Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Problem med cirkulationspump Nibe Fighter 301-91  (läst 4193 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad andreas127

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
Problem med cirkulationspump Nibe Fighter 301-91
« skrivet: 13 oktober 2009, 07:36:13 »
Slog över brytaren till normal efter sommaren ,börjar bli lite kallt om nätterna nu.Allt gick som de skulle varmvatten gick ut i alla element. Men efter ett antal timmar så var alla element kalla igen.Jag kolla cirkulationspumpen den var helt tyst så jag rörde på den röda brytaren till 3 å sen tillbax till 2 då kicka den igång å värmen kom återigen ut i elementen.Nu har jag fått hålla på så hela tiden värmen kommer ut efter ett antal timmar så e de kallt å jag måste dra igång cirkulationspumpen igen.Nån som har något förslag på vad det kan vara.Den e ju gammal så de kanske dax att byta hela.Har kollat priset ligger på mellan 40000-50000 kr för en ny med installation.

Utloggad Rdx

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 3405
  • Karma +4/-7
SV: Problem med cirkulationspump Nibe Fighter 301-91
« Svar #1 skrivet: 13 oktober 2009, 07:41:42 »
Om det bara är cirkpumpen som är kass sÃ¥ är det väl synd att kasta ut hela, om den nu fungerar?  Köpa en ny cirkpump och slänga in borde inte kosta mer än 500-3500 beroende pÃ¥ om man gör det själv och köper en bra beg. pÃ¥ blocket eller lÃ¥ter nÃ¥gon göra det.
Nibe 1210-7 (installerad 2007), 78+98m aktiva hÃ¥l, 210 l VV-beredare som volymtank, ASW5000 takkassett för frikyla och värme via platt-vvx.  Södra Bohuslän.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!