Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Svenska apotek med tillstånd
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Författare Ämne: Daikin´s patenterade Streamer teknologi inaktiverar mer än 99,97 % av Sars-CoV2  (läst 1120 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TS Comfort AB

• I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 7431
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Om jag skulle följa ditt resonemang så blåser ju pollenet runt när luftrenaren jobbar. Är det inte bättre att den ligger på mattan någonstans så slipper den andas in ?
Men det kanske är så att pollen det är bra att filtrera men virus, det blåser bara runt ?
Har svårt att följa ditt resonemang.
Vi står inte bakom någon form av bilsäljarfasoner. Skall vi marknadsföra någonting så lägger vi ner tid och pengar på att få fram forskningsresultat som verifierar funktionen. Sedan är det upp till var och en att hantera detta hur man vill.
Forskning idag visar att Sars-CoV2 hänger kvar i luften mycket länge och det räcker att folk bara går fram och åter så åker det runt.
Om en luftrening finns på plats som inaktiverar viruset så vet i alla fall jag vart jag hellre befinner mig. Utöver detta virus så neutraliseras även många andra virusstammar och att slippa influensan är väl inte fel det heller ?
Jag minns för många år sedan innan jag var på Daikin så lånade jag ut en luftrenare till ett äldre par där mannen hand KOL men de hade inte råd att köpa en riktig luftrenare. Efter en vecka ringde de tillbaks och sade att nu kunde mannen sova utan syrgas och de var jätteglada.

/D

Då jag inte har mattor i sovrummet och pollen far runt bara man går i sovrummet misstänker jag så kommer mycket hamna i luftrenaren.
Pollen är sen en viss skillnad än Corona i mitt tycke då inte jag eller ungdomarna riskerar någon åkomma av pollen som flyger runt och gumman tycker det funkar då den ”rena” luften blåser mot henne, kanske bara är psykiskt det känns bättre men det är bra nog  :)

Luftrenare tar nog död på en massa skit som flyger runt och ger tex influensa, är nog knepigt i ett hushåll där man bor och umgås nära varandra att inte få influensan ändå.

Känner man att det är rätt metod är det bara att köra på med det man tror fungerar bäst.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Rickard

• Rickard
  • Administratör
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 31766
  • Ägare av forumet
Det enda som gör mig tveksam är testproceduren, 31 liters plastkonteinrar med en petriskål med virus som semikontinuerligt rörs om är ju inte direkt likvärdigt med miljön i ett egnahem eller en offentlig lokal.
Det man kan hoppas är ju att effekten är ännu bättre IRL speciellt för de virus som passerar innedelen på en luftvärmepump eller luftrenare.
Men det hade varit intressant att se hur de avdödar virus på en "torr" yta säg 10 meter från innedelen eller luftrenaren.
DET hade varit ett riktigt starkt bevis för god effekt.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Daikin_

• Moderator
  • Antal inlägg: 2499
  • Värmepump eller värmepumpar?
Det enda som gör mig tveksam är testproceduren, 31 liters plastkonteinrar med en petriskål med virus som semikontinuerligt rörs om är ju inte direkt likvärdigt med miljön i ett egnahem eller en offentlig lokal.
Det man kan hoppas är ju att effekten är ännu bättre IRL speciellt för de virus som passerar innedelen på en luftvärmepump eller luftrenare.
Men det hade varit intressant att se hur de avdödar virus på en "torr" yta säg 10 meter från innedelen eller luftrenaren.
DET hade varit ett riktigt starkt bevis för god effekt.
Detta är en vanlig testprocedur för att kontrollerat kunna mäta funktionen på effektiviteten. Det handla om att verifiera att reningsfunktionen fungerar, dvs den aktiva processen av nedbrytning. Funktionen är samma i verkliga livet, så långe virus passerar flash streamer enheten, alternativt de aktiva beståndsdelarna från reningsenheten kommer i kontakt med virus så deaktiveras det.

D

Utloggad svenske kocken

• Guldmedlem
  • Stad/land: Utanför ÖSTERSUND
  • Antal inlägg: 7270
  • Jag älskar värme!
Handlar det om UV ljus?
Thermia TWS 6 148 m aktivt och boende i villa 1-plan med källare 122m²/plan Ca:220m² uppvärmt till 21° och ettrörssystem i 4 slingor med 4 radiatorer på varje slinga, mekanisk vent med vvx bygd 1980 mitt i Jämtland, vp inkopplad juli -05, separat mätare på värme och varmvatten.

Utloggad Gäst 999

• Antal inlägg: 2318

Utloggad Rickard

• Rickard
  • Administratör
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 31766
  • Ägare av forumet
Handlar det om UV ljus?

Som jag fattat det är det någon form av urladdning, kanske Ozon?
Panasonics lösning verkar generera hydroxylradikaler, vilket enligt wikipedia inte är någon hälsokur i större doser, ungefär som Ozon.  dontknow
Troligen är halterna så låga att de inte bedöms påverka mänsklig vävnad.  dontknow
« Senast ändrad: 09 december 2020, 14:38:47 av Rickard »
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad rocas

• Stad/land: Örebro
  • Antal inlägg: 3464
det bästa är väl om luften sugs ut ur lokalen.....dvs byts ut ofta....
Bor i Örebro/Närke.
Nibe 2025-6, dockad direkt på returen till en kökspanna, ej tank, styrd via rumstermostat. Nyinstallerad (jan-09). KVT 11 monterad 2011 efter sönderfrusen förångare. Åretrunthus byggt 1907, men tillbyggt/renoverat under de 34 år jag har ägt det.
Flera olika luft/luft pumpar, som används som ac sommartid eller värmetillskott vid minusgrader.
Ved-kökspanna.
Rullande årsförbrukning: 20000 kwh

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer n 20 rs erfarenhet av vrmepumpar

Annonser

* Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Svenska apotek med tillstånd
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?