Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Rimliga garantier pÃ¥ HE9?  (läst 1918 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad BJK

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 83
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
Rimliga garantier på HE9?
« skrivet: 28 april 2006, 08:18:05 »
Vad är rimligt att man får i garanti vid köp och installation av en HE9 (både material, funktion och installationsgaranti)?
Har för mig att jag läst någonstans att en HE9 skulle ha en rätt lång garanti?
Östergötland och direktelhus från 1972 på ca 130 kvadratmeter (1,5 plan).
2 x Värmepump
ME FD25-VABH på bv och äldre Panasonic på övervåningen.
Beräknad total årsförbrukning: 11300kWh (inkl hushållsel så klart!).

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Rimliga garantier på HE9?
« Svar #1 skrivet: 28 april 2006, 08:38:21 »
HE9DKE finns att köpa med komplett installation med garantier från 2 år och uppåt.
Allting hänger på dig och din hemförsäkring hur mycket ni är villig att lägga till extra för
längre garantier. Har sett någonstans förut att en firma lämnade 10 års garanti på
allting med det var ett hiskligt pris. Man vet inte ens om firman finns kvar om 2 år
då det är många aktörer på marknaden.
mvh
TS
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad BJK

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 83
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Rimliga garantier på HE9?
« Svar #2 skrivet: 28 april 2006, 08:55:26 »
Ok, så hemförsäkringen ska/kan täcka fel i värmepumpsanläggningen också då menar du?

Men en rimlig garanti från firman vid nyinstallation bör vara 3-5 år då kanske?
Östergötland och direktelhus från 1972 på ca 130 kvadratmeter (1,5 plan).
2 x Värmepump
ME FD25-VABH på bv och äldre Panasonic på övervåningen.
Beräknad total årsförbrukning: 11300kWh (inkl hushållsel så klart!).

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Rimliga garantier på HE9?
« Svar #3 skrivet: 28 april 2006, 09:44:25 »
Hem/villa försäkringen täcker värmepumpen. Vissa bolag kan ha restriktioner om man har gjort allting själv.
Läs det finstilta från värmepumpgarantin och jämför eventuella självrisker och åldersavdrag från ditt försäkringsbolag.
Sen får ni jämföra prisskillnaden om det är värt att betala några ( ibland många) tusenlappar för längre garanti.
Säljs maskinen med förlängd kompressorgaranti bör ni se till att det står att hela utedelen byts ut
så dom inte bara byter kompressor då det är ett sämre alternativ för kunden. (blir sällan lika bra som fabriksmonterad)
mvh
TS
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad messer

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1203
  • Karma +3/-4
  • Jag älskar sÃ¥ gott det gÃ¥r
SV: Rimliga garantier på HE9?
« Svar #4 skrivet: 28 april 2006, 16:02:43 »
Hej
Jag tycker ni ska skilja på garanti och försäkringar.
Dessa försäkringar som säljs som s.k. förlängd garanti upplever jag som en ren bluff från företagen, dom berättar sällan eller aldrig om hur dom fungerar.
Läste ni om han som inte fick ersättning från försäkringen som skulle täcka självrisken eftersom reparationen inte översteg självrisken, det var här i forumet.

MVH
Messer

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Rimliga garantier på HE9?
« Svar #5 skrivet: 28 april 2006, 16:57:51 »
Det var därför jag skrev att man ska läsa det finstilta men jag uttryckte mig kanske lite klantigt.
mvh
TS
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!