Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Kompressorproblem EcoZon  (läst 1851 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad dannnej

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 44
  • Karma +0/-0
Kompressorproblem EcoZon
« skrivet: 17 oktober 2011, 23:22:48 »
Jag har lite problem med min ecozon från -05
Komressorn vill inte starta.

Jag har mätt upp den och kontaktorn slår till och där är spänning på alla faserna ända fram där kablarna går in i kompressorn.

Detta har hänt  gÃ¥nger nu, första gÃ¥ngen stängde jag bara av den och när jag provade 1 timme senare sÃ¥ gick den igen, och har gÃ¥tt i en vecka, men nu är det samma sak igen.

Finns det något i kompressorn som kan bryta?

Att den skulle vara skuren eller rasad känns ju osannorlikt när den gick igång och har gått en hel vecka efter första stoppet.

petja

  • Gäst
petja
SV: Kompressorproblem EcoZon
« Svar #1 skrivet: 20 januari 2012, 08:05:00 »
har samma problem. hittade du felet

Utloggad dannnej

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 44
  • Karma +0/-0
SV: Kompressorproblem EcoZon
« Svar #2 skrivet: 20 januari 2012, 13:11:18 »
Det var förmodligen expansionsventilen, någon hade varit på den tidigare med en tång plus att röret var lite ihoptryckt, jag vet inte vad det är för klåpare som varit framme, men nu funkar det.
Torkfiltret byttes också när gasen ändå var tömd, det satt dessutom på fel håll sa han, sen körde han i nya gas, eftersom med tanke på vilken seriöshets nivå dom andra jobben var gjorda på så kan man ju inte förutsätta att den ens var rätt gas i den.

Dom sa att pumpen jobbar som om det vore 15 minus hela tiden.
Och det stämde bra med min uppfattning, för när det var ca 4-5 grader varmt orkade den inte med, medans vid 4-5 minusgrader så klarade den värma huset själv.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!