Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: larm pÃ¥ CTC i250/EcoAir 410  (läst 659 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas P

  • Gäst
Jonas P
larm på CTC i250/EcoAir 410
« skrivet: 19 november 2023, 12:26:36 »
Hej. Jag har en 7 år gammal CTC i250/EcoAir 410 - där jag just bytt displayenheten till en i255 (för att kunna styra den med en app).

Jag får följande kod på min display "[E221] - Kritiska Larm, Räknare 4.". Så fort jag trycker bort den så kommer den tillbaka,

Jag hittar inte så mycket information runt denna nya felkod på nätet. Några andra har fått den och ställt frågor men ej återkommit om dom lyckats lösa problemet.

Det verkar vara genererat av flera stycken "E217 Flöde laddpump"-meddelanden och någon trodde det kunde vara smutsfilter som skall rensas eller utedel som behöver luftas.

Någon av er på detta forum som har råkat ut för liknande och som löst problemet?
Tack på förhand... /Jonas

Utloggad ch85st

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 15
  • Karma +0/-0
  • Ny pÃ¥ Luft/Vatten värmepumpar.
SV: larm på CTC i250/EcoAir 410
« Svar #1 skrivet: 21 november 2023, 06:41:08 »
Hej. Jag har en 7 år gammal CTC i250/EcoAir 410 - där jag just bytt displayenheten till en i255 (för att kunna styra den med en app).

Jag får följande kod på min display "[E221] - Kritiska Larm, Räknare 4.". Så fort jag trycker bort den så kommer den tillbaka,

Jag hittar inte så mycket information runt denna nya felkod på nätet. Några andra har fått den och ställt frågor men ej återkommit om dom lyckats lösa problemet.

Det verkar vara genererat av flera stycken "E217 Flöde laddpump"-meddelanden och någon trodde det kunde vara smutsfilter som skall rensas eller utedel som behöver luftas.

Någon av er på detta forum som har råkat ut för liknande och som löst problemet?
Tack på förhand... /Jonas

jag vet inget om felkoden tyvärr. däremot vet jag att med din nya display kan du koppla upp så du kan få hela displayn med alla funktionerna remote på en dator. det är på det sättet möjligt att få med alla funktionerna och fungerar mycket bättre än det man kan göra med appen (Uplink) (bild från min datorskärm med displayn remote)
Hus: Byggt 1965 103m2+103M2 källare, uppvärmt ca 145M2. tilläggs isolerat någon gång under 80 talet, uppvärmning CTC Ecozenith i250 2019, CTC EcoAir 610M 2023. Nya Radiatorer 2023.

Utloggad JonasPerga

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: larm på CTC i250/EcoAir 410
« Svar #2 skrivet: 21 november 2023, 14:05:26 »
Tack för tipset CH85ST.
Jag gissar att du ej använder dig av Uplink-gränssnittet (som man har i appen och även på webben) utan du går en annan väg.
Jag såg att det fanns en "Web" som alternativ i det nya displayen. Är det den du slagit på och konfigurerat? Kan du dela lite info hur du gjorde för att få din snygga bild ovan? Stort tack på förhand! /Jonas

Utloggad ch85st

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 15
  • Karma +0/-0
  • Ny pÃ¥ Luft/Vatten värmepumpar.
SV: larm på CTC i250/EcoAir 410
« Svar #3 skrivet: 21 november 2023, 16:05:53 »
Tack för tipset CH85ST.
Jag gissar att du ej använder dig av Uplink-gränssnittet (som man har i appen och även på webben) utan du går en annan väg.
Jag såg att det fanns en "Web" som alternativ i det nya displayen. Är det den du slagit på och konfigurerat? Kan du dela lite info hur du gjorde för att få din snygga bild ovan? Stort tack på förhand! /Jonas
Jag kör faktiskt både Uplink Och remote display via web.
Jag kör på mitt wifi i huset via en Bryggad router men det går lika bra med en accespoint som man kopplar in displayn på. se sidan 66 och 67/68 i denna PDF hur man ställer in det, Ja den är till en 600 men fingerar på I250 med I255 display.
Hus: Byggt 1965 103m2+103M2 källare, uppvärmt ca 145M2. tilläggs isolerat någon gång under 80 talet, uppvärmning CTC Ecozenith i250 2019, CTC EcoAir 610M 2023. Nya Radiatorer 2023.

Utloggad JonasPerga

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: larm på CTC i250/EcoAir 410
« Svar #4 skrivet: 21 november 2023, 16:22:34 »
Snyggt!! Tack för att du delade! /MVH Jonas

Iszmatic

  • Gäst
Iszmatic
SV: larm på CTC i250/EcoAir 410
« Svar #5 skrivet: 01 april 2024, 23:23:37 »
Hej!

Fick detta larm nu ikväll. Fick du någon klarhet i det Jonas? Hittar ingen information någonstans...

Mvh
Nils

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 688
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!