Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Samsung Smart Comfort 09 öppnar inte luftriktaren fullt efter avfrostning  (läst 3020 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad HorseFace

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Tjena!

Fick vår första llvp installerad i onsdags och har märkt att den efter ett tag har minskat luftriktarens öppning. Jag har inte fattat vad detta berott på förrän en stund sedan då jag startade om pumpen, luftriktaren öppnar fullt.

Luftriktaren stänger mycket riktigt som den ska och utedelen avfrostar alldeles galant. När den är klar med detta öppnar luftriktaren på innedelen igen men bara till cirka hälften av vad den var innan. Jag vill ju att den ska vara fullt öppen så den kan skjuta luften mot trappen så värmen kommer lättare till övervåningen.

Borde den inte gå till samma öppningsläge som den var innan den avfrostade, eller är pumpen helt enkelt smartare än mig?

Edit: Det enda sättet att få tillbaka luftriktaren till full öppning är att stänga av/slå på pumpen. Så ska det väl inte behöva vara väl?
Konsekvensen av att den inte är fullt öppen är att temperaturen sjunker, på båda våningarna.

« Senast ändrad: 01 november 2014, 08:26:57 av HorseFace »

Utloggad Kenta 2

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Hej !
Prata med firman du köpte den av . Har samma problem med min samsung pump . Pratade med installatören dom sa att de va fler som hade de felet . Dom ska komma och byta ett krätskort i morgon på min så får vi se hur de går!

Utloggad HorseFace

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Ok, så det verkar vara ett känt problem. Kontaktade firman jag handlat från redan i november men ännu har de inte löst det så jag är ganska less faktiskt. Efter ett antal mail fram och tillbaka har det helt tystnad från denna firma men nu har jag börjat elda på om detta igen.

Har ditt problem löst sig efter att detta kretskort bytts ut?

Utloggad Kenta 2

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Jo nu funkar de kanon bra . Tråkigt när dom inte lyssnar . Du kanske ska ringa samsung Sverige och prata med dom.

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2433
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Samsung har en väldigt tråkig eftermarknads politik

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!