Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: värme pumpen ger kall luft när jag eldar  (läst 2966 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

johannes_bexörn

  • Gäst
johannes_bexörn
värme pumpen ger kall luft när jag eldar
« skrivet: 21 november 2018, 08:46:46 »
har ett problem med min värme pump är en cs-he9pke

när jag eldar i kamin och vedspis. så kommer det kall luft ifrån innedelen. har ställt den på heat allså ej auto.  och då börjar den små blåsa lite kall luft. har haft den avstängd när jag eldar nu ett tag men tar ju liten stund för den komma igång efter varit avstängd halva dagen

tips på detta

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: värme pumpen ger kall luft när jag eldar
« Svar #1 skrivet: 21 november 2018, 09:07:46 »
Kan vara den lilla luft som enbart cirkulerar igenom innerdelen för att känna av rumstemperaturen som du uppfattar som kall.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

johannes_bexörn

  • Gäst
johannes_bexörn
SV: värme pumpen ger kall luft när jag eldar
« Svar #2 skrivet: 21 november 2018, 14:54:13 »
den blås reätt bra och det är minst 10-15 grader kallare än i övriga rummet

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: värme pumpen ger kall luft när jag eldar
« Svar #3 skrivet: 21 november 2018, 15:04:30 »
Är du säker på att innerdelen pep när du du ställde den på heat , piper inte innerdelen har den inte mottagit senaste inställningen på fjärren.
Har något ”hakat” upp sig så kanske en norsk reset på 15 minuter kan hjälpa och även göra en reset av fjärren.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

johannes_bexörn

  • Gäst
johannes_bexörn
SV: värme pumpen ger kall luft när jag eldar
« Svar #4 skrivet: 21 november 2018, 15:09:45 »
ja jag är säker på den står på heat. norsk omstard är gjord även nya batterier i fjärren

Utloggad kWhalp

  • Försöker bli
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Umeå
  • Antal inlägg: 1717
  • Karma +1/-0
  • Kön: Man
  • Energi- och VP-nörd
SV: värme pumpen ger kall luft när jag eldar
« Svar #5 skrivet: 21 november 2018, 15:30:30 »
ja jag är säker på den står på heat. norsk omstard är gjord även nya batterier i fjärren

Hmmm...
Slagit av eventuellt kaminläge? Dvs att den cirkulerar den uppkomna varmluften med kraftfullt fläkt!


Har du slagit av:
"Air Purifying System with nanoe-G
o Deactivates and removes bacterial, viruses and mould" ?
« Senast ändrad: 21 november 2018, 15:38:09 av kWhalp »

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: värme pumpen ger kall luft när jag eldar
« Svar #6 skrivet: 21 november 2018, 16:22:02 »
Ja då är idéerna snart slut!

Det enda jag kan komma på om inga andra förslag fungerar är om värmekabeln är kopplad ihop med spolen/fyrvägsventilen och värmekabeln är kortis, om då säkringen går så står fyrvägarn i kylläge vad du än ställer in på fjärren.

Men vet inte om panasonic har värmekabeln på ”fyrvägarens” säkring ?
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

johannes_bexörn

  • Gäst
johannes_bexörn
SV: värme pumpen ger kall luft när jag eldar
« Svar #7 skrivet: 21 november 2018, 16:35:47 »
nog dags gå in grudligt. när jag inte eldar i kaminen/ved spis så fungera värmen är bara under tiden man eldar den blåser kallt på svag fläkt men väldigt kallt typ ac.


 kWhalp

du skrev nåt om kamin läget hittar inget om det in min instutionsbok.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: värme pumpen ger kall luft när jag eldar
« Svar #8 skrivet: 21 november 2018, 16:49:32 »
Fungerar den i värmeläget så är det inte säkringen som gått.
Det enda kaminläge en panasonic har är rent fläktläge men enligt dig står den på HEAT

Är den inte yngre än 5år så du har garanti kvar?
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad perra83

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1393
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: värme pumpen ger kall luft när jag eldar
« Svar #9 skrivet: 21 november 2018, 23:59:17 »
Tar den in kall luft utifrån där rören går igenom väggen tro? Om nu rören går ut bakom innedelen.
Min Panasonic cirkulerar luften väääldigt sakta när det är för varmt inne och det känns lite svalare precis framför luftvärmepumpen men inte kallt.
*Götenehus -84 155m² 1,5 plan  *Cronspisen 3m³ ved/år uppskattat  *LLVP Panasonic HZ9RKE-5 -17  *Acetec PD-250 -14  *Östberg Heru 100 S EC -21  *Nya fönster -21/-22/-23 U-värde 0,8/0,9  *Nibe S1255 6kW -23
Tot förb
2022 8389 kWh 7404 kWh utan elbilsladdning
2021 9659 kWh  FTX oktober
2020 9805 kWh
2019 10779 kWh
2018 12019 kWh
2017 13356 kWh Luftvärmepump juni
2016 14151 kWh Elektrisk golvvärme i badrum mars
2015 13292 kWh Monterat rumsgivare till 410P
2014 12627 kWh Acetec 250 installerad november
2013 12857 kWh
2012 13415 kWh Köpte huset i maj
2011 12990 kWh
2010 18348 kWh

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: värme pumpen ger kall luft när jag eldar
« Svar #10 skrivet: 22 november 2018, 00:13:21 »
kruxet är att han skriver att den blåser på rätt bra !
Tolkar det som typ fläktläge 2 av 5

Det du menar och som jag frågade om tidigare är när den uppnått sin börtemperatur och bara går på låg hastighet för att att känna av temperaturen verkar det inte vara
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer n 20 rs erfarenhet av vrmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!