Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Kaisai fly 12  (läst 9419 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Morton

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 184
  • Karma +0/-0
  • Energitjuven
SV: Kaisai fly 12
« Svar #15 skrivet: 09 september 2018, 19:26:02 »
Har fjärrkontrollen till EPN12C38HWI temp sensor?

Morton
CTC 308 2012 borrhål180m
Utanför kungsör

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2434
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Kaisai fly 12
« Svar #16 skrivet: 11 september 2018, 17:14:58 »
Har sökt lite mer info sÃ¥g, db 54 inne 61 db ute känns som högt ljud tänker ang grannen typ 4 m bort? Har inte hittat ang amp som du hittat  elektroluxaren?
Kaisai jag kolla hade typ 56 db utedelen...
Vi kommer köra denna Elektrolux om vi köper den som Ac mest.
Bra pris och man har ju möjlighet att köra lite snabb värme ibland

Morton

står i manualen men jag har mätt detta med tångampérmeter oxå

Utloggad Morton

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 184
  • Karma +0/-0
  • Energitjuven
SV: Kaisai fly 12
« Svar #17 skrivet: 11 september 2018, 17:39:51 »
Ok jag hittar inte ang amp,har du nÃ¥gon bra länk? Samt en del fjärrkontroller har tydligen  givare i den sÃ¥ man kan lägga en bit ifrÃ¥n pumpen...

Är inget kunnig i detta,men tänker så här rätta mig om jag har fel. Om jag kör t.ex 23 grader på sommaren på cool lär den ju inte dra max 9a? Eller om jag kör 22 grader varmt går den väl inte heller på max. För man har ju en temp skala och då drar den väl mest vid olika temp?
Tack för info elektroluxaren kommer definitivt slå till känns det som,skippar kina pump.

Mvh Morton 🤔
CTC 308 2012 borrhål180m
Utanför kungsör

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Kaisai fly 12
« Svar #18 skrivet: 11 september 2018, 18:01:27 »
Vet inte om jag förstår dig fel!
Du frågar om Electrolux men "skippar Kina pump"
Electrolux modellen är väl tillverkad i Kina och inte någon av dom "bättre" modellerna från tillverkaren??
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Morton

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 184
  • Karma +0/-0
  • Energitjuven
SV: Kaisai fly 12
« Svar #19 skrivet: 11 september 2018, 18:17:27 »
Kaisai är väl ett kina märke gjord i polen.
Elektrolux känns som bättre ang reservdelar.
Sämsta pumpen ingen bra modell ? Utveckla vad är dåligt?

Morton
CTC 308 2012 borrhål180m
Utanför kungsör

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Kaisai fly 12
« Svar #20 skrivet: 11 september 2018, 19:35:07 »
Nu skrev jag väl inte sämsta pumpen!
Det var Electrolux jag syftade pÃ¥,  kaisai har jag inte en susning om.

Elektolux pumpen är väl en ombrandad Gree modell och inte en av grees toppmodeller.
Någon med full koll får gärna rätta mig om jag fattat fel.

En modell frÃ¥n Gree som jag tycker verkar bra ut är Amber,  den finns pÃ¥ Scanmont att kika pÃ¥

Hur Electrolux och dess återförsäljare tillhandahåller reservdelar har jag inte en aning om.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2434
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Kaisai fly 12
« Svar #21 skrivet: 11 september 2018, 22:01:40 »
Ok jag hittar inte ang amp,har du nÃ¥gon bra länk? Samt en del fjärrkontroller har tydligen  givare i den sÃ¥ man kan lägga en bit ifrÃ¥n pumpen...

Är inget kunnig i detta,men tänker så här rätta mig om jag har fel. Om jag kör t.ex 23 grader på sommaren på cool lär den ju inte dra max 9a? Eller om jag kör 22 grader varmt går den väl inte heller på max. För man har ju en temp skala och då drar den väl mest vid olika temp?
Tack för info elektroluxaren kommer definitivt slå till känns det som,skippar kina pump.

Mvh Morton 🤔

nej den drar bara 9A en liten stund om man kör den på max värme max fläkt och det är plusgrader ute hur många kommer jag inte i håg efterhand som kondensorn inne blir varm så minskar kompressorvarvet ocg strömen går ner.
vid kyldrift kommer den inte upp till detta.

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2434
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Kaisai fly 12
« Svar #22 skrivet: 11 september 2018, 22:10:18 »
Ok jag hittar inte ang amp,har du nÃ¥gon bra länk? Samt en del fjärrkontroller har tydligen  givare i den sÃ¥ man kan lägga en bit ifrÃ¥n pumpen...

Är inget kunnig i detta,men tänker så här rätta mig om jag har fel. Om jag kör t.ex 23 grader på sommaren på cool lär den ju inte dra max 9a? Eller om jag kör 22 grader varmt går den väl inte heller på max. För man har ju en temp skala och då drar den väl mest vid olika temp?
Tack för info elektroluxaren kommer definitivt slå till känns det som,skippar kina pump.

Mvh Morton 🤔

det är ett problem med dokumentationen på flera värmepumpar från Kina
jag tror det har med översättningen att göra men alla jag sett (nästan) är en manual skriven av importören.
 inte ens elux har en engelsk manual som man är van att se pÃ¥ alla japanska pumpar.
kinesiska hittar jag inte ens för grafer kuan man nog förstå

Utloggad Morton

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 184
  • Karma +0/-0
  • Energitjuven
SV: Kaisai fly 12
« Svar #23 skrivet: 12 september 2018, 08:49:19 »
Är detta EPN12C38HWI en ombrandad gree modell? Skulle den vara sämre.
Morton
CTC 308 2012 borrhål180m
Utanför kungsör

Utloggad Morton

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 184
  • Karma +0/-0
  • Energitjuven
SV: Kaisai fly 12
« Svar #24 skrivet: 12 september 2018, 13:04:00 »
T S Comfort AB Verkar inte sälja den elektrolux pump jag vill ha info på. Verkar vara dessa du säljer. Tillhandahåller stora kända märken som tex
Panasonic, Mitsubishi, Daikin ,Toshiba och Fujitsu, såg annons på blocket.
Tycker inte du ska säga att typ elektrolux skulle vara någon sämre ombrandad typ ... Du vill naturligtvis sälja det du har.
Med vänlig hälsning, Morton
Ps
Lägger ner tråden nu, ok om elektroluxaren har info är jag tacksam om det som sägs är sant?
CTC 308 2012 borrhål180m
Utanför kungsör

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Kaisai fly 12
« Svar #25 skrivet: 12 september 2018, 15:11:15 »
Tror du missförstår min text lite eller så skriver jag otydligt!!

Om du läser olika trådar där det står om elektrolux modeller så kan du se att tidigare var det Sharp som tillverkade åt tex Elektrolux och dom modellerna fungerade bra vad jag vet.
Nuförtiden är det Gree som tillverkar dom och verkar inte ha samma kvalité/kapasitet vad man kan läsa sig till.
Gree verkar ha en vass pump som heter Amber och marknadsförs av tex Scanmont som jag själv är nyfiken på.
Jämför man den mot Gree/elektrolux så ser Electrolux modellen sämre ut, men beror självklart på vilken effekt/effektivitet man behöver vid olika temperaturer kontra prislappen.

elektroluxaren brukar ha bra koll på Elektrolux modeller så han kan säkert ge sin syn på saken.
Innova som distributeras av Ahlsell kan tillhöra samma "familj"

Ser att jag mÃ¥ste försöka ändra min text pÃ¥ Blocket dÃ¥ den inte stämmer för fem öre sedan flera Ã¥r tillbaka  tummenupp
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Morton

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 184
  • Karma +0/-0
  • Energitjuven
SV: Kaisai fly 12
« Svar #26 skrivet: 13 september 2018, 11:04:05 »
Vet du elektroluxaren  om denna pump verkar bra EPN12C38HWI? Är det en inverter pump?
 Som jag har frÃ¥gat en del om.
Du verkar ha koll på läget...
Du får ge lite slut ord, sen lägger jag denna tråd åt sidan.

Med vänlig hälsning, Morton
« Senast ändrad: 13 september 2018, 15:22:13 av Morton »
CTC 308 2012 borrhål180m
Utanför kungsör

Utloggad Morton

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 184
  • Karma +0/-0
  • Energitjuven
SV: Kaisai fly 12
« Svar #27 skrivet: 14 september 2018, 15:52:33 »
Är en inverter såg pumpen på elons reklamblad. Där stod inverter techno

Morton
CTC 308 2012 borrhål180m
Utanför kungsör

Utloggad Thompa71

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Partille
  • Antal inlägg: 610
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Installatör/servicetekniker luft/luft
SV: Kaisai fly 12
« Svar #28 skrivet: 15 september 2018, 21:02:35 »
AngÃ¥ende Kinapump. Massor av märken köper av tillverkaren  Midea , en av de största tillverkarna i världen.

Samarbete med Canvac, kasai, fujitsu (delar),e-lux, och troligen fler av de vi diskuterar här.

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2434
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Kaisai fly 12
« Svar #29 skrivet: 23 september 2018, 18:52:00 »
sorry har inte följt detta på ett tag
men det är rätt det är en inverter av GREE
bra eller dålig får framtiden utvisa
men med tanke på vad electrolux säljer den för så är det inte top of the line

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!