Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Vattenutkastare läcker. Gustavsbergs.  (läst 18624 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad BigGitt

  • Jag kan nästan inget om värmepumpar. Kolla alla mina tips!
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Sjöbo 27500
  • Antal inlägg: 1817
  • Karma +17/-26
  • Kön: Man
  • SkÃ¥ne, Sjöbo
Vattenutkastare läcker. Gustavsbergs.
« skrivet: 12 maj 2017, 09:34:43 »
Det måste ha hänt något med den eftersom den droppar vatten då den är öppen. Finns det något set av o-ringar man jan köpa?
Jag vill helst inte stänga av vattnet i huset för att bara kontrollera vilka o-ringar/tätningar behövs.

NÃ¥gon som vet?

Jag är värdelös på att köra bil!

Glöm inte att jag är amatör.

Utloggad 25fOCUS

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 4705
  • Karma +1/-1
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Vattenutkastare läcker. Gustavsbergs.
« Svar #1 skrivet: 12 maj 2017, 09:55:42 »
Det måste ha hänt något med den eftersom den droppar vatten då den är öppen. Finns det något set av o-ringar man jan köpa?
Jag vill helst inte stänga av vattnet i huset för att bara kontrollera vilka o-ringar/tätningar behövs.

NÃ¥gon som vet?
Inget ovanligt att det läcker lite , på grund av man har en tendens till dra till för hårt när man stänger , packningen deformeras , dom där är standard , kan du kolla fabrikat på den så går det att beställa packning till den , för att byta ,öppna kranen ,
lossa på den stora sexkanten ( kallas bröst ) sedan går det att dra ut alltihop ,
själva ventilsättet sitter på insidan behövs inte tas isär

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29372
  • Karma +18/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.