Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Diplomat 8, utetemp. har fastnat.  (läst 964 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Paxman

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 385
  • Karma +0/-0
Diplomat 8, utetemp. har fastnat.
« skrivet: 09 oktober 2018, 20:32:57 »
Precis nyss upptäckte jag värdet för utetemperatur har fastnat pÃ¥ 16° i min pump!  :o Kurvan i min ThermIQ visar att pumpen ansett att det varit 16° sedan kl 09:17 i morse, vilket verkligen inte stämmer.

Detta har aldrig hänt tidigare vad jag vet, och jag har ingen aning om varför eller hur jag kan åtgärda det.

Någon som varit med om detta och har en lösning?
Förlåt alla mina jobbiga frågor. Vi blev helt lämnade av vår ÅF efter betalning och jag kan verkligen ingenting om uppvärmning. Jag har dessutom nedsatt kognitiv förmåga pga sjukdom vilket gör att jag har lite svårt att ta till mig information från text, speciellt avancerad sådan. Bruksanvisningar är t ex riktigt jobbiga...

Thermia Diplomat 8, 160 meter borra.

youji

  • Gäst
youji
SV: Diplomat 8, utetemp. har fastnat.
« Svar #1 skrivet: 10 oktober 2018, 11:53:44 »
Precis nyss upptäckte jag värdet för utetemperatur har fastnat pÃ¥ 16° i min pump!  :o Kurvan i min ThermIQ visar att pumpen ansett att det varit 16° sedan kl 09:17 i morse, vilket verkligen inte stämmer.

Detta har aldrig hänt tidigare vad jag vet, och jag har ingen aning om varför eller hur jag kan åtgärda det.

Någon som varit med om detta och har en lösning?
Prova stäng av maskin på huvudbrytaren när INTE kompressorn går och har du tur så återställer den sig själv.

Utloggad Paxman

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 385
  • Karma +0/-0
SV: Diplomat 8, utetemp. har fastnat.
« Svar #2 skrivet: 10 oktober 2018, 22:20:32 »
Jag testade att kalibrera Ute i pumpen genom att sänka 1°, och verkar den ha vaknat till liv igen efter det. Verkliga ute-temperaturen är retsamt stabil just nu, så det är svårt att veta ifall det verkligen fungerar, men jag tror att det gör det.

Ska justera tillbaka Ute till kalibreringen jag hade tidigare, så den stämmer med verkligheten, när jag väl sett att temperatur kurvan för Ute verkligen följer vad som händer utomhus.
Förlåt alla mina jobbiga frågor. Vi blev helt lämnade av vår ÅF efter betalning och jag kan verkligen ingenting om uppvärmning. Jag har dessutom nedsatt kognitiv förmåga pga sjukdom vilket gör att jag har lite svårt att ta till mig information från text, speciellt avancerad sådan. Bruksanvisningar är t ex riktigt jobbiga...

Thermia Diplomat 8, 160 meter borra.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!