Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: VÃ¥gar köpa Fujitsu 09 LGC? Bra? DÃ¥lig? Fungerar underhÃ¥llsvärmen i kylan  (läst 2050 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kenval

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 21
  • Karma +0/-0

Hejsan!!

PÃ¥väg att köpa en Fujitsu 09 LGC till sommarstugan men tvekar. Är det verkligen en maskin att lita pÃ¥ vid -25 grader, och gÃ¥r den att köra pÃ¥ underhÃ¥llsvärme vid -25 grader. I med att maskinen är till en sommarstuga sÃ¥ är driftsäkerheten viktig. Jag skulle vänligen vilja ha kommentarer frÃ¥n nuvarande ägare av denna maskin vad fungerar bra respektive dÃ¥ligt eller av andra som har erfarenheter av  denna modell.

Vänliga Hälsningar: Kent

Utloggad Fujitsu

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 84
  • Karma +0/-0
Denna modell fungerar ej vid -25, du bör satsa på dom större pumparna Nocria 14 alt 18
« Senast ändrad: 10 januari 2010, 15:41:57 av Fujitsu »
1.5 plan ingen källare, 140 kvm totalt.bygg år 1991.Direktverkande el + braskamin i vardagsrummet.Förbrukning 20kbm ved+ 25000Kwh/2006 utan luftvärmepump. Mellan 2007-2008 18876Kwh+ 7kbm ved med Fujitsu ASYA12LGC Kramfors kommun.

Utloggad Maha56

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 110
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Hejsan Kenval.
Vi har 2 stycken 09 LGC monterade i 2 sommarstugor i Sthlms skärgård.
Vi var också ute efter underhållsvärmen..och det verkar fungera.
Jag har varit ute och kollat dom några ggr under vintern..avfrostningen fungerar..och håller ca10+ inne.
Det har varit lite olika temp ute när jag har varit där..runt 0....5-10 gr kallt.....och nu i helgen -15.
våra hus är rätt små..runt 50m2..
Jag var också skeptisk till underhållsvärmen..men det verkar i alla fall funka för oss.
Vvm310+f2120-16

Utloggad Kenval

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 21
  • Karma +0/-0
Hejsan Matte H

Tack för info!!
Jag har en del andra funderingar:
Du verkar också skeptisk till underhållsvärmen kan du vänligen förklara närmare.
Fungerar pumparna bra annars, är det bra blås i innerfläkten, kyler bra på sommaren, ljudnivåer på innerdel och utedel.
Jag undrar också om du har någon koll på hur mycket ström pumparna har förbrukat under någon tidsperiod.

Vänliga Hälsningar: Kent

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!