0 medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Otroligt egentligen att de flesta väger inte är mötesfria. Tänk hur många knarkare, alkisar, hazardförare, trötta och andra oförmögna man möter utan att veta om det, innan det är för sent
Bygga om dom flesta vägar om du menar 70 sträckor och högre fart till tvåfiliga vägar eller enligt med en bred vägren och mötesfria låter helt orimligt
Ja det är det, om man inte enkelriktar.Feltänkt från början.
låter lika orimligt att börja enkelrikta befintliga landsvägar .
Fast det har lite med att vi borde förbjuda halvautomatiska vapen. Att upptäcka cancer tidigt är viktigt. Man får ha årlig kontroll av våran befolkning om det ska hittas. Kände flera som dött i cancer.
Konstiga artiklar om 100 fordon som masskrockade på E18. Alla körde för fort över sin förmåga och skyller på halkan, det borde istället diskuterars deras oförmåga och inkompetens. De krockade inte alla samtidigt.Allt går väl på bil försäkringarna till en för låg självrisk som då möjliggjort syniskt risktagande. Systemfel, precis som att det debatteras om att 50 skottsmagasin borde vara ok eftersom 20 skotts magasin är det. Vilka hittar på och sedan också vilka godkänner allt dåligt, inget sunt förnuft någonstans?
Säkert inte alla som körde för fort. Det räcker att nåt rövhål kör för fort och kör in i nån bakifrån och så blir det rena biljarden framåt.Jag hann ikapp en kökrock för många år sedan på E4 vid Rotebro och stannade bakom, men såg i backspegeln att nån kom i full fart. Jag trampade hårt på bromsen och lyckades undvika att bli inkastad i framförvarande bil, men om jag inte sett det had jag säkert tryckts in i den.Det var ju lastbilar iblandade också och de har ju mycket rörelseenergi.