Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Ska jag vara nöjd?  (läst 1217 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad agne

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 9
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
Ska jag vara nöjd?
« skrivet: 06 januari 2010, 11:02:06 »
Nu när kylan slagit till ordentligt så är det nog många som springer och tittar på sina värmepumpar och kollar här på forumet.
Kör min Termia TVS 8 kw tredje vintern och nu när temperaturen gick ned till -27 så fick den för första gången ta hjälp av elpatronen. Tidigare vintrar har det inte varit kallare än -22 och det har den klarat av utan eltillskott. Efter vad jag läst på forumet så ska jag vara nöjd med vad den presterar.
Lite data: Villa i Gästrikland 105 k/m med källare byggd -71, enrörssystem, Termia TVS 8 k/w, borrhål 180 m.
PÃ¥ kalla sidan +4 in och -1 ut, varma sidan 7 till 8 grader mellan ut och retur.
Bekvämare uppvärmning kan man inte ha, har inte gjort något sedan, som jag tror, en perfekt installation.

Utloggad lången

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 205
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Ska jag vara nöjd?
« Svar #1 skrivet: 06 januari 2010, 11:19:44 »


 Toppen att du är nöjd, och Krilet kolla det finns nöjda pumpägare pÃ¥ forumet,,, *roflmao* *roflmao*
1 plans trähus bygg på 60 talet, nu mera tiivi argon 1+2 glas fönster 147 m2 bo yta +22 m2 bi yta som värms numera till 20 grader. Uppvärmning Altherma ERHQ007AD/EKHBH008AA9W1/EKSWW200Z2 dockad till Högfors 15 Maxi combi panna. Har även en LL-pump av märket Acson SL15B / WM15FR numera för kyla på sommaren..

Utloggad jeha

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Halmstad/Sverige
  • Antal inlägg: 63
  • Karma +0/-0
  • Jesper
SV: Ska jag vara nöjd?
« Svar #2 skrivet: 06 januari 2010, 18:06:52 »
Ha, ha. Jag e supernöjd jag med ^^.
Toppen att du är nöjd, och Krilet kolla det finns nöjda pumpägare på forumet,,, *roflmao* *roflmao*
Nibe fighter 1235-6kW med 110m borrhÃ¥l värmer enplansvilla i Halmstad pÃ¥ 160m2 med 300 isolering i plattan och 500 lösull pÃ¥ vind. Har golvvärme i btggolv med ekparkett ovanpÃ¥ i hela huset. Har även separat system för ventilation med roterande värmeväxlare. Ã…rsförbrukning ~9700kWh inkl hushÃ¥llsel och vent. VP+VV ~4400kWh/Ã¥r,  Vent ~800kWh/Ã¥r samt hushÃ¥ll ~4500kWh. 2 vuxna och en busig Matilda.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!