Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: IVT 302 offert  (läst 1527 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad smolloy

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
IVT 302 offert
« skrivet: 15 april 2020, 12:38:04 »
Hej,
Jag har fÃ¥tt en offert för borttaggning av min gamla IVT 490 och installationen av en ny IVT 302.  SEK 59400.
Den lÃ¥ter ganske dyr, men jag har ingen erfarenhet.  Kan jag fÃ¥ lite rÃ¥d om den här?
Tack!

Inloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9643
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
SV: IVT 302 offert
« Svar #1 skrivet: 15 april 2020, 15:00:08 »
Hej! Trodde det var IVT Vent 402 som gäller numera och Vent 302 var passé? Tror man får räkna mellan 55-60 tkr att byta ut en IVT 490 till en ny liknande modell. Motsvarande BOSCH COMPRESS 3800I EW9 från Polarpumpen.se ligger på 54,5 tkr men man måste läsa det finstilta för att se vad som ingår i priset.
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!