Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: MITSUBISHI ELECTRIC KA25 VAH GOLVMODELL  (läst 2547 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad THaglund

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
MITSUBISHI ELECTRIC KA25 VAH GOLVMODELL
« skrivet: 01 mars 2011, 21:28:20 »
Jag har nyligen investerat i en MITSUBISHI ELECTRIC KA25 VAH GOLVMODELL men jag är har några frågor jag hoppas kunna få besvarade av någon med lite koll.

Vi har innerdel placerad vid golvet i vardagsrummet som är rätt litet, ca 25 m2. Det sitter i stort sätt ihop med köket 15 m2 och en korridor typ 10 m2. Nu när jag skriver har vi en utetemp på -3 och jag kan inte få innertempen att stiga över 19 grader ens i vardagsrummet med termometern 5 meter framför utblåset. Den ska ju "värma hus mellan 10 och 130 m2", vårat enplansradhus är 96 m2. Vid -10 möttes jag av 17 grader innertemp. Vi har inte haft speciellt hög förbrukning innan vi köpte pumpen då vi kört med direktverkande elradiatorer ca 17 000 kwh så vi har mig veterligen inga större "läckor".

Vidare slutar maskinen svara på kommandon från fjärrkontrollen när det är riktigt kallt ute. Den kan bara blåsa utluften rakt upp mot normalt flera olika vinklar. Utblåset vid golvet stängs helt hur man än bär sig åt.

Är det normalt? Har jag för hög förväntning på systemet?
Kan det vara skillnad mellan högt placerade innerdelar och golvmodeller?
Jag tycker utedelen låter väldigt mycket jämfört med andra.
 

Jag har hört av mig till företaget som sålde produkten och de verkar ta mina funderingar på allvar men jag tror inte de har så stor erfarenhet av golvmonterade modeller. De har provmätt tryck och läst av felminne men inte hittat något fel. Anledningen till att jag just valde mitsubishis pump var att den skulle klara att värma även i låga utetemperature men om den inte ens klarar -5 känns det som ett dåligt köp.


Järfälla.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!