Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Nybörjare - Bosch Compress 5000 - Hur reglerar jag värmen?  (läst 1528 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kent_Kurt

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Österlen, SkÃ¥ne
  • Antal inlägg: 17
  • Karma +0/-0
Hej,

Nu till jul har jag fått ett nytt markvärmesystem installerat i ett fritidshus. Pump Bosch Compress 5000 14LW. Pumpen är kopplad till en stor arbetstank (blev över när den gamla vedpannan revs) och sedan till mitt befintliga enrörs (!) curkulationssystem med väggfasta radiatorer. Efter sommaren blir det ett modernt tvårörssystem med nya radiatorer. Pumpen står i ett teknikrum och utanför i hallen har vi satt upp en Bosch rumsgivare.

Nybörjarfrågan här; installatören fick klart allt nu innan jul, har kört igång systemet men ännu inte haft tid att gå igenom allt med mig. Jag planerar att åka ut till fritidshuset i mellandagarna med familjen. Hur justerar jag systemet tillfälligt för att höja/sänka värmen? Skruvar jag på rumsgivaren eller ändrar jag något på kontrollpanelen på pumpen? Jag har läst mig till att jag ska låta alla radiatorer stå öppna/ fullt så de är på.
« Senast ändrad: 26 december 2017, 23:26:47 av Kent_Kurt »

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!