Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: panasonic cu-e12 hke frÃ¥gor/info om grundinställningar mm  (läst 4904 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad monarped

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: mÃ¥lilla
  • Antal inlägg: 142
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
hej
har altså satt in en luftpump
har en enplansvilla på 140 kvm öppen planlösning från 79 har vattenbyren elvärme,elpanna
som jag ställt ner o vridigt ner alla termostater på elementen
har ställt pumpen på heat 22 grader full fläckt swingen på näst högsta o patrol aktiv o de verkar funka bra
får se när de blir lite minus hur de funkar då
har ju även en braskamin me
ska man köra me patrol eller e-ion jonseringen
för graderna i auto ska man undvika har ja förstått då den kan börja kyla i stället
har 2st typ nätfillter i,ska de bara va dom ,läste i instruktionen på en annan pana
öppna frontluckan
ta bort luftfilltren
 sätt i microfilltret
sätt tillbaka luftfilltren
stäng luckan
så där verkar de ju va både luft o microfillter,men micro kanske e för att de e syretillförsel på den pumpen,hur funkar de igentligen
sen på utedelen,finns de nått fillter som bör rengöras där typ 1 ggn om året elle nått
vet att den här påstås inte vara nordenanpassad men känner folk som har den här o e skitnöjda
gav 13 tusen ink allt
här följer lite ja snappat upp på nätet



Jo, det har jag hört förut.
Svaret är att E12HKE kan kompletteras med trÃ¥gvärmare och blir dÃ¥ samma som de som generalagenten tar in, fast ca 7000:- billigare. TrÃ¥gvärmaren kostar 149:- och bestÃ¥r av en värmekabel med termostat som startar vid +2 grader och kallare.  E9 och E12 funkar utmärkt utan denna kabel och eftersom den drar 70 watt brukar vi aldrig montera den förrän kunden fÃ¥r problem. Jag har bara varit med om en som behövt denna och det var en E12HKE som satt i en lokal där inomhustempen var ca 16 grader. Har man varmare är det nog inga problem. (vi sÃ¥lde ca 350 st förra Ã¥ret som kördes förra vintern utan problem)
Panasonic Sverige gillar inte oss piratimportörer och skriver mycket skit på sin hemsida, som är rena lögner.










Panasonic deluxe i-on inverter.
 Panasonic har en mycket bra luftreningsfunktion. uppgraderat fläktmotor och kretskort vilket ger ett högt cop-värde.
De nya luftvärmepumparna erbjuder förutom värme, komfortkyla och avfuktning även avancerad luftrening.
Patrol Sensor är en sensor som drar till sig och fångar upp partiklar, och drar dem till filtret och samtidigt neutraliserar bakterier och allergener. Detta ger en mycket ren inomhusluft och har lovordats av allergiker och astmatiker. Den har även jonisering som tar bort dålig lukt. Dessa värmepumpar fungerar utmärkt i nordiskt klimat.
Alla funktionerna ställs in på fjärrkontrollen som även har klocktimer.
E12HKE 230 volt. Cop 3,75 Energiklass AA
Effekt kyla 700-4000 watt. Effekt värme 800-6500 watt
Steglös fläkthastighet. Ljudnivå inomhusdel 22 db.
Värmer upp till 200m2. (Rekommenderas till ca 160m2)
Avfuktare, allergifilter, jonisering som tar bort dålig lukt.
Temp. inställning 16-30 grader. Timer.
Startar automatiskt efter strömavbrott.
Går miljövänligt på köldmediet R410A som inte skadar ozonskiktet.

Ljudnivå inne 30dB. ute 50dB
Luftflöde 702 m3/tim
Storl. Inomhusdel hxbxd 280x799x183 vikt 9kg
Storl Utomhusdel hxbxd 540x780x289 vikt 33kg

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Har du kollat att det sitter keramiska lager i fläktmotorn om din maskin bara heter E12HKE
Har för mig att E12HKE-3 och E12HKE-5 har keramiska lager.

7000:- kan det väl ändÃ¥ inte skilja i pengar mellan en CE12HKE och din E12HKE, det innebär att du har gett ca 4200:- för din maskin om jag utgÃ¥r frÃ¥n min prislista  ;)

Värmekabeln bör monteras omgående för om man ska komplettera efteråt om det skulle ha behövts så är det redan försent då det kan ha frusit sönder saker redan
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad monarped

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: mÃ¥lilla
  • Antal inlägg: 142
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
jag gav 13 tusen
o de e en   cu-e12 hke

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Jag hoppas det är inkl installation då det låter dyrt annars.
CU står för att det är utedel.
CS står för att det är innedel.
Montera Ã¥tmindstÃ¥nde värmekabeln i trÃ¥get  sÃ¥ ni kan koppla in den om ni märker att det kan börja frysa pÃ¥

I dom nya CE,NE,XE och HE med JKE på slutet istället för HKE som kommer nu är värmekabeln för tråget redan monterad från fabrik.
Tycker personligen Panasonic skulle ha börjat med det för flera år sedan
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad monarped

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: mÃ¥lilla
  • Antal inlägg: 142
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
a ink allt
ja lyfte på luren
dom kom o monterade
o ja tryckte på den

Utloggad monarped

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: mÃ¥lilla
  • Antal inlägg: 142
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Svaret är att E12HKE kan kompletteras med trÃ¥gvärmare och blir dÃ¥ samma som de som generalagenten tar in, fast ca 7000:- billigare. TrÃ¥gvärmaren kostar 149:- och bestÃ¥r av en värmekabel med termostat som startar vid +2 grader och kallare.  E9 och E12 funkar utmärkt utan denna kabel och eftersom den drar 70 watt brukar vi aldrig montera den förrän kunden fÃ¥r problem. Jag har bara varit med om en som behövt denna och det var en E12HKE som satt i en lokal där inomhustempen var ca 16 grader. Har man varmare är det nog inga problem. (vi sÃ¥lde ca 350 st förra Ã¥ret som kördes förra vintern utan problem)

Utloggad the_snake1

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 45
  • Karma +0/-0
Dena pump (CS-E12HKEW-3) är inte avsedd för våra breddgrader enligt panasonic nordic AB.
Den skulle bara sålts i södra europa som aircondition.

Den funkar ner till bara -15 vid torr luft och -5 om det är fuktigt.
Klipp från mail från panasonic som jag fått.

"Vid värmedrift klarar den torr utomhustemperatur ned till -15 grader. Vid värmedrift i hög luftfuktighet ned till -6 grader"

Panasonic Nordic AB har aldrig sålt denna värmepumpen, den är inte avsedd för nordiskt bruk utan säljs i sydeuropa.

kontakt pÃ¥ panasonic  H16support@eu.panasonic.com

Min har stÃ¥tt stilla sen början pÃ¥ december.  DÃ¥ blev det för kallt för att den skulle funka. i mellandagarna gick den igÃ¥ng ett par dagar. sen pajade den helt, stÃ¥r bara och blinkar gult pÃ¥ timerlampan.
Lycka till !!!!!!
« Senast ändrad: 02 april 2010, 07:11:31 av Rickard »
Viila pÃ¥ 200kvm+källare och uthus pÃ¥ ca 30kvm  500 m frÃ¥n kopparbergs centrum.
IWABO pelletsvärmare och trasig panasonic värmepump.
Spa avdeling med bastu och 2 st jacuzzi. biljardrum och biograf. Samlar på usa bilar.

Utloggad turborolle

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: TYRESÖ
  • Antal inlägg: 231
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Nyfiken pÃ¥ fastighets optimering
CU-CE12HKE är beteckningen på min maskin hör den till dessa "falska"värmepumpar?
//Rolle
Nu ny villa 1,5 plan 120kvm kommer bli blivande VP projekt
Har inst LLVP Panasonic HKE E12, och Ecoel V2 är på jakt efter en Ecoair 107 beggad eller annan luft vatten vp.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
CE är en så kallad Nordisk variant
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Thomas S

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Kungälv
  • Antal inlägg: 248
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
turborolle,

Ts hann före  *vinkar* men du kan vara lugn, CU-CE12HKE !
__________
Mvh Thomas

ca 150 kvm (suterräng, i Kungälv/Kode) med inredd källare
Daikin Caldo X25 (övre plan) & Mitsubishi KJ25 (källarplan)

Utloggad turborolle

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: TYRESÖ
  • Antal inlägg: 231
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Nyfiken pÃ¥ fastighets optimering
Hej
Nu har jag fotat kortet på maskin det stämmer ju inte mot den du länkade till jag fattar ingenting??
Har Bauhaus sålt något skit?
Nära till bergvärme nu
Nu ny villa 1,5 plan 120kvm kommer bli blivande VP projekt
Har inst LLVP Panasonic HKE E12, och Ecoel V2 är på jakt efter en Ecoair 107 beggad eller annan luft vatten vp.

Utloggad Thomas S

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Kungälv
  • Antal inlägg: 248
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: panasonic cu-e12 hke frågor/info om grundinställningar mm
« Svar #11 skrivet: 31 januari 2010, 22:18:03 »
Det är fortfarande lungt!  ;)

Det som står på etiketten är den nominella effekten, högsta effektiva effekt pumpen kan prestera med högsta cop-värde.
Det som står i databladet är max effekt men med sämre cop-värde.

Tar du etikettens "kapacitet" / 4,80kw delat med hur mycket ström du "stoppar in" / 1,26kw så får du 3,80952380952381, avrundat lika med cop 3,81.

 *vinkar*
« Senast ändrad: 31 januari 2010, 22:30:09 av Thomas S »
__________
Mvh Thomas

ca 150 kvm (suterräng, i Kungälv/Kode) med inredd källare
Daikin Caldo X25 (övre plan) & Mitsubishi KJ25 (källarplan)

Utloggad turborolle

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: TYRESÖ
  • Antal inlägg: 231
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Nyfiken pÃ¥ fastighets optimering
Aha ok då ska jag ringa leverantören för ngt skumt är det med den
Rolle
Nu ny villa 1,5 plan 120kvm kommer bli blivande VP projekt
Har inst LLVP Panasonic HKE E12, och Ecoel V2 är på jakt efter en Ecoair 107 beggad eller annan luft vatten vp.

Utloggad monarped

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: mÃ¥lilla
  • Antal inlägg: 142
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: panasonic cu-e12 hke frågor/info om grundinställningar mm
« Svar #13 skrivet: 01 februari 2010, 16:08:39 »
ja ju att min slog i från vid -17 men de gör den inte
har funkat perfeckt hela vintern,ner till -5 har ja den på 20 grader o från -5 till -20,25 ställer ja den på 22 grader.värmer jättebra ner till -15 när de går ner mot 20-25 värmer den inte mycke
men tror inte de e mÃ¥nga pumpar som gör de när de gÃ¥r ner mot dom  minusgraderna

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!