl temperatur.nu (timrå mätstation) har under tiden varit -1,6 grader.

/sleepz

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!