Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Inkoppling/temperaturhöjning av Nibe RVP21 alt Sigmagyr RVP 21  (läst 6735 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad z-äta

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Hej jag är ny här och vet inte om detta är rätt ställe men jag försöker att ställa min fråga här.

Jag har en gammal Nibe Fighter varmvattenberedare (EVC 300 )som förut hade en Nibe Fighter frånluftsvärmepump dockad till sej.
Då värmepumpen pajade och då den inte var möjlig att laga så ersatte jag den med en billig LUFT/VATTEN värmepump som jag kör med en temperatur på 50 grader. Detta fungerar utmärkt iaf än så länge.
Jag har kört detta i ett halvår nu.
Värmepumpen är ställd att ge 50 grader och jag har ställt elpannans termostat på 45 grader så att den går in och stöttar när värmepumpen inte räcker till deta är ungefär som tidigare men jag har sänkt temperaturerna lite mot förut.
Hittils har det varit så varmt att jag inte har slagit på elpannan ännu så jag vet inte säkert att det fungerar men det gjorde det förut så det bör fungera nu också.

För att förhindra att det kan bli legionella så vill jag höja temperaturen i Elpannan en gång i veckan till tex 80 grader och det jag undrar är om det är någon som vet hur jag kan göra detta?

Elpannan har en Nibe RVP21 reglercentral denna reglercentral är samma som Sigmagyr Junior tror jag.
Jag har Googlat på både RVP21 och Sigmagyr men inte funnit nåt att gå.

Jag tror att det finns anslutningar som är byglade på reglercentralen kan jag använda någon av dessa??
Någon som har beskrivningar på anslutningarna baktill på reglercentralen?
Jag tror att dom är samma som RVP 31

Idag har jag en panntemperaturgivare och en utetemperaturgivare och en
framledningstemperaturgivare och en el-shuntventil till reglercentralen

Jag har sökt runt i detta forum men inte funnit vad jag söker.

Tacksam för tips

Z-äta
 :P

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!