Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Nyhet nyhet!  (läst 3535 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
Nyhet nyhet!
« skrivet: 10 april 2006, 13:40:15 »
Pratade med Kirick Energi, (Starline Arctic) å om ett par månader, så börjar dom sälja nya modeller, med värmeväxlaren på insidan. Priset kommer att hamna i trakterna, som gäller för dom nuvarande pumparna. Är nån intresserad i Sundsvalls trakten, så kommer dom till "Vårmässan" i slutet av april, å med lite tur, så trodde han sig ha fått broschyrer m.m till dess.

mvh humlan.

Utloggad Synpunkter

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 128
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Nyhet nyhet!
« Svar #1 skrivet: 10 april 2006, 18:06:46 »
Samma sak sa han till mig när jag frågade för ett år sen.

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: Nyhet nyhet!
« Svar #2 skrivet: 10 april 2006, 20:40:37 »
Samma sak sa han till mig när jag frågade för ett år sen.

 ;D ;D Ja dÃ¥ fÃ¥r Vi se vad som hänt, när jag besöker mässan i slutet pÃ¥ april. Iaf fanns inga "gamla modeller" kvara att köpa..

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34901
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Nyhet nyhet!
« Svar #3 skrivet: 10 april 2006, 22:37:56 »
Jag vet inget om de maskiner han säljer, men de gånger jag begärt info om pumparna så har det varit väldigt knapphändig information. (det var nåt år sedan nu, kan ha blivit bättre)

1 A4-sida, inget om styrning eller reglering, väldigt tunt... Hur maskinerna är/fungerar vet jag som sagt var inget om, men den tekniska informationen hade definitivt kunnat vara bättre.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
SV: Nyhet nyhet!
« Svar #4 skrivet: 11 april 2006, 11:04:01 »
Man kan ju undra varför..., svårt att förstå faktiskt. Men vad säger dom som inst/avänder deras pumpar? Fungerar dom bra, eller är det problem med det mesta? Det finns ju ingen anledning att dömma ut "gubben" bara för att han är dålig på marknadsföring, pumparna kan ju vara bra för det... Nåja, får ju träffa han personligen om nån vecka, då ska jag passa på å pressa han på mer info, å ev när det går att köpa dom nya pumparna.

mvh humlan.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34901
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Nyhet nyhet!
« Svar #5 skrivet: 11 april 2006, 15:23:54 »
Man kan ju undra varför..., svårt att förstå faktiskt. Men vad säger dom som inst/avänder deras pumpar? Fungerar dom bra, eller är det problem med det mesta? Det finns ju ingen anledning att dömma ut "gubben" bara för att han är dålig på marknadsföring, pumparna kan ju vara bra för det... Nåja, får ju träffa han personligen om nån vecka, då ska jag passa på å pressa han på mer info, å ev när det går att köpa dom nya pumparna.

mvh humlan.

Jag har inte alls dömt ut honom, däremot är den tekniska dokumentationen viktig för mig. Kan jag inte läsa mig till hur något ens är tänkt att fungera så avstår jag hellre. Om nu ingen jag känner konstaterar att grejerna fungerar bra vill säga.

Men vi är alla olika.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!