0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Lite överraskad är nog jag också. Jag testade själv nyss, tyvärr med en annan utetemp på +6 grader (något jag förstås inte kunde påverka). Mätte upp ett resultat där vp ut 38 --> vp ut 47 och det tog endast 9 minuter och 30 sekunder (ingen avfrostning hände under körningen). Notera kör dessutom med högre diff 9 grader. Finns ju vissa andra variabler som är annorlunda jämfört med dig. Jag kör lägre framledning och utetempen var tyvärr 6 grader högre.Med min framledning kring 25 då utetemp 0 så har jag haft en körtid på ca. 6h 40min (16 starter).Jag återkommer när det blir lite kyligare med data när det närmar sig 0. Låter ju lite otroligt att 6 grader spelar så stor roll. Är temp kring 0 så mycket värre på grund av avfrostning eller?
Från +2º och kallare går laddpumpen hela tiden, för att inget ska frysa sönder på utsidan.erp
från 7-8 ner till 3-4 vid -20
Differens mellan VP in/ut på 107a vid 35graders framledningUte temp -10 -5 0 5 7Differens 4 5 5.5 6.5 7
Menar du att du har haft en diff på 7 grader på vpin och vput med din pump? Jag tror nog största diffen jag sett är 5 på min eco air 107 polar edition...Har det att göra med att jag kör med för hög flöde på laddpumpen som erp säger? Jag förstår dock inte vad man vinner med att sänka flödet?