Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: vart köpa Mitsubishi Q660 (FD35) med minst 5 Ã¥rs totalgaranti till bra pris?  (läst 6134 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Claes Källström

  • Gäst
Claes Källström
vart köpa Mitsubishi Q660 (FD35) med minst 5 års totalgaranti till bra pris?
« skrivet: 21 augusti 2012, 18:26:31 »
nu har vi kommit till skott och ska införskaffa oss den nya värmepumpen, och vi har fastnat för Mitsubishi Q660 fd35, och har hittat den till bra pris hos polarpumen inkl installation (15700 kr) men där var det ingen bra totalgaranti-bara 2 år


finns det några bra firmor på nätet som har bra garanti OXÅ...eller en fysisk firma i närheten av Halmstad som har humana priser?

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Har du kikat på återförsäljare på www.canvac.se ?
Då har du 5 års garanti.
Har du lite "tur" så är det en del konkurens på din ort så det inte blir så stor skillnad mot att köpa med den 2 åriga garantin.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Claes Källström

  • Gäst
Claes Källström
SV: vart köpa Mitsubishi Q660 (FD35) med minst 5 års totalgaranti till bra pris?
« Svar #2 skrivet: 21 augusti 2012, 20:49:20 »
har en fundering, om jag köper en pump med 2 års total och 5 års kompressor garanti..om det händer något efter dom 2 åren som inte är kompressorn...använder man sin hemförsäkring då eller? och hur funkar den då?

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Händer det något mellan år 2 till 3 så kan man eventuellt använda sig av konsumentköplagen, då är det dock kunden som måste bevisa att det är ett fabrikationsfel vilket inte alltid kanske är så lätt om försäljaren hänvisar till att den är felaktigt installerad om dom har lejt bort installationen.
Annars är det som du säger hemförsäkringen man går via för att åtgärda fel, första 2 åren brukar det inte vara åldersavdrag men sedan blir det åldersavdrag och självrisk.

Kompressorgaranti är många gånger bara ett spel för galleriet då kunden kan få en lös kompressor skickad till sig på materialgarantin och då ska stå för bytet själv eller via hemförsäkringen då kompressorbyte inte är helt gratis !!
Kolla vilken typ av kompressorgaranti det är med andra ord  ;)
 
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Claes Källström

  • Gäst
Claes Källström
SV: vart köpa Mitsubishi Q660 (FD35) med minst 5 års totalgaranti till bra pris?
« Svar #4 skrivet: 21 augusti 2012, 22:05:11 »
fy fasen..detta är en DJUNGEL ju...hilfe!!!!

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Så mycket djungel är det inte :)

Har du väl kommit fram till vilket märke/modell som är bäst för er fastighet så återstår bara att avgöra hur stor prisskillnad det måste vara för att du ska välja modellen med 2 års garanti jämfört med 5 års garanti.

Händer inget mellan år 2-5 så har du sparat/tjänat mellanskillnaden.
Blir det något garantifel så är dom 1500-2000:- som rimligen skiljer snabbt uppätna.

Förr var skillnaden betydligt större prismässigt mellan dom paralellimporterade och dom så kallade Nordiska modellerna så då var det förmodligen enklare att välja då det kunde skilja upp till 10000:- beroende på märke/modell.

Lätt som en plätt eller inte  ;)
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad frav

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 351
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
Jag letar också efter lämpliga VP-leverantörer i Halmstad-regionen inför mitt kommande VP byte.

Har hittat detta företaget http://www.klimat-comfort.se som kanske kan vara ett alternativ. Jag har dock inga referenser på dem.

Här har de FD35, men jag hittar inget om garantilängden.
http://www.klimat-comfort.se/mitsubishi-modeller/mitsubishifd35-794045
// Fredrik

Hus: Nässjöhus/Norrlandshus Villa Tallsjön -79, 1,5plans, 117kvm med krypgrund.
Ort: Halmstad, 500m från havet.
Överlåtelsedatum: 2012-06-28.
Ventilation: Mekanisk frånluftventilation.
Uppvärming: Direktverkande el med 11st elradiatorer (avstängda), samt en Luft/Luft VP; Mitsubishi Electric FH35VEHZ-E2 (Installerad 2021-09-27) ((Mitsubishi Electric FH35VEHZ-E1 Q-Heat 665 (Installerad 2013-09-04, utbytt 2021-09-27)). Sensibo Sky
Krypgrundsavfuktare: Woods DS15.
Garageavfuktare: EchoDry II
Grill: Weber Q320 Special Edition.
Robotgräsklippare: Gardena Smart Sileno City

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Du får maila och kolla så du får svaret på papper då det alltid är bäst

MÃ¥ste säga att dom har väldigt lÃ¥ga inköpspriser pÃ¥ materialet dÃ¥ materialkostnaden inkl , konsoll, vibrationsdämpare, rör, kanaler , dränslang och elkabel bara kostar 300:- inkl moms av installationspriset dÃ¥ man ser priset innan och efter ROT avdrag  ;)

MÃ¥ste nog byta till deras materialleverantör  :)
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Mälardalens Värmecenter

  • Värmepumpar - Stockholms, Uppsalas, Södermanlands, Västmanlands län
  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Mälardalen - Stockholms, Uppsalas, Södermanlands, Västmanlands län
  • Antal inlägg: 29
  • Karma +0/-0
  • www.mvpp.se / info@mvpp.se / [kl08-18]08-262622
    • MVPP - Mälardalens Värmecenter
Du kan även söka återförsäljare på Scanoffice, dom är samarbetspartners för Mitsubishi Electric i Finland men riktar sig även mot en liten del av den svenska marknaden.

Gjorde en snabb sökning och såg att det fanns en del i det område du sökte efter, tyvärr inga riktiga hemsidor med bra information. Men deras garantier är totala, dvs 5 år på hela paketet. Kan inte tala för kvalitén på installatörer eller ifall garantin gäller på installationsmaterial och installation.

Sedan måste jag säga att jag tycker Garantin är viktig, men lika viktigt när du kollar på priset är att du får rätt material och en installatör som du litar på.
« Senast ändrad: 23 augusti 2012, 19:52:19 av Mälardalens Värmecenter »
Vi säljer och installerar Värmepumpar i Stockholms, Uppsalas, Södermanlands och Västmanlands län.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Har även Scanoffice och deras återförsäljare gått över till 5 års garanti nu när Mitsubishi Electric Sverige har gjort det ?

På "min" tid där var det bara en trygghetsförsäkring som skulle gå via kundens hemförsäkring som dom kunde erbjuda förutom den vanliga 2 åriga garantin.

Har annars bra positiva kommentarer om Mikko Sandberg och Scanoffice och jag antar att Mikko fortfarande driver företaget.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Mälardalens Värmecenter

  • Värmepumpar - Stockholms, Uppsalas, Södermanlands, Västmanlands län
  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Mälardalen - Stockholms, Uppsalas, Södermanlands, Västmanlands län
  • Antal inlägg: 29
  • Karma +0/-0
  • www.mvpp.se / info@mvpp.se / [kl08-18]08-262622
    • MVPP - Mälardalens Värmecenter
Har även Scanoffice och deras återförsäljare gått över till 5 års garanti nu när Mitsubishi Electric Sverige har gjort det ?

På "min" tid där var det bara en trygghetsförsäkring som skulle gå via kundens hemförsäkring som dom kunde erbjuda förutom den vanliga 2 åriga garantin.

Har annars bra positiva kommentarer om Mikko Sandberg och Scanoffice och jag antar att Mikko fortfarande driver företaget.

Yes, dom har 5års totalgaranti nu. Tror det skedde vid årsskiftet kanske lite innan, men kan inte svära på ett exakt datum.

Vi säljer och installerar Värmepumpar i Stockholms, Uppsalas, Södermanlands och Västmanlands län.

Utloggad frav

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 351
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
// Fredrik

Hus: Nässjöhus/Norrlandshus Villa Tallsjön -79, 1,5plans, 117kvm med krypgrund.
Ort: Halmstad, 500m från havet.
Överlåtelsedatum: 2012-06-28.
Ventilation: Mekanisk frånluftventilation.
Uppvärming: Direktverkande el med 11st elradiatorer (avstängda), samt en Luft/Luft VP; Mitsubishi Electric FH35VEHZ-E2 (Installerad 2021-09-27) ((Mitsubishi Electric FH35VEHZ-E1 Q-Heat 665 (Installerad 2013-09-04, utbytt 2021-09-27)). Sensibo Sky
Krypgrundsavfuktare: Woods DS15.
Garageavfuktare: EchoDry II
Grill: Weber Q320 Special Edition.
Robotgräsklippare: Gardena Smart Sileno City

Utloggad Groland

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Stenungsund
  • Antal inlägg: 53
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Hej

Har försökt få lite hjälp ang. Val av pump här på forumet i lite andra trådar, (valet stod/står mellan Toshiba RAS10 och Mitsubishi FD25) men haft lite otur med uteblivna svar...

Har nu nästan bestämt mig för Mitsubishi n fått ett pris på 13900:- inkl eldragn...

Tycker jag är ett helt ok pris ( om nu totalgarantin gäller lika bra hos scanoffice återförsäljare ( i detta fall mvgigöteborg ab) som gav mig det priset.

Ska man slå till, eller betala ytterligare 4000 för att få Toshiba RAS10:an?

/Groland
Eldade med ved i jonsson förugn kopplad till gammal ctc kombipanna. c:a 10 m3/år, ToshibaRAS10 L/L värmepump i källaren, hus byggt 1981, 98 m2 + källare under hela huset.Eldar numer i en Calmar 33:a, vedförbrukning 2011 c:a 8-10 m3.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Är du osäker pÃ¥ tex  garantin sÃ¥ kontaktar du bara Scanoffice för att höra sÃ¥ allt är i sin ordning mellan företaget du tänkt handla av och Scanoffice sÃ¥ är du garderad.
13900:- inkl moms och inkl installation då gissningsvis efter ROT avdrag var ett bra pris.

Valet av märke och modell måste du utgå sedan från om den ena eller den andra har någon funktion som du verkligen behöver samt om den funktionen motsvarar prisskillnaden.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Groland

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Stenungsund
  • Antal inlägg: 53
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Hej TS, ja, företaget står ju med på scanoffices hemsida som deras återförsäljare, så då borde väl allt vara ok så långt?

Anledningen till tveksamheten mellan pumparna är att, som jag förstår det kan RAS10:an hålla en lägre effekt (som jag tror jag vill ha ner till 0grader iaf), är lite rädd att Mitsubishi n är för effektfull och då går i on/off...vid varmare väder.

Tack också TS för snabb respons!
Eldade med ved i jonsson förugn kopplad till gammal ctc kombipanna. c:a 10 m3/år, ToshibaRAS10 L/L värmepump i källaren, hus byggt 1981, 98 m2 + källare under hela huset.Eldar numer i en Calmar 33:a, vedförbrukning 2011 c:a 8-10 m3.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!