Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: AQUAES 270 /Problem med isbildning  (läst 4882 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad falken666

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
AQUAES 270 /Problem med isbildning
« skrivet: 30 januari 2007, 06:49:23 »
Hej!
Jag har 2 funderingar som jag undrar om någon kan svara på!

1. Nu under vintern har jag problem med att kylelementet fryser.
Jag stänger ner systemet frostar av det fungerar problemfritt några dagar.
Sedan märker jag att temperaturen på ut luften börjar gå ner och då är det dax att "frosta" av igen.
Kan det vara ett tecken på att det börjar bli dax att byta hela aggregatet?

Eller finns det något jag kan göra för att motverka detta?

Har temperaturen inställd på 55 grader och jag har en känsla av att när det är flera minusgrader ute så får aldrig pumpen "vila" utan den får gå i princip hela tiden. Då "hinner" den aldrig "frosta" av som den skall.
Kan det vara läge att sänka temperaturen något?


2. Vid dessa system vad är "normal" temperatur på ut luften? Vid plusgrader ute så ligger ut luften i bottenvåningen på 33-35 grader men kryper det under 0 så sjunker ut luften till 29-32 grader är det normalt?
Vad jag kan se så finns det inte i detta system någonstans där man kan ställa varifrån luften som skall värmas upp tas. Är det alltid samma mängd luft som tas utifrån oavsett temperatur? (Eller ställer systemet in det själv utifrån "utetemp") OK man kan kanske bygga systemen på olika sätt men är det vanligt att det är på detta sätt? Säkert finns det också olika märken på system som styr ut luften. Jag har ett Elektro Helios från slutet av 80-talet minns inte modell just nu. (sitter på jobbet).

Hoppas det finns någon kan svara på detta. Tack!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!