Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: VVM300 displayen lyser och hoppar mellan menyer.  (läst 639 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Göran Sandgren

  • Gäst
Göran Sandgren
VVM300 displayen lyser och hoppar mellan menyer.
« skrivet: 10 oktober 2020, 18:43:07 »
Hej,

Fått ett lite irriterande problem, haft på slutet att värmepannan hängt sig och tappat anslutning (kallt vatten och kalla element) efter omstart så har de funkat några veckor/månader. Men nu har displayen börja strula istället. Lyser konstant och byter jag meny så hoppar den bara tillbaka till föregående läge.

Har sökt lite och verkar vara vanligt med CPU-kortet men kan de vara Displaykortet eller bägge? Såg att versionen jag har på CPU-kortet verkar vara 1.22 så de är nog sen installationen 2006

Går det att felsöka eller är de bara prova med nya kort?
Behöver man byta även i utedelen? F2020

Tror CPU-kortet ligger pÃ¥ en tusenlapp idag medans displaykortet var en dyrare historia. Ca tvÃ¥tusen 😳

Utloggad 25fOCUS

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 4718
  • Karma +1/-1
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: VVM300 displayen lyser och hoppar mellan menyer.
« Svar #1 skrivet: 10 oktober 2020, 21:20:39 »
Se efter ur kondensatorerna ser ut , kanske lite svullna, prova med att byta dom, kostar inte mÃ¥nga kronor, lite v en chansning som  kan gÃ¥ hem

Göran Sandgren

  • Gäst
Göran Sandgren
SV: VVM300 displayen lyser och hoppar mellan menyer.
« Svar #2 skrivet: 10 oktober 2020, 23:45:19 »
Ser inget konstigt, pÃ¥ CPU kortet sÃ¥ blinkar en röd diod och pÃ¥ de övre kortet (vet ej vad de är för kort) sÃ¥ blinkar en grön samt gul diod (pwr samt com1) och displayen slocknar aldrig. GÃ¥r bara trycka +/- men hoppar tillbaka till framledningstemperstur om jag försöker gÃ¥ in i nÃ¥gon annan meny. (Tänkte kolla servicemenyn för mer info) Verkar lurt, fÃ¥r väl ringa NIBE pÃ¥ mÃ¥ndag  Sc:,h

Göran Sandgren

  • Gäst
Göran Sandgren
SV: VVM300 displayen lyser och hoppar mellan menyer.
« Svar #3 skrivet: 11 oktober 2020, 09:46:31 »
Tog upp felsökningen igen idag, nu verkar allt fungera igen  Sc:,h de enda som hjälpte var när jag vred pÃ¥ ratten för förskjutning värmekurva. DÃ¥ började panelen reagera som vanligt igen. MÃ¥ste nästan sitta i displaykortet dÃ¥. Kanske fÃ¥r testa byta bägge sÃ¥ kanske de fungerar nÃ¥gra Ã¥r till. Ã…terkommer

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!