Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Hur kopplar jag ihop en invest LVE06 med min CTC Elcombipanna?  (läst 2310 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Myråsen

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
Hejsan!

Jag undrar hur jag ska gå tillväga för att koppla in en invest LVE06 till min CTC elcombipanna.

Har idag en Acc tank på 1500 liter som jag ev vill ta bort. eller kan jag behålla den?

Var kopplar jag in VP?

Tacksam för svar!

Hälsningar Myråsen



Utloggad Myråsen

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
ingen som vet??

ska man gå på returen från expandtionskärlet och sedan in i botten på pannan.. ( Precis som ack tanken sitter idag)?

ingen som  har nÃ¥gon inkopplingsanvisning när man dockar mot pannan??

Hälsningar Myråsen

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29336
  • Karma +18/-7
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
Har du en VVB (eller VV-slinga) i acktanken?
Docka då din LVVP mot acktanken, in i toppen och ut i botten.
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

Utloggad Myråsen

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
Hejsan!

Jag har ingen vvb i acctanken..
Skulle tro att tanken är för stor för att docka en LVE06 till..

Tanken jag kan förstå med de billiga pumparna är att docka till panna och använda vattnet i pannan som acc-tank, Så man kan elda ved, pellets eller vad man vill när det bli kallare ute..

Men vilka rör ska den in på? Ska man koppla in den på samma sätt som acc-anken sitter idag?
Måste väll vara någon här som gjort detta???

 :-X
Hälsningar Myråsen

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29336
  • Karma +18/-7
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
OK, prova med att koppla in på samma anslutningar som acktanken, det borde funka.
Och då behöver du inte acktanken längre.
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!