0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag förstår inte riktigt vilken koppling du menar, men är det klämring så kan du säkert släppa pyttlite, och sedan spänna till igen. Prova det kommer inte hända mer än att du är tillbaka på ruta 1
Var ser man systemtrycket? Är det samma mätare som tidigare (vilket är den enda tryckmätare jag kan hitta) Hmm.. måste väl vara den eftersom när man fyller på den då måste man ju lufta först upptill i stora manteln, inte sant?Det ser inte bättre ut än att manteln lär eller måste tömmas om man ska byta den där i övrigt
Noterade förresten att avtömningsslangen (en vit med vita linjer kors och tvärs) till den där blå säkerhetsventilen (tror det är det i alla fall) som sitter efter tryckmätaren var nästan full med vatten då den ligger bakom expansionskärlet och var i vinkel uppåt. Frågan är varför det var vatten i den för. Nu har jag försiktigt tagit fram slangen och tömt den i en bunke. Får se om det kommer mer vatten i den. Då måste något vara fel om det sipprar vatten ur den, medan trycker samtidigt är okej. Hoppas inte att skiten med växelventilen orsakat något sorts övertryck innan detta upptäcktes och skadad packningar och ventiler.
Vill minnas att jag tycker mig sett att den gjorde såhär i somras, men då tryckte den inte ut något i elementen då de inte var varma, men stod på displayen att det var 32 grader i elementen, vilket jag tyckte var lite märkligt, men tänkte att det kanske kan se ut så på sommaren.