Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Termostat inne  (läst 987 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Vintern2009

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Karma +0/-0
Termostat inne
« skrivet: 20 februari 2009, 23:38:56 »
Hej.
Jag har en IVT styrning med utegivare på en bergvärmepump som jag skulle vilja sätta en termostat inne i huset som styrenhet för att begränsa. Som det är nu har jag vatteburen värme i ett hus byggt 52 och i källaren behöver jag öka värmen. Detta tänkte jag göra genom att sätta en luft-luft i källaren men då måste jag komplementera mitt vattenburna system med en termostat inne i våning nr 2 i huset och inte bara köra mot utegivaren på min bergvämepump. Huset har en trappa upp från källaren och bjälklaget består av sågspån som legat där sedan 52. Jag har även termostater på elementen som står fullt öppna men är det bättre att ställa in dessa på rätt temp och strypa i den delen av huset som blir för varmt ?
Mitt styrsystem är ett IVT KS 20 och den styr en Carier 30SQ 004 med en växelventil till varvattenberedaren.
Hoppas någon kan hjälpa mig var jag hittar termostater och hur man kopplar in detta i styrenheten.
« Senast ändrad: 21 februari 2009, 10:52:56 av Vintern2009 »

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!