Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Q Heat SE 630 samma pump som kirigamine FD25VABH?  (läst 9123 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad sutarn

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 285
  • Karma +0/-0
Q Heat SE 630 samma pump som kirigamine FD25VABH?
« skrivet: 21 februari 2009, 20:49:46 »
Ringde en firma som ev ska installera en mitsubishipump i mitt hus. Jag nämnde att jag hört talas om Kirigaminepumparna men han hade aldrig hört talas om denna pump, men den de installerade hette Q Heat SE 630 och Q Heat SE 660. Men 660 satte som aldrig i villor utan bara industrier osv sa han....
Vill nog ha en kirigamine FD35VABH som jag läst mycket gott om, men hittar ingen som säljer och installerar dessa nära där jag bor...

« Senast ändrad: 21 februari 2009, 20:53:30 av sutarn »

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Q Heat SE 630 samma pump som kirigamine FD25VABH?
« Svar #1 skrivet: 21 februari 2009, 21:15:41 »
Om du söker på Canvacs hemsida www.canvac.se eller på www.mitsubishielectric.se så finner du nog någon återförsäljare i närheten av dig.
FD35VABH är originalbeteckningen, det är samma som Q Heat 660 men den sist nämda är Canvacs eget namn på maskinen.
Kirigamine stÃ¥r det pÃ¥ kartongerna men jag vet ärligt talat inte vad det betyder  ;D
Större hus eller dåligt isolerade hus kan ibland med fördel välja FD35VABH, speciellt om dom ligger i Norrland som haft ruggigt kallt detta år.
FD50VABH eller Q Heat 820 brukar man dock endast rekomendera till lite större utrymmen.

Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad raptus

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1019
  • Karma +0/-5
  • Daikin Synergi 40 ( Caldo XR 40)
SV: Q Heat SE 630 samma pump som kirigamine FD25VABH?
« Svar #2 skrivet: 21 februari 2009, 21:35:20 »
Men FD50VABH wow for en kapasitet . En bekjent har en sÃ¥nn i sitt kolossalt digre hus , enda holdt den lett 20 varmegrader i huset nÃ¥r det var -20 ute . Da er de fleste andre parkert , unntaket er muligens Fujitsu Nocria . Trolig blir en ME FD50VABH min neste pumpe , eneste ulempe er høy minimum ut-effekt  ???
Raptus
Daikin Synergi 40 som erstattet Mitsubishi Electric FD35 VABH som tidligere erstattet Toshiba RAS B 13 GKVP-E .

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Q Heat SE 630 samma pump som kirigamine FD25VABH?
« Svar #3 skrivet: 21 februari 2009, 22:34:52 »
FD50 låter för mycket i min smak om man ska utnyttja effekten till fullo.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad julleb

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 143
  • Karma +0/-0
SV: Q Heat SE 630 samma pump som kirigamine FD25VABH?
« Svar #4 skrivet: 22 februari 2009, 08:40:10 »
Hej har nyss instalerat en  FD35VABH  där stÃ¥r det pÃ¥ inne delen Kirigamine. pÃ¥ ElON där jag köpte den heter den Q Heat 660 SE
skumt med alla dessa namn byten för samma maskin

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Q Heat SE 630 samma pump som kirigamine FD25VABH?
« Svar #5 skrivet: 22 februari 2009, 10:49:33 »
Q Heat är Canvacs koncept precis som Sverigepumpen i dess olika modeller är Kinnans koncept.
Dessa kan endast köpas inkl montering och har oftast lite bättre garantier men då oftast även till ett högre pris.
Det blir svÃ¥rare för kunden att jämföra priser dÃ¥ dom döper om maskinerna  !!!
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad sutarn

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 285
  • Karma +0/-0
SV: Q Heat SE 630 samma pump som kirigamine FD25VABH?
« Svar #6 skrivet: 22 februari 2009, 16:16:23 »
Hej har nyss instalerat en  FD35VABH  där stÃ¥r det pÃ¥ inne delen Kirigamine. pÃ¥ ElON där jag köpte den heter den Q Heat 660 SE
skumt med alla dessa namn byten för samma maskin
Ok tack för svaren...
Vore kul att höra vad ni gett för era kirigaminepumpar inkl. installation...


Utloggad Gäst 999

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2345
  • Karma +12/-7
SV: Q Heat SE 630 samma pump som kirigamine FD25VABH?
« Svar #7 skrivet: 22 februari 2009, 19:11:37 »
det är exakt samma pumpar.....det står kirigamine på q-heat oxå.....

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!