Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Tips pÃ¥ hur man kan skaffa sig ett företagsadress?  (läst 9760 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ewald

  • Civilingenjörsexamen i väg och vattenbyggnad
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Västmanland
  • Antal inlägg: 4401
  • Karma +2/-4
  • Kön: Man
  • Hej
Tips på hur man kan skaffa sig ett företagsadress?
« skrivet: 25 oktober 2012, 17:46:44 »
Tipps på hur man kan skaffa sig ett företagsadress i Sverige?

Skulle även vara bra med ett lager. SÃ¥ billigt som möjligt förstÃ¥s  a:gl

...

Utloggad Fattiglapp

  • Felaktigt utnämnd till
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1657
  • Karma +19/-13
  • Kön: Man
  • Go ahead punk.... make my day.
SV: Tips på hur man kan skaffa sig ett företagsadress?
« Svar #1 skrivet: 25 oktober 2012, 17:58:16 »
Välj stad där du vill ha företagets "säte" och skaffa en postbox där, att ha en C/o-adress hos någon kompis ser inte lika seriöst ut.

Utloggad Ewald

  • Civilingenjörsexamen i väg och vattenbyggnad
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Västmanland
  • Antal inlägg: 4401
  • Karma +2/-4
  • Kön: Man
  • Hej
SV: Tips på hur man kan skaffa sig ett företagsadress?
« Svar #2 skrivet: 26 oktober 2012, 11:28:22 »
Okej, tack. Det är då en Box adress.

Tror man skaffar det på posten, eller?

Dom sade en gång att det finns en annan möjlighet. Post restante eller vad dom kallar det. Men då har man ingen adress.

Utloggad purjo__

  • Jag har i princip doktorerat pÃ¥ Bosch/IVT Rego800 och CanBus.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Gävleborg
  • Antal inlägg: 13175
  • Karma +20/-11
  • Kön: Man
  • Utbildad elektroingenjör. Arbetar inom IT
SV: Tips på hur man kan skaffa sig ett företagsadress?
« Svar #3 skrivet: 26 oktober 2012, 12:28:57 »
Poste restante är väl bra om man skall vistas tillfälligt på nån ort. Inte speciellt förtroendeingivande om man kontaktar ett företag...
Bor i pastorsvillan tillhörande ett gammalt missionshus
Villan: Timmerhus byggt 1878. 1.5  plan, bya 100 / boa 160 kvadrat, 2-glasfönster, självdragsventilation. Vattenburen värme med elpanna + braskamin. Förbrukning ca 35MWh + en mindre mängd ved.
Kyrkan: Timmerstomme, bya 300 / boa 490 kvadrat, 78 kvadrat 1-glasfönster med innerbågar... Byggt 1876. Direktverkande el på 45kW. Förbrukning ca 5MWh för att hålla frostfritt på toaletten och köket samt tvättmaskin.
Gävleborg.


Ju mer man vet desto mindre förstår man.

Utloggad Ewald

  • Civilingenjörsexamen i väg och vattenbyggnad
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Västmanland
  • Antal inlägg: 4401
  • Karma +2/-4
  • Kön: Man
  • Hej
SV: Tips på hur man kan skaffa sig ett företagsadress?
« Svar #4 skrivet: 27 oktober 2012, 15:09:01 »
Ja, kan tänk amig det.

Man måste hitta ett billigt och bra sätt.

Jobbar man t.ex. med solenergi ska man också ha en lämplig bil för att kunna leverera uta att ngt går sönder. Det är viktigare än att ha besöksadress osv.


Utloggad Ewald

  • Civilingenjörsexamen i väg och vattenbyggnad
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Västmanland
  • Antal inlägg: 4401
  • Karma +2/-4
  • Kön: Man
  • Hej
SV: Tips på hur man kan skaffa sig ett företagsadress?
« Svar #5 skrivet: 29 oktober 2012, 11:21:20 »
http://www.posten.se/sv/Foretagspost/Postservice/Sidor/Postbox.aspx

1350 SEK + moms borde gå att fixa.

Kostnaden för postboxen kan man sen väl dra av frÃ¥n skatten som företagskostnad?  Sc:,h

Jag har ett bankkonto i Sverige .... i Göteborg (men inga pengar på det). Postboxen borde väl också vara i Göteborg.

Då blir företagets säte Göteborg. Men jag tänkte registrera en enskild firma. Räcker för det första ....

... ytterligare tipps om vad jag borde ta hänsyn till?
« Senast ändrad: 29 oktober 2012, 11:32:16 av Ewald »

Utloggad BiggerDigger

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 631
  • Karma +0/-0
  • vedeldare
SV: Tips på hur man kan skaffa sig ett företagsadress?
« Svar #6 skrivet: 31 oktober 2012, 18:28:57 »
Fixa ett namn som antyder vad du sysslar med. Lova bara vad du kan hålla. Leverera när det är lovat till den kvalitet som det ska vara. Tar många år att bygga upp ett varunamn, men det krävs bara ett ögonblick att dra det i gruset.

Totaltelförbrukning 6100kw/år

calmar v33 vedpanna 1500 liter acktankar,170kvadrat+100 kvadrat uppvärmd källare byggt -54

Eldar en kubik ved i veckan. Det brinner bra där inne i pannan!

En FH35 installerad 2014. Fungerar ännu bra.

Utloggad Rdx

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 3405
  • Karma +4/-7
SV: Tips på hur man kan skaffa sig ett företagsadress?
« Svar #7 skrivet: 31 oktober 2012, 18:44:14 »
Var du har ditt bankkonto spelar väl ingen roll.  Du mÃ¥ste ju helt enkelt ha postboxen nÃ¥gonstans i Sverige där du enkelt kan hämta posten.  Om du INTE har nÃ¥gon regelbunden närvaro i Sverige och alltsÃ¥ har svÃ¥rt att hämta posten i boxen sÃ¥ skulle jag föreslÃ¥ nÃ¥gon typ av service som mailboxes etc.

Självklart kan du dra av kostnaden för postboxen eller liknande i företaget.
Nibe 1210-7 (installerad 2007), 78+98m aktiva hÃ¥l, 210 l VV-beredare som volymtank, ASW5000 takkassett för frikyla och värme via platt-vvx.  Södra Bohuslän.

Utloggad Olle61

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1481
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Tips på hur man kan skaffa sig ett företagsadress?
« Svar #8 skrivet: 31 oktober 2012, 19:30:47 »
Fixa ett namn som antyder vad du sysslar med.

Håller inte med, tänk om du börjar med något annat i framtiden. Jag behåller mitt firmanamn med idag gör jag annat, ångrar att jag inte valde ett mera neutralt namn.

När vÃ¥r dotter var 2 Ã¥r började hon pÃ¥ barndans. Arrangör var "Studieförbundet Vuxenskolan"  :)
Köpte hus 2005. Huset är från 1979 och det fick bergvärme 1997, IVT Greenline Compact 8.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34908
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Tips på hur man kan skaffa sig ett företagsadress?
« Svar #9 skrivet: 31 oktober 2012, 20:24:13 »
Jag gick en startaegetkurs på 40 timmar som kommunen anordnade, det var värdefullt.
Jag tror 7-8 av 10 som gick kursen slutade ut att starta eget när de insåg hur mycket skatter och kostnader det var, och hur små intäkter de skulle kunna få på sin affärside.
Vissa kanske iofs startade en liten verksamhet på sidan av sitt ordinarie arbete, men vi var få som tog steget fullt ut.

Att starta på sidan om en anställning är nog många gånger bra om man inte köper ett färdigt koncept, eller ett företag med en befintlig kundstock.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad BiggerDigger

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 631
  • Karma +0/-0
  • vedeldare
SV: Tips på hur man kan skaffa sig ett företagsadress?
« Svar #10 skrivet: 31 oktober 2012, 21:35:35 »
Har ocksÃ¥ gÃ¥tt kurs. GÃ¥ en kurs rekomenderar jag, där fÃ¥r du lära dig om lite allt möjligt. Fick träffa almi och lite allt möjligt folk.  Fick lära sig att om 10 Ã¥r sÃ¥ är hälften av dagen firmor borta, men lika mÃ¥nga  eller fler nya har startats. Fick kurs i reklam av en som gör reklam mm mm.
Totaltelförbrukning 6100kw/år

calmar v33 vedpanna 1500 liter acktankar,170kvadrat+100 kvadrat uppvärmd källare byggt -54

Eldar en kubik ved i veckan. Det brinner bra där inne i pannan!

En FH35 installerad 2014. Fungerar ännu bra.

Utloggad Ewald

  • Civilingenjörsexamen i väg och vattenbyggnad
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Västmanland
  • Antal inlägg: 4401
  • Karma +2/-4
  • Kön: Man
  • Hej
SV: Tips på hur man kan skaffa sig ett företagsadress?
« Svar #11 skrivet: 01 november 2012, 09:55:50 »
Fixa ett namn som antyder vad du sysslar med. Lova bara vad du kan hålla. Leverera när det är lovat till den kvalitet som det ska vara. Tar många år att bygga upp ett varunamn, men det krävs bara ett ögonblick att dra det i gruset.

Ja, i mitt fall är det så att web domänen antyder vad jag sysslar med. Även om namnet antyder vad jag vill syssla med är det ett brett spektrum av varor och fram för allt tjänster som det kan vara.

Självklart ska man kunna leverera det man lovat. Sen ska man se till att man har varan till förfogande (hur man kallar det).
Hade att göra med ett företag som ville sälja prylar. Men dom visst inte ens var prylarna befinner sig och vem som har dom för tillfället. Dom ville troligtvis sälja ngt för nÃ¥gon annan  :).


Utloggad Ewald

  • Civilingenjörsexamen i väg och vattenbyggnad
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Västmanland
  • Antal inlägg: 4401
  • Karma +2/-4
  • Kön: Man
  • Hej
SV: Tips på hur man kan skaffa sig ett företagsadress?
« Svar #12 skrivet: 01 november 2012, 10:48:31 »
@ alla

Viktigt är att begränsa utgifterna och redusera till det som verkligen är nödvändigt.

Ingen lägenhet, inget kontor, inga anställda och fram för allt inget lager! Jag tycker att det är mycket farligt med att ha lager. Sedan i fjol gick priset på solceller ner med ca. 30 %. Har man köpt för dyrt blir man kanske aldrig mer av med prylarna ... eller så måste man sälja med förlust.

Gör man t.ex. projekt inom solvärme och säljer man t.ex. solfångare kan det vara bra att ha en bra logistik. Men förtaget som transporterade ner Suncarry solfångarna i mars har redan lagt ner.
Killen som har drivit företaget jobbar som anställd på ett annat transportföretag nu.

« Senast ändrad: 01 november 2012, 11:33:21 av Ewald »

Utloggad Rdx

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 3405
  • Karma +4/-7
SV: Tips på hur man kan skaffa sig ett företagsadress?
« Svar #13 skrivet: 01 november 2012, 11:49:19 »
Inget lager kan ju låta bra, men samtidigt kan fraktkostnaderna bli väldigt mycket högre...
Nibe 1210-7 (installerad 2007), 78+98m aktiva hÃ¥l, 210 l VV-beredare som volymtank, ASW5000 takkassett för frikyla och värme via platt-vvx.  Södra Bohuslän.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34908
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Tips på hur man kan skaffa sig ett företagsadress?
« Svar #14 skrivet: 01 november 2012, 11:55:13 »
Mmm, bra kvalitet, eget lager, snabba leveranser och lågt pris är framgångsfaktorer som gör att du kan konkurrera.
Inte så lätt när man just skall starta upp, men dock.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!