Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Bosch Compress 4000 2.0 EW med CR10 Rumsgivare  (läst 2689 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad JonasS

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 28
  • Karma +0/-0
Bosch Compress 4000 2.0 EW med CR10 Rumsgivare
« skrivet: 28 februari 2018, 08:35:00 »
Hej,

Har haft en Bosch Compress 4000 2.0 EW i 2 månader som fungerar mycket bra och är väldigt tyst och verkar dra lite ström men har lite frågor.

Det kommer bland annat upp larm ibland, inget allvarligt utan min frÃ¥ga är bara hur kvitterar jag dessa larm?  Kommer inte upp nÃ¥gon frÃ¥ga om jag vill "kvittera"...

Skulle igår sätta in en CR10 Rumsgivare. Jag vill bara ha den till att ge rumstemperatur till pumpen så att den inte skickar ut massa värme när jag eldar i kaminen.

jag tyckte jag installerade den exakt som manualen men fick de larm som bilderna visar

Utloggad JonasS

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 28
  • Karma +0/-0
SV: Bosch Compress 4000 2.0 EW med CR10 Rumsgivare
« Svar #1 skrivet: 28 februari 2018, 10:26:06 »
Ringde Bosch support. 22 minuter telefonkö..

Men sedan fick jag kanon support utav en mycket trevlig och duktig person sÃ¥ nu fungerar allt.  tummenupp

Manualen var tydligen inte korrekt så jag hade satt en bock i fel ruta på ett ställe...

Henrik311

  • Gäst
Henrik311
SV: Bosch Compress 4000 2.0 EW med CR10 Rumsgivare
« Svar #2 skrivet: 07 december 2019, 11:31:00 »
Hej, nu är jag ju väldigt sugen på att höra vart man ska koppla in den istället. Har precis haft exakt samma problem som dig och samma felkoder.

Utloggad BigGitt

  • Jag kan nästan inget om värmepumpar. Kolla alla mina tips!
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Sjöbo 27500
  • Antal inlägg: 1817
  • Karma +17/-26
  • Kön: Man
  • SkÃ¥ne, Sjöbo
SV: Bosch Compress 4000 2.0 EW med CR10 Rumsgivare
« Svar #3 skrivet: 12 september 2020, 10:17:39 »
Hej, nu är jag ju väldigt sugen på att höra vart man ska koppla in den istället. Har precis haft exakt samma problem som dig och samma felkoder.

Har du fått igång den?
Jag är värdelös på att köra bil!

Glöm inte att jag är amatör.

ErikThe

  • Gäst
ErikThe
SV: Bosch Compress 4000 2.0 EW med CR10 Rumsgivare
« Svar #4 skrivet: 13 oktober 2022, 13:19:50 »
Hej Jonas,
Jag blev nyfiken på vilka manualer du har då jag bara har användarhandboken. Vi har precis flyttat och då ärvt en Bosch compress 4000 2.0 EW och jag skulle själv vilja installera en rumsgivare för att registrera när vi eldar i kaminen. Du råkar inte ha manualerna som pdf eller åtminstone en bild på dem?
Mvh Erik

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!