Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Comfortzone är beställd!  (läst 2346 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad danne b

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Eskilstuna
  • Antal inlägg: 8
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Comfortzone är beställd!
« skrivet: 19 juni 2006, 19:52:48 »
Då var det klart så långt,beställde VP:n idag en Comfortzone CE-50 levtid ca 3 veckor väntar med stor spänning på denna.
Vill också passa på o tacka alla för era goda råd och dom bra tips som finns på denna sida Thumbsup.
hoppas nu bara att den kommer i tid innan inflytt... :D 

mvh
Danne

Utloggad Steelis

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Hofors
  • Antal inlägg: 301
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
    • Steelis Blogg
SV: Comfortzone är beställd!
« Svar #1 skrivet: 19 juni 2006, 23:13:17 »
Vad får man betala för en sån då? Om man får fråga? ;) Funderar också på en sån.
2-plansvilla 105kvm, Nibe Evc 240, nyinstallerad FTX Heru 100 EC

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34904
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Comfortzone är beställd!
« Svar #2 skrivet: 19 juni 2006, 23:18:08 »
Jag vet inte, men rent generellt så gillar jag att tillverkarna har riktpriser på sin hemsida, vet inte om CZ har det.

Prova söka i forumet, priset har nämnts tidigare, har för mig att de ligger på ca 60000 kr, men är inte säker, dessutom beror det ju på vad du köper, värmepump eller värmepump + installation...
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad danne b

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Eskilstuna
  • Antal inlägg: 8
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Comfortzone är beställd!
« Svar #3 skrivet: 20 juni 2006, 19:07:18 »
Stämmer ganska bra jag får betala 61900:- för FVP + frakt 800 + moms (från usv.se + vad installationen kostar vilket jag inte har svar på just nu eftersom installationen ingår i huspriset (nybygge).
Riktpris enl CZ 63500:- inkl moms.

mvh
Danne

Utloggad Steelis

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Hofors
  • Antal inlägg: 301
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
    • Steelis Blogg
SV: Comfortzone är beställd!
« Svar #4 skrivet: 05 juli 2006, 17:34:07 »
Stämmer ganska bra jag får betala 61900:- för FVP + frakt 800 + moms (från usv.se + vad installationen kostar vilket jag inte har svar på just nu eftersom installationen ingår i huspriset (nybygge).
Riktpris enl CZ 63500:- inkl moms.

mvh
Danne

Fick pris idag från USV 61600:-
2-plansvilla 105kvm, Nibe Evc 240, nyinstallerad FTX Heru 100 EC

Utloggad michael08

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 23
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Comfortzone är beställd!
« Svar #5 skrivet: 05 juli 2006, 21:41:33 »

Efter mycket funderande så beställde även jag en Comfortzone från USV idag - samma pris som för er andra plus installation komplett inklusive docking mot extra VVB slutar på 79000:- totalt - jämförde mot en Nibe 360P där priset skulle bli 55000:- fär samma installation räknar med att jag behöver 7-8 år för payoff tid jämfört med Niben då jag har ett välisolerat hus men det som avgjorde är att jag räknar med att CE50 kommer hålla längre än en 360P...

Leverans troligtvis slutet av Augusti - hoppas nu inte att den bullrar för mycket!

Utloggad BJohan

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 577
  • Karma +0/-0
SV: Comfortzone är beställd!
« Svar #6 skrivet: 09 juli 2006, 14:42:54 »
Det lÃ¥ter som ett kanonpris! Är lite avis... Jag har bara en vanlig CE50 med lite för lite varmvatten för att fyll mitt stora badkar. :-\ Lycka till!   8)
Hus från Fiskarhedenvillan på Resarö. 185 m2 värms med Comfortzone CE65 sedan 2010. Vattenburen golvvärme i bottenplan, vattenradiatorer på övre plan. Pool 4x8 m värms med CE65 och värmeväxlare.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!