Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: kondensvattentrÃ¥g  (läst 2993 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad wip

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Svarte, Ystad, Sverige
  • Antal inlägg: 42
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag kör traktorn
SV: kondensvattentråg
« Svar #15 skrivet: 24 november 2018, 01:03:34 »
oj...jag betalade 2500....men det kanske är några år sedan

här är iaf aningen billligare      8903- inkl moms o frakt

https://hemmatema.se/vvs/varmesystem/tillbehor/nibe-kondensvattentrag-kvt-11/

Jag betalde 2734:-  inkl exp. för tvÃ¥ Ã¥r sedan. Det är en väl saftig prishöjning man har pÃ¥ dessa trÃ¥g. http://www.evbutiken.se/ för nu tar de 8804 för samma trÃ¥g.
NIBE 2025-6 och EVP 270 sedan 3 aug 2010. Bor i SkÃ¥ne med utsikt söderut över Östersjön. Hus byggt 1980 pÃ¥ 170 kvadrat. Vidbyggt förrÃ¥d och garage pÃ¥ 70 kvadrat, frostfritt genom direktel. Värmeväxlare Systemair SAVE VSR 300 sedan 2017 pÃ¥ vinden för till -frÃ¥nluft. Tidigare en Egor elpanna frÃ¥n 1978 som drog ca 23.000 kW med hushÃ¥llsel. Spännande hur mycket jag minskar med VP... Nu  iÃ¥r 2016 vet jag att vi har under 11500 kW istället. En besparing pÃ¥ ca 11500 kW om Ã¥ret alltsÃ¥( 50 %) Ber SCOP under fem Ã¥r 3,1. Jag tror att vi ligger rätt lÃ¥gt för uppvärmningen inkl 2 personers varmvatten och hushÃ¥llsel pÃ¥ ca 5000 kW samt elvärme i köks och toagolv som inkl FXen  drar ca 2900 kW. Har en egen logg pÃ¥ pumpen och den har dragit i snitt 4536 Kw/Ã¥r frÃ¥n installationen  aug-10. Jag har alltid elpatronen frÃ¥nkopplad. En KVT 11 monterades 2011 efter vintern 2010 dÃ¥ jag lÃ¥g över VP ofta beväpnad med en varmluftspistol och avfrostade bÃ¥de bak och fram. ( 50 cm snö) Sedan jag byggt ett skydd och vintrarna varit snällare har det gÃ¥tt bra. En KVT 12 monterades 2016

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!