Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: FD25VAH Støy fra utedel  (läst 2281 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 175GD

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Kristiansand/Norge
  • Antal inlägg: 7
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
FD25VAH Støy fra utedel
« skrivet: 12 mars 2008, 20:07:39 »
Fikk installert en FD-Heat 6,3 i slutten av januar.  Boligen er et enderekkehus i tre med Ã¥pen løsning i 2. etasje.  Installerte innedelen i 1. etasje med luftstrømmen rettet mot trappen.  Dette fungerer helt perfekt.  Kjøpte maskinen ferdig installert.  Erfarte fort at ved enkelte turtall pÃ¥ enten kompressor eller vifte, sÃ¥ oppsto en viss vibrasjon i veggen.  Dette var egentlig ogsÃ¥ forventet.  Men installatøren mente jeg kunne prøve denne enkle løsningen først.  Om det ikke fungerte skulle han gratis endre til annen løsning.  Jeg har nÃ¥ selv endret montasjen.  Maskinen stÃ¥r pÃ¥ samme plass, men konsollen er forlenget opp fra kjellermuren.  Dette var egentlig mitt ønske fra starten av.  NÃ¥ ble det ihvertfall stille.  Strømforbruket har gÃ¥tt merkbart ned pÃ¥ den korte tiden jeg har hatt maskinen installert.  Har ogsÃ¥ fÃ¥tt en mye jevnere temperatur i huset.  Legger ved noen bilder som viser montasjen av utedelen.  Har ellers hatt mye nytte av dette forumet ifm valg av varmepumpe.  Monteringen hos meg ble gjort av den dyktige fagmannen Simon Lynge Laursen i Lynge Klima AS.  Importør er Miba AS.

Utloggad kjbu

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Norge
  • Antal inlägg: 53
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: FD25VAH Støy fra utedel
« Svar #1 skrivet: 26 september 2008, 14:14:56 »
Hva gjør du med alt vannet som renner fra utedelen? Virker som det kommer ned i kjeller-trappen din.

- kjbu

Utloggad raptus

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1019
  • Karma +0/-5
  • Daikin Synergi 40 ( Caldo XR 40)
SV: FD25VAH Støy fra utedel
« Svar #2 skrivet: 27 september 2008, 09:44:00 »
Hei 175GD , Da har du ihvertfall betalt rikelig for pumpa. NÃ¥r du har kjøpt fra forhandler som tar fra importøren du nevner .Men bra pumpe  *vinkar*
Raptus
Daikin Synergi 40 som erstattet Mitsubishi Electric FD35 VABH som tidligere erstattet Toshiba RAS B 13 GKVP-E .

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!