Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Driftstopp varje höst  (läst 1311 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bac

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: RÃ¥ngedala
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Driftstopp varje höst
« skrivet: 06 december 2006, 23:42:02 »

Äger en några år gammal Daikin värmepump som värmer min källare så fint i vårt 1 1/2 plans hus med källare från -52. Den har fungerat bättre tycker jag än den Panasonic som värmer själva bostaden. Men förra hösten la den av och angav att skyddskretsar aktiverats i utedelen. Men om jag då stängde av den i några sekunder så kunde den gå igång igen och fungera i flera minuter innan den stoppade igen.
Det tog några veckor innan jag fick tag på någon som kunde kolla den och till min förvåning så började den fungera normalt igen, utan att någon mekat med den!? ( Man provar ju hela tiden )

Men nu händer samma sak igen...
Har läst några inlägg som handlat om fukt i rören. Kan det vara något tro? Fuktigt är det minsann i luften så här års.
Har någon något tips annars vad det skulle kunna vara?

Har precis upptäckt detta forum och det verkar ju vara riktigt bra! Liknar för övrigt forumet för Citroën ägare. Kanske det finns likheter mellan värmepumpar och Citroënbilar!?

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!