Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: nÃ¥gon som handlat av polarpumpen.se?  (läst 63970 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fredrikakesson

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 37
  • Karma +0/-0
någon som handlat av polarpumpen.se?
« skrivet: 09 september 2008, 08:52:45 »
funderar på att köpa en värmepump på polarpumpen.se. är det någon som köpt sin pump där och isf är dom seriösa?

sedan undrar jag om det är någon som har en panasonic ne12gke som jag tänkt köpa?

mvh fredrik

Utloggad Miia

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
  • Kön: Kvinna
SV: någon som handlat av polarpumpen.se?
« Svar #1 skrivet: 11 september 2008, 16:20:44 »
Jag undrar det samma?

Och om man då köper sin pump över nätet var hittar jag då en installatör och vad kostar det isåfall?

Hoppas pÃ¥ svar  Sc:,h
Ca 125kvm äldre trähus, från början av 1900-talet! inflyttade förra vintern, i januari en elräkning på drygt 4000kr, idag end vanliga el element som uppvärmning. Stockholmslän.

Utloggad Lelle

  • Mer en pÃ¥läst amatör än
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Örebro
  • Antal inlägg: 1008
  • Karma +2/-0
  • Kön: Man
  • Inga frÃ¥gor är fördummande!
SV: någon som handlat av polarpumpen.se?
« Svar #2 skrivet: 11 september 2008, 20:37:22 »
Hej, har ingen erfarenhet av polarpumpen.se, men om man inte tänker installera själv så rekommenderas att i förväg ha klart med installatör innan pump inhandlas på nätet.
Risken är annars att ingen har tid eller vill befatta sig med pumpen de själva inte sålt.
Skillnaden i pris jämfört att köpa en pump med installation är inte så stor idag tack vare den hårda konkurrensen på marknaden. Ofta har man 5 års garanti (en del erbjuder en självriskersättning på hemförsäkringens maskinskada istället) vid komplett installation.
Garantierna på nätpumpar utan installation är oftast bara 2 år och då på delarna som gått sönder. Arbete och reparationen får man själv stå för och även ordna fram en reparatör.

Man får själv avgöra vilken risk eller utgift man vill ta när man köper pump numera.
Billigare genom att själv stå för jobbet eller betala några tusenlappar för trygghet.
Pumpen kommer förhoppningsvis tjäna ihop sig på kort tid i båda fallen.
IVT Optima 700 -01 (Reglersystem CL300). Toshiba RAS-10-SKVP i nedre hallen.
(Stödvärmer inte längre med pellets i CTC1200 -02, brännare KMP Px20 -99 utan enbart elpatron). 
112 m2 tvåplansfunkis från 1938 + källare och garage.
Energibehov ca 30-35 MWh/Ã¥r.

Utloggad Raffen

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Skaraborg
  • Antal inlägg: 8687
  • Karma +14/-27
  • Kön: Man
SV: någon som handlat av polarpumpen.se?
« Svar #3 skrivet: 11 september 2008, 21:06:18 »
Håller helt med Lelle här att se till att ni har gjort upp en riktig deal med en installatör innan ni överhuvudtaget beställer en pump. Detta eftersom det i värsta fall kan bli så att ni endast kan ha den i förrådet/garaget och bara titta på den alt skruva upp den själv efter bästa förmåga, eftersom det är inte den enklaste match i världen att hitta en installatör som åtager sig uppdraget.
Om ni nu ändÃ¥ skall ge er pÃ¥ att installera själva sÃ¥ rekommenderar jag nog inte Polarpumpen isf, utan välj dÃ¥ nÃ¥gon av de ytterst fÃ¥ installatörer som godtar självmontering med garantier som är värt namnet isf, och de är ju lätt räknade i sammanhanget. Jag har bara lyckats att hitta 4 st. http://www.tsfs.se/   http://importhuset.com/hushall.html  och http://www.nettovarmepumpar.se/index.htm även om dessa rekommenderar kvalificerad hjälp med själva vaccumsugningen.
http://www.polarpumpen.se/  PÃ¥ förekommen anledning sÃ¥ reviderar jag härmed min uppfattning om Polarpumpen eftersom de idag tydligt har klargjort i texten pÃ¥ sin hemsida att deras garantier klart gäller även vid självmontage av pumparna. :)


Mvh Raffen.
« Senast ändrad: 15 september 2008, 01:13:13 av Raffen »
Bor med min hustru (barnen utflugna) i en 1-plansvilla med källare 95 m2 + 95 m2 i Skaraborg byggt 75 - 78 och relativt välisolerat. Uppvärmningsyta 95 m2 + ca 65-70 m2 i källaren. Direktverkande el i hela huset, 1 st luftvärmepump samt braskamin finns i gillestugan i källaren (braskaminen har jag haft möjlighet att elda med vid riktigt kall väderlek tidigare men numera med 2 st pumpar sÃ¥ används den endast till myseldning), samt en 300 liters rostfri 3-fas Nibe Compact varmv.beredare frÃ¥n 1975 som jag kör ca 6 tim/dygn pÃ¥ ca 1500 watt med timer och jag mäter elförbrukningen pÃ¥ beredaren med en Siemens Landis/Gyr 3-fasmätare frÃ¥n Rickards webshop. Bytte f.ö till en ny elpatron pÃ¥ beredaren i januari mÃ¥nad 2017 för första gÃ¥ngen efter drygt 42 Ã¥rs drift för dÃ¥ var patronen helt slut.
Installerade min första pump Panasonic E9 DKE i sept 2005 i källaren (som jag f.ö bytte ut mot en Toshiba RAS 10 ND i sept 2009) och installerade min 2:a pump en Toshiba RAS 10 GKVP-E i april 2008 uppe i bostadsvÃ¥ningen, och bÃ¥da pumparna mäter jag elförbrukningen med varsina resp stickproppsmätare av typen Voltcraft Energy Check 3000 + varsina Enermet 1-fasmätare frÃ¥n Rickards webshop. 
LÃ¥g innan pumpinstallation pÃ¥ en total elförbrukning pÃ¥ mellan 16500 - 19000 kwh/Ã¥r beroende pÃ¥ vinter inkl hushÃ¥llsel och varmvatten + ca 1,5 - 2 m3 ved. Total elförbrukning dvs helÃ¥r inkl VP, hh-el och vv med avstämningstid 1 aug - 31 juli för Ã¥r 1, 2005-2006 = 10340 kwh + 1,5 m3 ved. Ã…r 2, 2006 - 2007 = 8177 kwh + 3/4 m3 ved. Ã…r 3, 2007 - 2008 = 8976 kwh + 3/4 m3 ved. Ã…r 4, 2008 - 2009 = 8275 kwh + 1/2 m3 ved. Ã…r 5, 2009 - 2010 = 8375 kwh + 3/4 m3 ved. Ã…r 6, 2010 - 2011 = 8407 kwh + 1/2 m3 ved. Ã…r 7, 2011-2012 = 7459 kwh - 0 m3 ved. Ã…r 8, 2012-2013 = 8281 kwh – 0 m3 ved. Ã…r 9, 2013-2014 = 7299 kwh - 0 m3 ved. Ã…r 10, 2014-2015 = 7472 kwh - 0 m3 ved. Ã…r 11, 2015-2016 = 8247 kwh - 0 m3 ved. Ã…r 12, 2016-2017 = 8777 kwh - 0 m3 ved. VÃ¥r rullande totala Ã¥rsförbrukning ligger fn pÃ¥ 8686kwh.

Utloggad Fredrikakesson

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 37
  • Karma +0/-0
SV: någon som handlat av polarpumpen.se?
« Svar #4 skrivet: 11 september 2008, 22:16:03 »
tack för lite svar. jag har nu funderat på att köpa en mitsubishi MSZ / MUZ FD25VAH. på TFSF.SE och sedan anlita en instalatör som förhoppningsvis gör allt jobb för max 5000 kr. sedan det här med garanti, mitsubishi har ju 5 års kompressor garanti det måste ju gälla fast man köper pumpen på nätet.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34889
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
Värmepumpar på nätet, gäller garantierna?
« Svar #5 skrivet: 12 september 2008, 06:15:52 »
Kompressorgarantin gäller säkert, men det kostar nog en slant att få den utbytt, din installatör kommer inte att göra det gratis om han inte sålt pumpen.
Hör med den du köper pumpen av, hur de hanterar den typen av fel, kanske byter de ut hela ytterdelen, men även det kräver ju installationsjobb igen...

Man kan nog helt krasst säga att det är en liten chansning att köpa pump och installation av olika företag om/när det blir nåt fel på pumpen.
Egentligen anser jag att man antingen köper pumpen på nätet och monterar själv, då spar man verkligen pengar, eller så köper man pump och installation av samma företag, då har du gjort ett så tryggt köp som möjligt och bör kunna räkna med att både felsökning, reservdelar OCH reparation under garantitiden är gratis.

Med lite tur bör ju dock pumpen hålla i 5 år, så med tur spelar det ingen roll hur man gör, men som sagt, vill du att den 5-åriga garantin verkligen skall gälla fullt ut så bör du inte köpa maskin och installation av olika företag.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Polarpumpen.se

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 70
  • Karma +2/-0
  • Kön: Man
  • Nordens största värmepumpsleverantör pÃ¥ internet
    • Polarpumpen AB - Luftvärmepumpar frÃ¥n Toshiba, Panasonic, Mitsubishi & Fujitsu
SV: någon som handlat av polarpumpen.se?
« Svar #6 skrivet: 14 september 2008, 23:49:32 »
Hej, har ingen erfarenhet av polarpumpen.se, men om man inte tänker installera själv så rekommenderas att i förväg ha klart med installatör innan pump inhandlas på nätet.
Risken är annars att ingen har tid eller vill befatta sig med pumpen de själva inte sålt.
Skillnaden i pris jämfört att köpa en pump med installation är inte så stor idag tack vare den hårda konkurrensen på marknaden. Ofta har man 5 års garanti (en del erbjuder en självriskersättning på hemförsäkringens maskinskada istället) vid komplett installation.
Garantierna på nätpumpar utan installation är oftast bara 2 år och då på delarna som gått sönder. Arbete och reparationen får man själv stå för och även ordna fram en reparatör.

Man får själv avgöra vilken risk eller utgift man vill ta när man köper pump numera.
Billigare genom att själv stå för jobbet eller betala några tusenlappar för trygghet.
Pumpen kommer förhoppningsvis tjäna ihop sig på kort tid i båda fallen.

Hej,
Just nu under hösten är det riktigt svårt att få tag i bra installatörer men hittills har vi alltid fått tag i installtörer till alla våra kunder. Vi jobbar med ett brett register av ackrediterade installatörer runt om i landet, delar av Norge och över hela Danmark.
Så är man orolig att inte få tag i en installatör till sin värmepump så kan man höra av sig till oss innan man lägger beställning.


 
Se www.polarpumpen.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och luftvatten värmepumpar.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34889
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: någon som handlat av polarpumpen.se?
« Svar #7 skrivet: 15 september 2008, 06:07:26 »
Faktum kvarstår väl dock, skulle pumpen gå sönder måste man som kund betala en gång till för att få den reparerad eller utbytt.
Det finns fördelar med att kunna köpa en pump billigt på nätet, men det finns även risker, den största risken är att nåt händer med pumpen, och då kan man fort vara uppe (och förbi) den kostnad man hade haft om man köpt både pump och installation av samma företag.

Det kostar att hålla med fulla garantier, och det är där skillnaden mellan nätpumparna och pumparna som köps av ackrediterade installatörer ligger.
Det är i alla fall min uppfattning, och den står jag för.

Men det är klart, står nätbutiken för både material och reparationskostnader så är det en annan sak, men det upplägget har jag ännu inte träffat på.
Ett seriefel skulle då innebära automatisk konkurs, då reparationskostnaden i de flesta fall är 2-3 ggr högre än den vinst nätbutikerna gör på en maskin, resten är rätt lätt att räkna ut.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Rojbe

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Österkär
  • Antal inlägg: 10
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: någon som handlat av polarpumpen.se?
« Svar #8 skrivet: 14 oktober 2008, 21:46:36 »
Nu har tydligen polarpumpen.se installation inkluderad även om det inte står på hemsidan. http://www.blocket.se/vi/18552690.htm?ca=11_s
Och priset är i mina ögon konkurrenskraftigt.

Men jag vet inget om företaget.

/Rojbe
Tillbyggt och tilläggsisolerat 2,5 plans sutteräng från 1940 på 180 m2 + 20 m2 biarea villa i Österskär 3 mil norr om Stockholm.
FD-25 VABH i sutterängdelen
Direktverkande el, braskamin.
Kanalsystem på vind avsett att cirkulera brasvärmen men som skulle kunna användas till FTX.

Utloggad Kasch

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 151
  • Karma +0/-0
SV: någon som handlat av polarpumpen.se?
« Svar #9 skrivet: 15 oktober 2008, 08:58:19 »
Jag har beställt en Mitsubishi Electric Q-heat 630 av Polarpumpen för 11400 kr plus frakt, så ni får väl se mig som en testperson. Pumpen förskottsbetalades för snart två veckor sedan. Tyvärr verkar det vara många beställningar och det senaste beskedet är att leveransen dröjer ytterligare en vecka.

De har, skriftligen via mejl, garanterat installation för 4900:-. Denna faktureras dock separat av installatören. Vem det blir har jag inte fått besked om men de har lovat en ackrediterad installatör i mitt område. Likaså ska garantin vara fullständig, d v s även omfatta reparatörens omkostnader vid felsökning etc, och gälla 2 år. Kompressorgarantin är den vanliga om 5 år.

Om det finns intresse rapporterar jag gärna hur det förlöper fortsättningsvis. Bortsett från förseningen har Polarpumpen hittills altlid svarat på frågor inom ett dygn, ofta inom någon timme. Men visst har man en viss inbyggd skepsis mot förskottsbetalningar det här sammanhanget, branschen är ju närmast ökänd. Jag hoppas dock att allt går som smort...
Kökspannesystem, Wamsler K158 + Dalatanken 750l, fyra slingor (två solslingor, två vv-slingor), vakumrörsolfångare 90 Sfinx-rör av den äldre modellen. Luftvärmepump Mitsubishi FD25VABH. Nu får den räcka ett tag...

Utloggad MGKea

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2376
  • Karma +0/-1
  • Konsult pÃ¥ stort IT-bolag.
SV: någon som handlat av polarpumpen.se?
« Svar #10 skrivet: 15 oktober 2008, 10:52:38 »
Jag har beställt en Mitsubishi Electric Q-heat 630 av Polarpumpen för 11400 kr plus frakt, så ni får väl se mig som en testperson. Pumpen förskottsbetalades för snart två veckor sedan. Tyvärr verkar det vara många beställningar och det senaste beskedet är att leveransen dröjer ytterligare en vecka.

De har, skriftligen via mejl, garanterat installation för 4900:-. Denna faktureras dock separat av installatören. Vem det blir har jag inte fått besked om men de har lovat en ackrediterad installatör i mitt område. Likaså ska garantin vara fullständig, d v s även omfatta reparatörens omkostnader vid felsökning etc, och gälla 2 år. Kompressorgarantin är den vanliga om 5 år.

Om det finns intresse rapporterar jag gärna hur det förlöper fortsättningsvis. Bortsett från förseningen har Polarpumpen hittills altlid svarat på frågor inom ett dygn, ofta inom någon timme. Men visst har man en viss inbyggd skepsis mot förskottsbetalningar det här sammanhanget, branschen är ju närmast ökänd. Jag hoppas dock att allt går som smort...

Jag håller tummarna. Men betalningar skall ske i samband med leverans. Förskott till ett nystartat företag med inget genomfört bokslut är ingen säkeraffär. Men de har inga betalningsanmärkningar som jag kan se.
1 1/2 plans villa på 170kvm (Dalahus) beläget vid mälaren mellan Eskilstuna och Strängnäs. Byggår 1981. Projekterar nytt värmesystem, Dalatank med massor av slingor... har också en Electrolux oxy3heatpump EXH12HX1W sept. 2008 i trapphuset.

Årsförbrukning 2007 - 22000kWh
2008 tot 14500kWh (besparing jmf 2007 7500kWh)
2009 tot 14000kWh (besparing jmf 2007 8000kWh)
Just nu skiter jag i kWh på fakturorna... :-)

Utloggad KimKong

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: någon som handlat av polarpumpen.se?
« Svar #11 skrivet: 17 oktober 2008, 19:27:18 »
Hej Kasch,

Önskar dig verkligen all lycka till. Hoppas att det fungerar så som du planerat. Du får en grym pump till ett bra pris.
Var själv inne på samma sak som du, men bestämde mig till slut ändå för en lokal leverantör.
Har nu en Q630a igång sen drygt två veckor tillbaka och är så otroligt nöjd med den. Känns som den bara småputtrar i väntan
på att få börja jobba "på riktigt" när temperaturen kryper ner under nollstrecket.
Berätta gärna hur det gÃ¥r för dig  :)
     

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: någon som handlat av polarpumpen.se?
« Svar #12 skrivet: 17 oktober 2008, 21:25:13 »
Så mycket kan dom inte ha att göra så inte maskinen hinner fram 2 veckor
Att montörerna kan ha väntetid pÃ¥ 3 veckor är inte sÃ¥ ovanligt när sÃ¥ mÃ¥nga kommer pÃ¥ att det blir vinter i Ã¥r igen samtidigt  ;)
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Polarpumpen.se

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 70
  • Karma +2/-0
  • Kön: Man
  • Nordens största värmepumpsleverantör pÃ¥ internet
    • Polarpumpen AB - Luftvärmepumpar frÃ¥n Toshiba, Panasonic, Mitsubishi & Fujitsu
SV: någon som handlat av polarpumpen.se?
« Svar #13 skrivet: 18 oktober 2008, 18:43:44 »
Så mycket kan dom inte ha att göra så inte maskinen hinner fram 2 veckor
Att montörerna kan ha väntetid pÃ¥ 3 veckor är inte sÃ¥ ovanligt när sÃ¥ mÃ¥nga kommer pÃ¥ att det blir vinter i Ã¥r igen samtidigt  ;)

Givetvis tar det inte någon tid att skicka pumpen. Det är inte det som tar tid utan flaskhalsen är hos vår leverantör. Men de kämpar allt de kan för att få ut pumparna i den takt vi beställer dem.
Se www.polarpumpen.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och luftvatten värmepumpar.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: någon som handlat av polarpumpen.se?
« Svar #14 skrivet: 18 oktober 2008, 19:38:29 »
Är ingen flaskhals därifrån, ni köper väl pumparna från samma kanal som jag gör såvida ni inte har bytt leverantör
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!