Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Indikerar kall huvudtank Acktank  (läst 154 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

RobinHood

  • Gäst
RobinHood
Indikerar kall huvudtank Acktank
« skrivet: 09 februari 2024, 19:04:13 »
Jag har ett problem med ackumulatortank i garaget.

Igår kokade jag tankarna av någon anledning. Enligt indikatorn på laddomaten var det dags att elda. Röda lampan lyste.
Detta funkar alltid. Den indikerar och vi eldar. Inga problem.
Men igår kokade det alltså. Ånga strömmade ut ur säkerhetsventilen genom taket. Detta har hänt en gång förr.

Idag fyllde jag upp tankarna igen, varpå jag eldade en minimal brasa.
Men indikatorn på att tankarna är uppvärmda visar fortfarande på att de inte är uppvärmda.
Trots att termometrarna till bägge tankarna just nu visar 80 grader.
Lampan lyser fortfarande rött och indikerar på att det är dags att elda.

Imorse, efter gårdagskvällens eldning och kokningen, stod huvudtankens termometer på 80 grader. Vilket var lite förbryllande, och den andra tanken på bara 20. Därför eldade jag. Och huvudtankens termometer har inte rört sig, men den andra har jag fått upp till 80 igen.

Idag har huvudsäkringen gått 2 gånger, vilket brukar ske vid extrem kyla när elpatronen får jobba, (för oss omkring minus 25-30, vilket det varit nu.)
  AlltsÃ¥ verkar inte vÃ¥rt elementvärmesystem just nu värmas medelst tankarna där utifrÃ¥n, som jag eldat varma. Jag tror att det är elpatronen som jobbar.

Varför visar termometrarna 80 grader, samtidigt som lampan på laddomaten indikerar att huvudtanken är kall?
NÃ¥gon som varit med om detta?



nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!