Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Wichita Luft/Vatten värmepump  (läst 6314 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad miwu

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 51
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Värmepumpsintresse
Wichita Luft/Vatten värmepump
« skrivet: 30 juli 2006, 18:41:31 »
Har någon erfarenhet av detta fabrikat?
Priset låter mycket bra, de är dock av rotary typ, de dyrare har scroll. Men är det för stor chansning?
Scroll verkar vara det bästa? CTC o Euronom har de i sina luft/vatten pumpar, men det är betydligt dyrare...

http://www.xn--vrmepumpar-q5a.net/
Villa 170kvm 2 plan i Stockholm, nyinstallerad Nibe F750 + Tilluftsmodulen SAM40.

Utloggad Largo

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 21
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar och Etanol!
SV: Wichita Luft/Vatten värmepump
« Svar #1 skrivet: 30 juli 2006, 23:01:21 »
Jag har inte någon erfarenhet av själva VP´n men har försökt att få referenser från bolaget ett flertal gånger men ej fått en enda referens, det var visst nån tekniker som skulle ringa mig men han hörde aldrig av sig. Kan inte hjälpas att man blir ganska misstänksam, jag satsar nog på något annat i alla fall. Sc:,h
Airwell 7500 L/V installerad September 2006.
140 kvm i 2 plan + källare 70 kvm i Stockholmsområdet.

Utloggad Snålis

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
SV: Wichita Luft/Vatten värmepump
« Svar #2 skrivet: 01 augusti 2006, 13:58:15 »
Har köpt och installerat en W CL 61-260 för 27 250, då fick jag också en cirkulationspump gratis.
Det har bara blivit testkörning än så länge men den låter knappt. Daijkinkompressor och plast utedel ger mycket lågt ljud. Jag är helnöjd. 5 års helgaranti.
Vad jag förstår utvecklar dom kylsystem till datavärlden SEB, Carnegi och dom har byggt Sheraton hotells klimatsystem i Stockholm. Dom har varit i branschen i över 17 år.
Jag har räknat ut att jag spar 1 570 kronor i månaden och min kostnad för pumpen är räntefritt 757 kronor i månaden så även efter det att jag betalar av på pumpen i 36 månader så blir det
813 kronor över varje månad. Bästa affären på länge.

Utloggad tolins

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: norrbotten
  • Antal inlägg: 1107
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Wichita Luft/Vatten värmepump
« Svar #3 skrivet: 01 augusti 2006, 15:35:33 »
Hörru Snålis du måste nog vänta ett år innan du kan räkna ut den faktiska besparingen o först då vet man om det var en bra affär.Är det då som du tror så är det ju perfekt ;)

Utloggad miwu

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 51
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Värmepumpsintresse
SV: Wichita Luft/Vatten värmepump
« Svar #4 skrivet: 03 augusti 2006, 13:28:33 »
Köp och installerat för 27 250kr låter osannolikt bra, inkl installation...vem gör detta till detta kanonpris...i Stockholmsområdet???
Vad jag är lite fundersam över är just kompressorn i denna pump... om 5 års garanti, så ok.
Jag hade en gång en Panasonic (L/L) med just rotary pump, den höll exakt 5år. Det blev en förlust affär. Så just detta är för mig ett frågetecken och läser man alla andra insändare i detta forum, blir man inte riktigt klok heller. Scroll kontra rotary! Att scroll är dyrare kan man konstatera generellt, men lönsamheten uppväger det?
Hur styr du Wichita L/V pumpen ..jag hade tänkt docka till befintlig elpanna!
« Senast ändrad: 04 augusti 2006, 11:21:48 av miwu »
Villa 170kvm 2 plan i Stockholm, nyinstallerad Nibe F750 + Tilluftsmodulen SAM40.

Utloggad DF

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Vetlanda
  • Antal inlägg: 370
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar Saab Turbo, och har tvÃ¥ värmepumpar!
SV: Wichita Luft/Vatten värmepump
« Svar #5 skrivet: 09 augusti 2006, 11:19:00 »
Hej, för 27 250 kr har du väl installerat själv Snålis, eller? Vad skulle firman ta för att installera det?

Mvh Daniel
Värmer 220 kvm med en IVT bergtvärmepump HT C7 7kW, Coolix luft/luft 3,5kW on/off för kyla i sovrum, samt två kakelugnar. Dubbelgaraget värms med en Aermec luft/luft på 4 kW.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!